Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-05-18 SVKG Bankalas och 60 Minutes
1, 2, 3, 4   >>
10 besök senaste veckan (12481 totalt)
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574


Trådstartare
Tack till alla goa gubbar för en som vanligt fantastisk kanankul tillställning på Kullen.
Lika roligt som alltid fast man var 3 sek långsammare än förra året.

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Lite bilder av varierande kvalite från båda dagarna:



















































_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Peter S skrev:
Tack till alla goa gubbar för en som vanligt fantastisk kanankul tillställning på Kullen.
Lika roligt som alltid fast man var 3 sek långsammare än förra året.

Väldigt vad snabbt det gick från Preem macken till Täby och skriva inlägg ??

Vill också tacka SVKG för en jätte-insats och en super trevligt ban-kalas, att med så enkla medel får till det är verkligen imponerande
Vi hade fram på dagen sol och perfekta förhållanden.

Själv är jag verkligen nöjd med dagen och min nya miata - lyckdes ta mig mer på 1.04.70 som bästa tid och person bästa på Kullen, gott att allt slit med bilen gav resulat. Kul att det går med en miata och komma ner på respektabla Roadsport C tider

60-min fungerade kanon utan missöden, själv hade jag det lite jobbigt (och kul) med en vit Ginetta som jag alltid var ikapp på baksidan men som drev i från på rakan - på slutet så tuffade den till sig och gick bättre på baksidan eller så blev jag trött

Tyvärr tog jag inga bilder men har kanske en liten fim i Nikas F kamera

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Tack för en kanon dag
Välorganiserad som vanligt , första gången för mig på kalaset och det blir fler thumbs up
Vart lite blött i början vilket passar inte riktigt mig+bilen+rdäck men det torkade upp snabbt och tiderna sjönk med , körde förra året som bäst på 1,05,31 och nu klämde jag till med personbästa 1,02,79
och körde flera varv på 1,03 när det inte fanns trafik så jag är mer än nöjd med bilen och modifieringarna som jag gjorde i vintras thumbs up

Tack alla som gjorde kalaset så roligt och bra

Är det nån som har bilder på mig och min 850 så tar gjärna emot dom på maciek@brikks.com

_________________

--VVTS--
Citera
Tommy.S
Göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 121



Tack till alla inblandade för en trevlig dag. thumbs up
Hittade lite bilder på http://www.motorbilder.se/

Uppskattar naturligtvis bilder på min bil om nån fick med den.
Skicka gärna till tommy.schmidt@gmail.com

Maciek: lägg gärna upp lite film om du har tid, vet att jag var med en liten stund i alla fall.

_________________
Tommy Schmidt

M3 -87 2,4L Köhler
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Ett stort tack till arrangörerna för att jag fick vara med och köra och att allt flöt på så bra under dagen! thumbs up
Lådbilen gick kanonbra hela förmiddagen och fram till lunch, men så bara tvärdog den mitt under bron efter start/mål.
Konstaterade att det troligtvis var bensinpumpen som lagt av, så jag lastade och åkte hem lite tidigare än det var tänkt.

Väl hemma så gick bilen igång och jag åkte ut för att testa den, men då dog den igen.
Får ägna morgondagen åt , så att jag förhoppningsvis kan åka till Lazzats RS-slalom på Lunda på söndag.

Fina bilder du tagit Tobias! thumbs up
om du har fler på mig och Lådbilen, så får du hemskt gärna maila dessa till mig!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Tobias H skrev:
Mycket fina bilder thumbs up . Denna säger nog mest om vädret under hela torsdagen (vattenpöl i curbskanten). Men att ha kurs i regn är inte fel, man måste vara mycket mjukare (ska jag säga som inte tog av presenningen förrän fredag morgon).

Tack till alla flaggvakter som stod ut med lite virrig ledning under fredagen.

Det var faktiskt inte helfel att köra Löveryds bärgningsCherokee heller (minns inte hur många bilar vi hämtade totalt men fler än 10 iaf).

Jag lyckades krångla mig in i det vinnande laget (J-E Rydquist, Michael Mattson, Niklas Falk, Emil Löveryd) i 60 min men hade inga fighter, det var soprent både framför och bakom. Det gick inte så fort i racet (låga 1.06) men i kvalet lyckades jag ner på 1.05.66 enligt laptimern (P Löveryd klockade det till 1.05.61 så manuell klocka gäller, va? )

Bilen behöver en cornerweight och en ny hjulinställning iaf, det verkade "vippa" en del efter Mohlin och TV-krönet (det kan nog bli bättre).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574


Trådstartare
Josen skrev:

Väldigt vad snabbt det gick från Preem macken till Täby och skriva inlägg ??


Jag sa ju att försten hem vinner.

Turbo är bra. (Turbo 3G )

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Jag får tacka för en väldigt trevlig dag, kul att träffa lite gamla bekantingar och en massa nya ansikten! Fick la kört 13mil idag cirkus och bilen funkade fint i stort sett tyckte jag. Lite lurigt med fuktig bana på morgonen men sen i det andra passet så började det gå riktigt fint på betydligt torrare bana, och tredje så var det ju helt torrt. thumbs up Kul med de här träffarna också för det är i vanlig ordning ett väldigt skiftande 'material' i depån, det finns verkligen allt i bilväg nästan.

