Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-08-23 Kvällsträning Falkenberg MK
2605 besök totalt
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19507


Trådstartare
Det var ett kanska stor gäng bilar som tränade och allt flöt på hyffsat.
Det blev 2,5 pass för bilar innan klockan blev 20:00

Banan var blöt när formelbilarna började 17:00 men när det var dags för bilarnas första pass (strax i 6) så började det torka upp rejält.

Min dagsbästa tid blev 57.01 och det toror jag får vara nöjd med på första riktiga testen på Falkenberg (skitskoj bana för en hård bil).

Trafikträning blev det också med 8-10 bilar i klump på baksidan, jag upplevde det inte som nån var bufflig utan det flöt på bra. thumbs up
Sen är det ju alltid lite speciellt med ekipage som är långsammare på varvet men snabbare på rakan.

En reflektion var att alla Miator verkade bromsa hårdare på väg in i chikanen än de flesta andra (eller visade vi bara mindre hänsyn?).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Niklas Falk skrev:
Det var ett kanska stor gäng bilar som tränade och allt flöt på hyffsat.
Det blev 2,5 pass för bilar innan klockan blev 20:00

Banan var blöt när formelbilarna började 17:00 men när det var dags för bilarnas första pass (strax i 6) så började det torka upp rejält.

Min dagsbästa tid blev 57.01 och det toror jag får vara nöjd med på första riktiga testen på Falkenberg (skitskoj bana för en hård bil).

Trafikträning blev det också med 8-10 bilar i klump på baksidan, jag upplevde det inte som nån var bufflig utan det flöt på bra. thumbs up
Sen är det ju alltid lite speciellt med ekipage som är långsammare på varvet men snabbare på rakan.

En reflektion var att alla Miator verkade bromsa hårdare på väg in i chikanen än de flesta andra (eller visade vi bara mindre hänsyn?).


Nog bromsade vi bra mycket senare än många andra. Vissa körde nog på slicks, vilket väl kan förklara en del så länge det var blött (själv körde jag på väldigt slitna R-däck). Banan är inte optimal för en mjuk och motorsvag bil som min, så det gäller att hålla varvet och farten uppe. Kruxet när man kör tillsammans med motorstarka bilar är att de (naturligt nog) gärna kör om så fort det blir lite raksträcka, men som en följd av det hamnar de utanför idealspåret och tappar fart i nästa kurva - med följd att man är ikapp och de är ivägen...

Min bästa tid (första besöket efter banans ombyggnad) blev 55,42 men 54 bör inte vara något problem att nå med lite mer träning på helt torr bana.

Kul var det hursomhelst!

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



[quote="(själv körde jag på väldigt slitna R-däck). [/quote]


Dennis, är det inte snart dags att byta de där däcken? Korden måste synas vid det här laget!


/ från Lomma

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Perra H
Jönköping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 231



Jag såg den här i kalendern tidigare men kunde inte det datumet.
Har Falkenberg öppen träning för provapå-åkare?

_________________
Per Huzell
Speed is Everything
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



easec skrev:
Dennis, är det inte snart dags att byta de där däcken? Korden måste synas vid det här laget!
/ från Lomma


Jo... nya däck är på G...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Perra H skrev:
Jag såg den här i kalendern tidigare men kunde inte det datumet.
Har Falkenberg öppen träning för provapå-åkare?


Licens krävs, om det är det du menar.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Dennis Kullman skrev:
Kruxet när man kör tillsammans med motorstarka bilar är att de (naturligt nog) gärna kör om så fort det blir lite raksträcka, men som en följd av det hamnar de utanför idealspåret och tappar fart i nästa kurva - med följd att man är ikapp och de är ivägen...


Inte alla motorstarka bilar väl?

Såg inte nån av miatorna skjuta Bakajev framför sig i det kurviga partiet iaf...

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Patrik Rydh skrev:
Dennis Kullman skrev:
Kruxet när man kör tillsammans med motorstarka bilar är att de (naturligt nog) gärna kör om så fort det blir lite raksträcka, men som en följd av det hamnar de utanför idealspåret och tappar fart i nästa kurva - med följd att man är ikapp och de är ivägen...


Inte alla motorstarka bilar väl?

Såg inte nån av miatorna skjuta Bakajev framför sig i det kurviga partiet iaf...


Joho!

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Eftersnack
2006-08-23 Kvällsträning Falkenberg MK
2605 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande