Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2006-10-15 Blackstage 'Rädden' Göteborg | 3175 besök totalt |
En dag med en hel del konbanekörning blev det idag, knixigt och tight värre trots att man hade en av de mindre bilarna. Bilen funkade väl som vanligt, lite lurig denna banan då man skulle haft en växel mellan 1:an & 2:an, men ettan funkade faktiskt bättre än jag trodde på min bil, fick provat några vändor i slutet.
Jag hoppas verkligen att någon tog bilder, jag hade kameran med mig men några bilder blev det inte alls. Jag fick tiden 35,742s, hur det står sig vet då fasen, men det krängde och understyrde bra. Tack alla inblandade för idag, kul att det blev nån sån här körning i år. _________________ Peter Karlsson |
||
Stod konorna på samma ställen som dom tidigare stått eller är det nytt för varje gång?
38,3 körde jag med 318is på vinterdäck när det var ett par grader i luften. 2005-03-13 var det. Räckte till seger då.... _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||
Körde inte själv vid just det tillfället men konorna stod på ungefär samma placeringar som tidigare omgångar. _________________ Peter Karlsson |
||
Kul rasta Jeguar-87:an ytterligare en gång innan vinterns avställning. Många kul bilar och friskt åkande. Blev lite handikappad från åk två när växelspaksknoppen behagade lossna och sedan sprack helt och hållet då jag försökte få fast den bättre. Fick som sedan som fix försöka stripa och tejpa ner själva damasken sen försöka köra så gott det gick med att växla med själva pinnen. Som är mkt kort....Ett åk tvingades jag till och med rycka utvändigt på damasken....som spaken försvunnit in i, vart ingen vidare växlingsprecision då precis
om konerna stod på samma sätt så blev det trots allt ändå en snabbare tid än augusti 2004 då jag prövade Rädden senast. Hann nu åka totalt 10 gånger tror jag och efter en första prövade inskjutning på runt 36 sek fick jag till min snabbaste tid 34,207 i 6:e försöket. Då jag hade gradvist vant mig växla barhänt och dessutom taggat ner rejält på attacken i vändningarna. Halt var bara förnamnet med mkt damm och grus på asfalten. Hatten av för Sturve som tog hem det igår på att mycket smart och snyggt styra runt i böjarna och råacca sin Tiger turbo-maskin mellan konerna. Med hjulspinn på pådrag nästan överallt rakt fram så nog fanns det moment alltid!! Kul att se och höra Puts av egen tid hade varit möjligt om jag litat på att inte felväxla och vågat använda ettan på ytterligare något ställe för lite bättre acceleration. Eller kanske med lite mer toe-out fram eller kanske prövat annat tryck bak och eller mer hårdsatta dämpare bak för att bättre kunna kasta runt och ta bort något av understyrningen som nu var extrem, bilen pushade rakt fram i de snäva hårnålarna. Jättebra arrangerat och fint flyt Jättekul att kunna åka så pass många gånger också _________________ Jan-Erling Rydquist |
||
Ja det var väl lite kul.
Har mest kört vanlig bana förut och hade helt fel bil (tung, FWD, turbo) men det var rätt kul ändå. (skulle tagit Argentan dock (lätt, RWD, vrid)). Grepp fanns inte så mkt nej, men det känns ännu värre att missa 2an så att hela platsen får höra ett riktigt växellådsskraaaap! Det varvet blev ändå snabbast. Körde 3 varv varav ett ströks (missade en kon), så med tanke på det får man väl vara nöjd! http://www.blackrace.nu/resultat/res |
||
Lite bilder från olika håll.
http://coppermine.styggforden.se/thu http://www.racebilder.nu Ingen som har hittat fler bilder? _________________ Peter Karlsson |
||
Äh, jag lägger la ut lite bilder från söndagen som Patrik Jacobsson från www.racebilder.nu har tagit, har mailat honom och frågat om det var okej att visa dom här och det var det tydligen.
'SkoterJocke' i full fart, dagens snabbaste tid, vässad Saab turbomaskin sitter det i denna. D5 körde 34,207. Argentaperra. Michael Wänström Blank och fin M3:a som gick och lät kanon. En S2000 som i.a.f. såg ganska så orginalbetonad ut. En lite mer modifierad variant tror jag, såg så ut i.a.f. Och brummade mycket gjorde det. Mr. Anders 'Bostic' Envall och blackout. Världens f.n. näst snabbaste Impala SS rakt fram, körde 9,84/220km/h för någon månad sedan. 2 ton bil ska snart kastas in i första kurvan. Föraren tyckte att bilen var bättre att köra konbana med förr när bilen hade krängare, abs och en bakaxel utan spole. Riktigt rapp Evo av senare årgång, gott ryt i motorn och rejäla starter. En Honda till. Corvette på glid. Heliumfyllda koner var nåt nytt. GM var välrepresenterat denna omgången, här en Camaro av sista generationen, LT1:a och manuell låda verkar ju funka jättebra till sånt här. Startnummer två för dagen hade Per Moe från Impala-eliten, välputsad bil som vanligt. Mullrade så gott och låg fint på banan! En till. _________________ Peter Karlsson |
||
Eftersnack 2006-10-15 Blackstage 'Rädden' Göteborg | 3175 besök totalt |