Tobias H: Enormt snygga bilder! thumbs up Uppskattas verkligen!
Har du fler på en röd liten bil så vet du en som blir glad.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Det tog mig 15h att ta mig hem....sisådär hemma runt 0300 och 110 mil (varav 2/3 med släp)

Ska bli spännande att lyfta cylinderhuvudet och kolla ventilsalladen

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Ja här kommer några bilder jag tog igår. Tyvärr har jag inte nån jättezoom på min kamera, så jag får glatt klippa och förstora i Photoshop




























































_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Kanonbilder, väldigt mycket händelser/känsla på bild thumbs up .
Det är skoj att se saker som man själv inte sett fast man var på plats

TV-krönet bakifrån verkar vara en vinkel med mer känsla än framifrån.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag var uppe och tittade lite på er på fredag förmiddag, alltid kul att träffa gamla välbekanta och även några nya rejsaansikten! Men nu inser jag ju också att det var flera jag missade...

Förresten, ni som körde lagtävlingen, såg ni vad snyggt skyltarna satt över respektive depåplats?

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Nils Classon skrev:
Förresten, ni som körde lagtävlingen, såg ni vad snyggt skyltarna satt över respektive depåplats?
Jasså, Henrik rekryterade ännu mer hjälp . Det tackar vi alla för.

De enda peronser jag var lite fundersam över i den trånga depån var några på MountainBike med orienteringskartor som stod nära utsläppet och verkade disskutrera körstigar (pekades ibland rätt över banan), men de tog iaf rätt väg ut.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Ännu ett lyckat bankalas thumbs up Kul att köra igen, missade ju kalaset förra året. Nya fjädrar på Miatan gav bra harmoni men en något livligare bakvagn. Totalt sett ändå lättåkt bil

Hade tänkt rasta Jegaren men vädret och en läckande vattenpump > fick mig slå de tankarna ur hågen. Nu kom ju solen fram ändå på lördagen. Kul se så många sorters bilar i aktion. Speciellt se7en-bilar av alla slag i fart på banan.

60-minutes alltid kul att köra, slutvarven som vanligt lika spännade. Italienskt och japanskt visade sig ju nu vara en lyckad kombination.

Arrangemanget flöt på fint och det blev många varv

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Film för början av Josens stint (3e passet).
http://www.youtube.com/watch?v=QuqHQ0rBK1o
Att vänta i starten bygger inte så lite adrenalin

Kameran bestämde sig för att slå av innan det blev intressant. Ginettan agerade bromskloss resten av stintet har jag för mig (minns inte hur de bytte, men vårt lag var före iaf ).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Tack för film Niklas
Jag försökte hålla sjuan bakom mig så länge det gick men hopp om att kunna hålla lagets placering
Men inget rådde på ert lag Grattis !

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Josen skrev:
Tack för film Niklas
Här är den tidigare filmen du tog, YouTube tar tyvärr inte mer än 10 minuter så några varv blev inte med.
http://www.youtube.com/watch?v=QN7UJu22gwk

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Kameran bestämde sig för att slå av innan det blev intressant. Ginettan agerade bromskloss resten av stintet har jag för mig (minns inte hur de bytte, men vårt lag var före iaf ).


Ginettan var bromskloss? om ett varv med Ginettorna gick på 1.02 - 1.05 hur kunde de då bromsa en Miata? Eller var det Rantzows som fick soppatorsk?

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Peter S skrev:
Niklas Falk skrev:
Kameran bestämde sig för att slå av innan det blev intressant. Ginettan agerade bromskloss resten av stintet har jag för mig (minns inte hur de bytte, men vårt lag var före iaf ).


Ginettan var bromskloss? om ett varv med Ginettorna gick på 1.02 - 1.05 hur kunde de då bromsa en Miata? Eller var det Rantzows som fick soppatorsk?


Kan det vara att miatan åker på höga 1.04 tider

Vet inte men jag var ikapp Ginettan i slutet av kvarn-kruvan och fick släppa av i stort sett hela baksidan för att bli frånåkt på rakan, jag tror att den Ginettan jag hade framför mig kunde tjänat mycket på att jobba mer på spårvalet.

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



thumbs up för ett mycket trevligt kalas, dessutom får man tacka (från åskådarplats) för ett något blött med ändå väldigt trevlig förarkurs . Kul att lära känna folk lite mer under lugna och trevliga former under dessa dagar.

MOGen var lite tjurig på fredagsmorgonen och startade högst motvilligt efter 5 st bogseringar nedför backen utanför. Startmotorn kan se sig om efter en annan bil... . Väl ute på banan efter 3 missade pass så behagade ljuddämparen skrapa i varje högerkurva. Justerade upphängningen men det blev bara marginellt bättre så det blev att justera kurv-attacken med skrapljudet från dämparen på vänstersidan. I övrigt gick det någorlunda bra med en BTD på 1.02.6. I 60-minutes så klarade jag att hålla placeringen men körde nog inte in någon tid. Tappade mot slutet då BDGn började misstända på en cylinder. 'Snurr-Simons' i sin Ginetta var på väl kontrollerat och behörigt avstånd hela tiden

Hjälpte även frugan med lite meckande, inga problem med bilen förutom att någon hade glömt att tanka inför 2a passet. Blev bensinstopp ute på banan. Personen som glömde att tänka släppte även ut henne i 'mellan-passet' på hennes 1a stint öht i 7en. Blev lite för intensivt kanske... . Hon körde förarkursen i hällregnet med en tysk dieselbil och lugna passet på fredagen med 7en. Gick väldigt bra för att vara första gången på bana. Bästa tid under dagen 1.08


Lycklig fru!!!

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
Eftersnack
2007-05-18 SVKG Bankalas och 60 Minutes
1, 2, 3, 4   >>
10 besök senaste veckan (12481 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande