Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-09-03 SVKG Sprint Race 5
1 besök senaste veckan (2287 totalt)
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503


Trådstartare
Håhåjaja va mycket vatten det kan dimpa ned på en natt

Det var så många sjöar överallt att vi bestämde oss för att stryka sprintet. Det är naturligtvis surt för de som åkt en bit men det fanns inte mycket annat att göra.

I kurva två var det rejält med vatten, synen jag såg när jag körde runt för att placera ut konerna säger allt, änderna lämnade sjön när jag kom med bilen...
Det var ca 1,5dm vatten på djupaste stället

Nåja, alla var iaf överens om att det var rätt beslut att stryka.

Vi hoppas på torrare väglag den 16/9 då vi ska köra dubbeln (6+2).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



Surt vart det överallt. I marken, i sinnet och i kläderna. Sjöarna var ju på alla ställen utom i högfartskurvan innan hårnålen. Där var det inte ens en liten pöl. Upp i ottan och brumma till GBG för att åka hem igen. Hoppas det blir bättre tur med vädret nästa gång.

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
oje
Göteborg
Här sen Apr 2005
Inlägg: 836



Synd att det blev ingen körning, men det var bättre så.

Såhär fint var vädret - och en hel del bilar på plats:


Perssons vattenploginsats hjälpte mot de mindre pölarna, men vattnet vann och rejset blev inställt.


och sen fanns det några galningar som körde ändå (egentligen alla).





_________________
Citera
Kalle P
Göteborg
Här sen Dec 2005
Inlägg: 24



Det är frågan om vad dom tänkte på när de skulle vattna banan just i natt . Men var ute och testade lite ändå, Saaben verkar tycka om vatten även när det går upptill bromstrummena på den även om inte bromsarna blir så glada av vatten.

Såg på Tv att Superbike också hade ett reng race att köra.

Sedan kanske det också var bra med tanken på säkerheten att det inte blev någon sprint även om vädrets makter hade satt sol idag.
För segeltävlingen som var vid fiskestugorna hade vid bra väder lokat mer personer än det redan var där nu och då hade vi kanske ända fått ställa in med tanke på säkerhetan om vi skulle köra av.

Fick säga till flera personer att bana vad uthyrd och att de inte kunde parkera sina bilar på bana utan fick flytta de till en pakrings plats istället. Dessutom som ni såg körde ett fler tal bilar bara in på banan både från starthållet och från parkeringen utan att någon direkt såg att de kom in på bana och sådan kan göra så något allvaligt händer.

Sedan när jag körde runt så fanns det flera ungdomar som stod mycket olämpligt till om någon skulle köra av ut på gräset.

Det var så att segeltävlingen hade även på gått under lördagen och då hade man fått parkera bilarna på banan och de var de som de skulle göra även idag.

Fick denna komentar av en av de personerna som jag sa till att de inte fick pakera på banan.

Jag sa: Att här kan inte parkera din bil har för du står mitt på en bana som vi skall köra ett race på.
Då sa personen i bilen: Menar du att denna smala väg är en bana, och dessutom så den helt frångade ut på att köra race på denna väg (alla racebanor är inte preda som flygfält)

Man får hoppar att vissa av personerna i blarna som bara körde in på bana kunde hantera en segelbåt bätter an vad de kunde hantera sin bil, för ibland blir man mörkrädd hur illa vilsa personer är på att köra bil när inte undre laget och övriga för hållande inte är oplimala, typ att en sådan sak som att backa längs en smal väg.

Jag vet att man kanske upplevdes som en när man sa till att de inte fick parkera eller köra in på banan men om de nu hade pakerat och sedan startat méd sin tävling hur kunde man då få tag i personen så den kunde flytta bilen. Sedan hade jag nog inte häller hjälp till att få loss om de skulle kört fast men man vet aldrig.

_________________
Kalle Pilkrantz Rally Saab 96 -65 och Alfa Giulietta -85
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Hehe, så ni provade att köra ändå.


om det var seglingstävling brevid banan så måste dom väl haft rätt förutsättningar, blåste bra gjorde det.


Kurva nummer ett... >


Niklas Falk ute i sjön i andra kurvan.

Ja man kom ju upp på morgonen i.a.f. jag åkte vidare till Uddevalla och lekte fotograf på Glimminge motorstadion när gtiklubben hade sitt årliga gocartrace, nästan lika dåligt väder där faktiskt, men bara nästan.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Eftersnack
2006-09-03 SVKG Sprint Race 5
1 besök senaste veckan (2287 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande