Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-06-09 SVKG Sprint 2
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (7742 totalt)
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Tack SVKG för ett mycket trevligt sprint, allt flöt på fint utan incidenter. thumbs up thumbs up
Tror vi var runt 30 bilar som körde.
Mycket varmt men ändå trevligt, mycket grepp i banan och jämt i klasserna
Ny räsern trivdes på Parkbanan också, D5 tycket det var lite jobbigt med växlarna med i nya ban-sträckningen

Kul att vi lyckas hålla dagens tillställning säker trots att ostindifararen- Göteborg anlände med folk som strosade kring banan - blev en trevlig happning av det hela tyckte jag.
ostindiefararen, biltävling, vackert väder, skön stämning och trevliga bilar/folk - kan det blir bättre ?

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Kul att gäst var snabbast!

Riktigt kul att köra parkbanan igen, den är kul!
Lyckades köra helt ok också, inte dumt!

Varmt som tusan var det, men sååå mycket bättre än ösregn.....

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Tog ju lite bilder, kommer nog upp någon gång imorrn

_________________
Martin Öberg
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2480



obizzz skrev:
Tog ju lite bilder, kommer nog upp någon gång imorrn


Aha, det var du som smög omkring där...!
Det fattade aldrig jag...

Jag tog oxå en hel del bilder med lite hjälp från Karl.
Ska se om jag hinner lägga upp några ikväll.
Nu ska jag iväg och lasta racingbilen inför ERCup på Anderstorp imorgon.

Men det var kul idag, trots värmen...
Fick ännu en pallplats i A, denna gång silver, trots att inget av mina varv var felfria på något sätt.
Speciellt det andra varvet överkörde jag och det blev fel hela tiden.
Bevis kommer troligen ikväll...

1.41.60 +1 s för konträff fick jag på första försöket, en förbättring på typ 6 s jämfört med sist.
Det får jag väl vara nöjd med.

Z3an gick även denna gång beundransvärt snabbt.
Snyggt kört! thumbs up

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Tiderna var det ja:

Hittar nån nåt fel så tjoa till så ska jag lusläsa kråkfötterna lite noggrannare.

Varmt var bara förnamnet och heltävkande klädesl gjorde att jag konsumerade drygt 2 liter vätska och var ändå uttorkad. En kall dush när man äntligen kom hem satt inte fel

Tack till alla funktionärer som hjälpte till att informera alla vilsna flanörer som ville se lite av ostindiefararen.

Som Josen redan nämnt var greppet jämnt och fint så det gick aldeles utmärkt att styra med gasen genom kurvkombinationerna med visst förtroende. Visserligen betyder det för mig ett sågande med gasen för att få instyrning men det kändes som rätt bra träning i car control idag.

Denna rackarns Z3MC, med den prestandan på ekipaget så borde den vara konkurenskraftig i nästan vad som helst (där den kvalar in). Men att komma som gäst och köra skjortan av oss...

Undrar vad det blir för väder nästa gång (30/6)?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Hett var det! Flax att jag fick med mig nödkittet idag! En kabelsko till generatorn brast på uppvärmningen. Motorn tappade tändningen nästan helt pga detta på högre varv. Racehandskar är bra då man tvingas mecka i grenrörstrakten! Tror ramrören intill var över 100C! Med laddningen fixad och återställd full motoreffekt igen var det dags åka. Tappade dock ett par viktiga uppvärmningsvarv på incidenten, så inskjutningen blev inte klar thumbs down

Fegade därför lite bl a pga ett par för dagen mkt strategiskt placerade koner i ytterkanten samt några bandavspärrningar i krysset som såg gigantiska ut från min lilla bil och det blev för alldeles mycket safety first för min del idag. >

Skapligt grepp men slet i bägge sprinten med för mkt understyrning, som jag inte fick bort helt. Rullstenen som låg i innern i kurva två gav i bägge löpen min lätta bil en ytterst snabb och intressant spårväxling med en halv bilbredd utåt. >

Men jättekul att åka i värmen. och som Josen noterat var flaggvaktjobbet hårdare idag, många som ville gena över banan för att se på ostindiefararen.

Hatten av för BMW:n som var rask thumbs up men den ska gå att ta. Får ladda hårdare nästa gång

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Dubbelt

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Dubbelt

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Dubbelt

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Dubbelt

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Dubbelt

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Dubbelt

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Dubbelt

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Dubbelt

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Sorry, fick besked hela tiden att det var fel på mottagaren och att mitt inlägg inte kunde tas emot!

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Kan det varit jag haft på Live Streaming från Nurburgring 24-timmars löpande samtidigt? Kanske datorn blev överbelastad? Där nere var det inte sol och 30C, snarare skyfall, åska och lerjordströmmar över banan. Verkar som de kom igång till slut med 1 h försening. thumbs up

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



Varmt var ju bara förnamnet på dagens väder. Bilen ville inte mer än 3 varv, sedan var den alldeles för varm.
Monterade ett gammalt Lumenition brytarlöst system på Coopern i vecakn som gick och gamla ärgade kontakter är inte bra. Misstände som bara den på uppvärmningen, men gick bättre på första omgången, och nästan perfekt på andra. Lyckades ta mig under 1:50. Det blev 1:49,98 till slut.

Det var skönt att lasta in Coopern på släpet, tack igen Stellan thumbs up , och barn och fru i bilen och dra igång ACn och få lite svalka på hemvägen. Det är skönt med AC!

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



Varmt var ju bara förnamnet på dagens väder. Bilen ville inte mer än 3 varv, sedan var den alldeles för varm.
Monterade ett gammalt Lumenition brytarlöst system på Coopern i vecakn som gick och gamla ärgade kontakter är inte bra. Misstände som bara den på uppvärmningen, men gick bättre på första omgången, och nästan perfekt på andra. Lyckades ta mig under 1:50. Det blev 1:49,98 till slut.

Det var skönt att lasta in Coopern på släpet, tack igen Stellan thumbs up , och barn och fru i bilen och dra igång ACn och få lite svalka på hemvägen. Det är skönt med AC!

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



Nått fel är det ju.

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
1275GT
göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 179



vill också passa på å tacka för ett bra arangemang :woot:

vädret kunde ju inte vart bättre. kan ju inte klaga nu när man gnällt om regnet så länge
det var premiär för mig på parkbanan
kunde ju inte mäta mig med dom andra miatorna! men min e ju en riktig glass ätar bil i jämförelse
roligt som f*n var det iaf

jag kommer nästa gång med

_________________
per nilsson

BMW M3 97
mazda mx5 93le (TURBO)
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2480



Nu har jag spenderat hela kvällen med att fixa till bilderna så de går att lägga in.
Det tar en j...a tid, måste hitta något program som förminskar alla bilderna automatiskt...

Hoppas ni uppskattar dem...




















_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Eftersnack
2007-06-09 SVKG Sprint 2
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (7742 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande