Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-04-27 Mantorp, Bandag med Motorklubben.
2480 besök totalt
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629


Trådstartare
Ja, då har man varit och kört på Mantorp igen. Lasse Wankel och jag tyckte hela arrangemangen funkade bra med ett upplägg som erbjuder möjligheter att utveckla sig bakom ratten. Snyggt jobbat Ulli & Co.

Efter 1 h 20 min var det slut för Lasse och jag fick ge mig efter ytterliggare 10 min. då vi båda råkade ut för att insidan på vänster bakdäck kollapsade. Bäda fick vi en reva i däcket på över 180 grader.
Det blev till att skaffa nya bakbäck och det gick ju bra. Fanns på plats s.a.s.
För att få de monterade på fälgarna blev vi tvingade att åka till Mjölby eftersom det inte fanns någon ström i Mantorp. Hehe. När vi äntligen var tillbaka och hade monterat hjulen var vår körtid UTE.
Då tog jag kontakt med Fredrik Skoghag ang. SLC som hade tidsträning efter oss och frågade om jag fick ta ut "Henne" på banan eftersom vårt missöde med däcken sinkat oss en del. Fredrik sa och jag for ut en sista resa tillsammans med övriga SLC-gäng. Att man ligger efter är väl klart men man måste ha nåt att jobba mot annars blir det inget kul. Körde tills bensinen tog slut med nya de nya däcken som i alla fall hann bli varma. Det var den dagen på banan och "hon" får numera tillräckligt med soppa för att arbeta bra över hela registret c:a 5000 - 9000 varv. Några bilder tog jag före "start" men sen var det annat som som fångade mitt intresse.
Det var mycket fotande runt banan så justa bilder dyker nog upp.
Slutet gott allting gott !! thumbs up thumbs up














Det var mina bilder, nägon fotograf blir man aldrig.

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6880

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Det var en kanondag!

Några bilder finns här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=37034

Lennarts raket fastnade förstås också på minneskortet...



_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
Stefan_A
Saltsjö-Boo
Här sen Sep 2005
Inlägg: 279



Kan bara hålla med Lennart, en kanondag med mycket bantid. Totalt 3 timmar på banan var mer än vad både jag och däcken klarade. Stort plus till att det var så få bilar (ca 20) vilket gjorde att det fanns plats på banan att träna spårval etc. Bitvis var man nästan själv på banan. Likaså stort plus till funktionärerna från SLC, pigga och vakna med flaggor etc. Här finns mycket att lära för andra arrangörer av track days. Fick även en åktur i Markus röda Porsche, den gick bra - och Markus hittade runt banan

Några depåbilder från dagen;


Två Speedster på plats


Några andra roliga plastbilar

_________________
Stefan Axelsson

Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6880

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Stefans bil thumbs up


_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
Ulli
Tyresö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 537



Så har årets första Track Day Advanced gått av stapeln och den värsta ringrosten gnuggats av. Solen kröp fram allt mer under dagen och allt flöt på utan problem. Många höll på till sista avflaggningen så jag tror att de flesta håller med om att det var en mycket lyckad banåkapremiaär, som gav mycket mersmak.

Tack Lennart för de varma orden! Tack för alla fina bilder av Lennart, Stefan och Kraniel! thumbs up

Inte minst tack till alla glada Motorklubbenmedlemmar som var med och körde och gjorde dagen så lyckad! thumbs up thumbs up

och tack alla instruktörer för all hjälp med coachning - Thed Björk, Markus Lönnroth, Jenna Brorsson, Jonas Karlsson, Christian Axelsson och Peter Simons. thumbs up

Sist men absolut inte minst - stort tack till Fredrik Skoghag och SLC som som vanligt bjöd på en proffsig inramning till eventet! thumbs up

Nästa Track Day Advanced är 15/6 med SLC på Mantorp. Med stor sannolikhet kommer en internationellt meriterad ung talang med som ny gästinstruktör då. Välkomna!

Ulli

www.motorklubben.se

_________________
Ulrika Söderpalm Löhr
Citera
Eftersnack
2006-04-27 Mantorp, Bandag med Motorklubben.
2480 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande