Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-09-30 Knutstorp med PCS
1, 2, 3, 4   >>
12 besök senaste veckan (14113 totalt)
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Återigen en toppendag tillsammans med PCS.


En litet axplock av bilder:











För en 944 ägare, så är glass en viktig del, minst lika viktig som olja eller bensin.




Mer kommer under kvällen, samt film från sista passet med OR.

/ från Lomma

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480



Jepp; ännu ett toppen banmöte avklarat! Hoppas alla icke-skåningar kom hem
hela och rena. Ja, inget ont om skåningar alltså, men ni hade ju nära hem!
Vägen upp till Göteborg var blöt, riktigt blöt. R-däcken funkade bra, men det
samma kan man inte säga om min fläkt/defroster...

Tack för en fin säsong och in med bilder nu, så hösten inte känns för lång.

Här kommer en på dig easec, som tack för alla fina bilder på Gevalia.



Vilken knivskarp och väldisponerad bild, va?

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
http://83.227.160.26/porsche/pcsknutstorp.wmv finns film från sista passet!



/ från Lomma

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Anna E
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 228



En mycket trevlig dag med rolig bankörning.

På hemvägen stannade vi förbi i ängelhom och köpte slicks (till min bil, eftersom den gick så långsamt). Sen bar det hemmåt falsterbonäset i ösregn. Stackars Fredrik med 295 r-däck Men nu är vi oxå (trots att vi är skåningar ) hemma välbehållna.


_________________
Anna Eriksmo
Porsche 911 SC -82
Mercedes Benz C180 -07
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Här kommer lite fler bilder:










I 944-kretsen, så käkar man som sagt glass!











Instruktörerna, tycker jag är bland de bästa!



otto tillhörde crew:et idag.





944:or 944:04, till nästa år kommer de dessutom att bli fler! Kanske dags att skapa en egen cup för 944:or?



Ärrad veteran!



Snabbaste bilen?




/ från Lomma

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Verkligen en kanondag!

Fokuserade på tre banpartier idag; Ronnie Petersson-kurvan, Microkrönet och utgången på rakan.

ABS har väl funnits på bilar i massor av år, men för mig är det en helt ny företeelse på banbilar..
I glädjen över såna moderniteter på min bil, så har jag fått totalt dille på att trailbraka.

Under dagens bromsövningar så lyckades jag få R2-passet tillfälligt avflaggat, efter ett rejält fetsläpp
in i Ronnie Petersson-kurvan, så där finns en del att öva på...

(Bromsningen i sig gick bra, men jag fick problem vid nedväxlingen med olika fäste på bakjulen bland
alla olika j-a asfalttyper där...) Höll mig visserligen på banan, men de kvicka flagvakterna hade sett hur
det började barka åt skogen och räknade väl sedan ut mig ganska omgående...

Microkrönet börjar funka. Tidigare har det varit med viss skräck som jag har lotsat bilar över krönet,
men idag så kändes det som om jag för första gången ägde situationen. Visst, det finns mer fart att
hämta, men jämfört med tidigare krampaktiga försök så var det ett rejält steg framåt idag!

Bäcken/Utgången på rakan var inga problem alls. Undermotoriserad bil med överdimensionerat grepp
är en skön kombination. Bara att åka. Det går knappt att förbättra.

Bilen gick sjukt bra. Sista passet fick Anna låna bilen och det såg ut att gå nästan oroväckande snabbt..

_________________
--
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
och en liten bild på Bettan:


_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004
Inlägg: 472



Här kommer lite fler bilder från dagen........

....Alla bilderna finner ni på http://www.zoomphoto.se/motorsport














_________________
Dan Persson
www.zoomphoto.se/motorsport
Citera
Dea
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 847



Kanondag thumbs up och tur med vädret också. Värre var det när man skulle hem, fick pausa en dryg kvart på en rastplats när jag hamnade i en åskskur som dom halvslitna R-däcken inte uppskattade....

Bilen funkade som vanligt kanon, tänk om man kunde säga det samma om föraren.... det blev iallafall premiär i R1 på Knutstorp och när nerverna lugnat sig lite så funkade tempot helt OK, en del omsläppande och en del omkörande...

Normalt sett är min bil fotograf-genomskinlig men den hade iallafall fastnat på några zoomphoto bilder, nån som har några fler ? (Röd 944 Turbo med org fälgar, gick i R1A)

/Dea

_________________
Andreas Olsson

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004
Inlägg: 472



Dea skrev:

Normalt sett är min bil fotograf-genomskinlig men den hade iallafall fastnat på några zoomphoto bilder
/Dea


Då är det ju bara till att beställa!

_________________
Dan Persson
www.zoomphoto.se/motorsport
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



easec skrev:

Ärrad veteran!



Jag (i grå tröja) ser gladare ut än Mattias gör... undrar varför? Jo generatorremmen gick av.. så vi fick ta oss hem på det som var kvar i det lilla 45A batteriet. Vi kom till Falkenberg, där stannade vi och laddade batteriet.

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
FredrikÅ skrev:
Verkligen en kanondag!

Fokuserade på tre banpartier idag; Ronnie Petersson-kurvan, Microkrönet och utgången på rakan.

ABS har väl funnits på bilar i massor av år, men för mig är det en helt ny företeelse på banbilar..
I glädjen över såna moderniteter på min bil, så har jag fått totalt dille på att trailbraka.

Under dagens bromsövningar så lyckades jag få R2-passet tillfälligt avflaggat, efter ett rejält fetsläpp
in i Ronnie Petersson-kurvan, så där finns en del att öva på...

(Bromsningen i sig gick bra, men jag fick problem vid nedväxlingen med olika fäste på bakjulen bland
alla olika j-a asfalttyper där...) Höll mig visserligen på banan, men de kvicka flagvakterna hade sett hur
det började barka åt skogen och räknade väl sedan ut mig ganska omgående...

Microkrönet börjar funka. Tidigare har det varit med viss skräck som jag har lotsat bilar över krönet,
men idag så kändes det som om jag för första gången ägde situationen. Visst, det finns mer fart att
hämta, men jämfört med tidigare krampaktiga försök så var det ett rejält steg framåt idag!

Bäcken/Utgången på rakan var inga problem alls. Undermotoriserad bil med överdimensionerat grepp
är en skön kombination. Bara att åka. Det går knappt att förbättra.

Bilen gick sjukt bra. Sista passet fick Anna låna bilen och det såg ut att gå nästan oroväckande snabbt..


Det gick riktigt snabbt överhörde jag!!! Du får se upp Fredrik!

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Mattias B
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 234



Banmöte är verkligen det ultimata tillförlitlighets testet för bilar!
3 banmöten i år och jag har fått avbryta alla tre pga tekniska problem.
Hmm, man känner sig som Kimi Räikkonen (fast inte det där med snabbheten..)

Generatorremmen gick av, och delar av den har flygit in i fläkten så det blir att plocka
av kåpan. Men hur tänker Porsche?! För att få av remhjulet så krävs en specialnyckel
som skall finns med i verktygssatsen, men av alla tillfrågade 964/993 förare så hade ingen
denna nyckel. Stor idé att ha med sig en extra rem ifall men ej får på den.
Stort tack till alla som hjälpte mig att försöka byta rem!

Själva körningen funkade sådär, bromsarna låser upp alldeles för lätt fram så jag fick bromsa
med verkligen god marginal. Bilen gick fint genom det första partiet och över NGK-krönet men
understyrde kraftigt vid hårnålen.
Lyckades också snurra av vid backen upp till hårnålen men det blev bara en liten avåkning ut i gräset
och det var inga problem att köra upp på banan igen.

Hemfärden var inge kul, i början gick det bra men innan hallandsåsen började det regna och efter den
stannade vi för att tanka. Fick i 50 liter på 40 mil, inkluderat två körpass. Vi väntade ut det värsta regnet och såg flera porschar köra förbi, bla min gamla 968 CS som numera Magnus Svensson äger.
Kul o träffas o se sin gamla bil! Sen åkte vi till Falkenberg och stannade där, Nisse fortsatte till Gbg och jag stannade och körde upp till Gbg på söndagen.
Tack Peo o Elin också

Mvh

_________________
Mattias Bengtsson
911 -78
Lotus Elise -97
Lådbil
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Tyckte att din bil var så häftig! Har sett den tidigare på bild, fast då var den nog i "tjänst".

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator



Jag var också där och plåtade lite. Vi får väl se hur många av dem jag orkar läga upp framöver.
Jag såg ett och annat känt ansikte, men antingen var någon av oss upptagna med något just då, eller så slog min vanliga blyghet till och jag vågade mig helt enkelt inte fram, för jag kom inte åt att snacka med någon annan än Nisse 977.



Anna?



Nej, det är ingen glödande broms bak, utan en kon som står på insidan.







Det kom ett antal mystiska ljud ifrån den här. Kan det ha suttit en turbopuffra under vingen?









Skönt att få lägga ögonen på något annat än höfläktar och trimmade LT31:or ibland.



Min snålskjuts för dagen, Fredriks 911T-73 med S-motor och uppstyvat chassi. En bil som gör sig lika bra på bana som gammelbilsträffar och till vardagsbruk. Men var är alla andra gammelbilar? Tror bara det var 3st 60/70-talare där.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Ingen bil på Bettan?

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



Det blev en läcker bild på konen genom bakfälgen .

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
Dea
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 847



P.P. skrev:


Jag var också där och plåtade lite. Vi får väl se hur många av dem jag orkar läga upp framöver.
Jag såg ett och annat känt ansikte, men antingen var någon av oss upptagna med något just då, eller så slog min vanliga blyghet till och jag vågade mig helt enkelt inte fram, för jag kom inte åt att snacka med någon annan än Nisse 977.



Anna?



Nix men väl Andreas

Känns som den kränger lite mycket....... Och jag som inte tänkte ha hårdare fjädrar

Är det där en bild som kan tänkas finnas i lit högre upplösning ?

/Dea

_________________
Andreas Olsson

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Blev ju en riktigt kul dag på Knutan med två torra pass och ett lite småfuktigt.

Man slås ju av hur mycket fortare man kan åka när det är torrt jämfört med när det endast är lite småfuktigt,, abs:en får ju jobba en del

Fredrik du körde riktigt fort så det är väl riktigt lovande inför nästa säsong

Men är säsongen redan över??????

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Några bilder blev det... Orkar inte lägga upp alla, men några kan jag ju bjuda på!

Nice fälgar Folka-Daniel!!






























Chickenrace!!




Åså nått att vila ögonen på för mig!

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589



P.P. skrev:

Jag var också där och plåtade lite. Vi får väl se hur många av dem jag orkar läga upp framöver.
Jag såg ett och annat känt ansikte, men antingen var någon av oss upptagna med något just då, eller så slog min vanliga blyghet till och jag vågade mig helt enkelt inte fram, för jag kom inte åt att snacka med någon annan än Nisse 977.


Nisse977 skrev:
Några bilder blev det... Orkar inte lägga upp alla, men några kan jag ju bjuda på!



Ingen med bilder på min silver 996 Turbo (WPF101)?

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Eftersnack
2006-09-30 Knutstorp med PCS
1, 2, 3, 4   >>
12 besök senaste veckan (14113 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande