Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2006-12-02 Biltest 5papp Cupen | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (16919 totalt) |
Då har vi avklarat första testet och bästa bilen var en Audi 80 körd av Team Mellansjö.
Jag hoppas att tråden fylls på med många fina bilder, vet flera duktiga fotografer som var närvarande... Resultat finns imorgon på vår lilla sida, vill ni ha adressen till den så PM:a mig. och ett stort tack till alla som hjälpte till att göra det här till en sådan rolig dag som det vart... |
||
Blev en kul dag som vikarierande förare! Renault 5or visade sig a stabil drivlina, men svag kaross. Trots regler om ingen kontakt gick den på något viss sönder ändå. Märkligt... I mål tog vi oss trots allt
_________________ Ragnar Burenius |
||
Aha, jag som trodde att ni smyglättade vartefter testet pågick .... |
||
Vilken skojkul tillställning! Vi njöt i fulla drag! Det gjorde Colten också, det är jag helt säker på.
Före: Under: Efter: |
||
En riktigt rolig dag!
Tack till Fredrik för ett kul initiativ. Tack till mina teamkamrater i Scuderia Moltofiasco för väl förrättat värv. Tack till Colten, vår vän i snar salig åminnelse, för sällsynt trogen tjänst. En förbannelse skickas till den bristande vidhäftningen i silvertapen, som snuvade oss på pallplatsen.. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||
Jättekul var det att få ett tillfälle att bota lite av körbristen från i somras.
Tror inte jag fick några vidare bilder, så jag avvaktar och ser om det är värt att ladda upp någon. Saaben gick som tåget och var lätt att hålla kvar på banan, tyvärr fick de sälla drivaxeljaktmarkerna ett tillskott strax innan 4 h. Tackar SLC-gänget för kul arr samt Klas & Co för körmöjlighet och trevligt sällskap! _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Team Escortflickorna tackar arrangören, funktionärerna och medtestarna för en fantastiskt trevlig dag
Då teamets bil numera väntar på sista vilan ute i Malsta är jakten på en ny dräpare redan i full gång. Teamet har för avsikt att vara med även nästa gång och då är frågan om vi pojkar får vara med, blodad tand (tant?! ) heter det visst För bilder hänvisar vi till teamfotograf Anton! _________________ /Kristian Elisson |
||
Stort tack till Fredrik med crew som ordnade detta så kanonbra!!
Det här var verkligen skitkul! Jag har nog aldrig garvat så mycket åt bilar som jag gjorde idag Massor av "kodak-moments" i depån där det ena upptåget var galnare än det andra. Störst intryck gjorde nog Team Kraniel med vänner.. Hur dom fick den bilen att hålla och gå så bra är bara , speciellt med tanke på förhandstipsen som levererades från teamet själva. och tjejerna i Escortflickorna!! Ni var bäst! Nästa gång är ni med i toppen om bilen tänder på alla cylindrar Bilderna är på väg från minneskort till hårddisk i skrivande stund och förhoppningsvis blev det nåt att titta på.. Mörkret härskade och min inte så ljusstarka optik var inte helt nöjd.. Vi får se vad det blev lite senare. _________________ /Anton Lillsund |
||
En samling bilder
Team #69 Escortflickorna peppar upp sig och för att gå händelserna lite i förväg så kommer en bild när det är färdigkört.. Humöret fortfarande på topp! Uppvärmning och uppställning inkl det sedvanliga sistasnacket innan starten Lemansstarten fungerade kanon för de flesta, vilket visade sig vid första böjen.. Team #4 Scuderia Moltofiasco laddade på ordentligt från start Men det var flera som laddade på med hårdhandskarna.. Team Mellansjö hade bra fart på Audin, som sagt Min alldeles egna escortflicka fick chansen att testa gränserna.. Med bra bisittare gick det utmärkt PT Motorsport sladdar vilt med Volvon Knöliga dörrar eller inte spelar mindre roll, bara gasa! Fransoserna Tas de Merde Autosportif hade ett skönt ork i sin maskin. Drog på bra nedför startbacken Vad menar han? Ett ergonomisk och serviceinriktad uppställnig i depån.. Gissa bilen? Kylartätning som visade sig inte fungera speciellt bra.. Men kul hade vi åt det iaf #3 Family Four i sin fina Nissan. Jodå den är riktigt fin där under all lera.. Leran satte sig verkligen överallt Sen den där Wiezell.. Han är överallt där min kamera är Ren ruta är fördel En för varm motor visade sig inte vara så stor nackdel som man kan tro.. Det gick bra att köra trots att tempmätaren nära på gick av mot det övre stoppet.. "The end of Boe".. Ja iaf när man har tappat ett hjul.. Den här golfen med team hade två lägen. Av eller på. När det var på så var det 200% fullt spett Fransmännen, igen! Störst först? Ett trevligt motorljud och en lätt svajjig kaross. Underhållande att se och höra på #15 TTC var högljudda ett tag men det löste sig till slut. Efter det gick det med god fart framåt En hel del roliga och finurliga dekorationer på bilarna kunde skådas, Som här tex Varmgång i maskineriet.. Är det inte så noga kan man göra det enkelt för sig Jag avslutar med en Kraniel som glimmade och glammade med ett paraply med guldinslag _________________ /Anton Lillsund |
||
En fimsnutt från mobilen, det går väl att känna igen några av bilarna iaf :
http://www.youtube.com/watch?v=TGYai _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Det syns att det var en kul styrning. En undran! Hur mycket EU-stöd får ni nu när ni plöjt upp och tryckt ner höstsådden ??
_________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||
Team HMK (som jag fick nöjet att köra med)
Före: Medan: Efter: Allmänt Lineup: Nr 8 till slut på väg: Scuderia Moltofiasco (blev det många flaskor?) var svårfångade: _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
En testrapport som enkelt drar slutsatsen att VW Golf II är världens bästa bil. För att förtydliga så var det ett begagnattest av denna ingenjörsframgång. Tyvärr visade det sig att testet hade råkats boka in samma tid som 47 andra skulle genomföra diverse begagnattest också.
En Golf är en evighetsmaskin. En snabb sådan också. Det kan vi konstatera efter att den redan efter 25 minuter bestämde sig för att dumpa allt kylvatten. Trots det rullade den på i 4 timmar och 20 minuter till fram till målgång för att sen för egen maskin gå till skroten. Efter ungefär 1 ½ timme genomförde vi ett krocktest av Golfen och kunde konstatera att säkerheten också är mykcet hög i detta ingenjörsunderverk. Golfen som där och då mer liknade en Polo överraskade oss ytterligare efter det. Krocktestet var av den s.k. SAAB-sandwichen vilket i korthet innebär att på banan kila fast en liten Golf mellan två stora SAAB:ar. Ett kommande test i Euro N-CAP som här genomfördes för första gången med fullskaliga modeller till stor tillfredsställelse för EU-kommissionen som följde det hela via länk. Man skulle här kunna tro att en bil med redan grava kylarproblem efter en krock med kylaren som mest utsatta del skulle ge upp. Men icke - istället gick Golfen snabbare, piggare och bättre efter kraschen. Visst krävdes det påfyllningar av kylarvatten men denna 69 hästar starka Golf höll stången mot t.ex. ilskna Celicor. Att accelerera ifrån en brölande Celica ut ur kurvor anses härmed tillhöra en av de största njutningarna man kan uppleva bakom en ratt. och till sist gick vi så i mål med Golfen - en bil som nu får gå till de sälla jaktmarkerna. Men en 19:e plats efter allt detta inkl. total avsaknad av verktyg i teamet då vi helt enkelt inte riktigt tänkt på att det var nödvändigt med verktyg. Ett tack til Scuderia Toro Rosto som lånade ut en hylsnyckel och en skiftnyckel när vi joxade lite med kylaren för att få den att sitta kvar på sin tänkta plats. Ett jättetack till Fredrik - det här var hur kul som helst! Vi har redan stora planer för vår andra Golf till nästa race, den här gången ska vi göra något åt sikten inför racet. Avslutningsvis några bilder: Inför starten - kanske de proffsigaste bilen på plats? Med tandläkartips och allt. Starten och de första varven, vi är på pallplats! I depå efter genomfört krocktest mot SAAB. Jag lämnar gärna över en begagnad bil till mina förarkollegor Den ser lite sorglig ut, det ryker men den blir bara snabbare Modiferad akter till Polostorlek tack vare en annan SAAB i samma incident. En SAAB-sandwich kallas det för Men vi rullade på och efter racet såg bilen bland annat ut så här: Tack Wolfgang, du var en ståtlig bil att köra! _________________ Ola Lennström |
||
Hehe. Äh faan vad kul det var !!!
Även om vår bil, Tas de Merde Autosportif (Skithög motorsport), renault 5:a visade sig sakna lite krockegenskaper. Många verkade bli förnärmade över våra tappra omkörningsförsök (såklart med varierande sjyssthet) så många krockar blev det från folk som ville ge igen. HAHA. Men hon höll ihop ända in i mål!! Även om det mesta var pajj på slutet. Nånstans då det var 1.5 timme kvar pajjade växellådan efter en dunst med en saab 900 vilket gjorde att den fastnade på 2:ans växel Men 7000 RPM på varvräknarn efter start/mål rakan är väll helt okej .P Äh, faan vad kul! Det ska göras om. Fast vi ska nog byta kaross tills dess. Det kommer bilder på hur vår bil såg ut efter racet, jag skulle vilja säga att det var bilen som blev mest krockad iaf! _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||
Efter en lång natts festande runt stureplan och med vinnar champangens rus kvar i kroppen, så har vi i Team Mellansjö
bestämt oss för att deltaga i februari med samma bil. Vi körde faktiskt hem bilen till sin stationerings ort i västberga, med en hel del lystna och avundsjuka blickar från medtrafikanter, men sånt är ju lätt och ta med en seger i bagaget Vi hörde rykten om att flera team använde släpvagn för transport till och från bana. Kan det verkligen kännas rätt _________________ Andreas Zolnir |
||
Anton försökte köra över mig redan på vägen TILL banan - jag begrep inte alls vad det var för tomte i Bimmen bakom som blinkade på mig.
Härliga bilder! Range Rovern framfördes för övrigt av min chef, så det hade varit outhärdligt om de hade placerat sig bättre än oss. |
||
Såg att jag hade en filmsnutt av starten också. I lite bättre kvalitet, även om det fortfarande är SBS på kameran. *funkar inom ngn minut, men jag ska iväg snart* http://www.youtube.com/watch?v=B-Kwp _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Näe, det närmaste vi kom var en av våra snälla duktiga funkistjejer som la ett bud på förarbesättningen i startnr 48 |
||
Massor av tack och respekt till arrangörer av detta underbara test!!
Vi i Kräm Fräs Rejsin hade en fantastisk dag med många skratt mellan svordomar över trilskande transpondrar, vi förlorade totalt 10 varv men vi ser oss naturligtvis som segrare oavsett tekniska malörer. oddsen för att vår Eskrot CLX 1,6 i -91 skulle ta sig i mål var enligt oss väldigt liten men den visade sig vara mer stryktålig än vi trodde! Bytet av fabrikat veckan innan start blev ett lyckokast, även om Citroen gjorde bra placeringar. Lägger in en länk till de mestadels mörka bilder jag tog i Lördax, vi ses nästa rejs!!! http://www.nilsen.se/fempapp ps. Nästa rejs så tar vi nog Porshen, skymtas bredvid Novan i min Avatar, håll i er! T Nilsen Kräm Fräs Rejsin _________________ Terje Nilsen |
||
Eftersnack 2006-12-02 Biltest 5papp Cupen | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (16919 totalt) |