Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-06-09 SMC Kalmar
2611 besök totalt
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
(alternativt: De kallar mig Rudolf...)

Även ifrån den östra delen av landet kan det meddelas att gårdagen innfattade sol, värme och lagom med blåst. Drack runt 3 liter under dagen och det mesta av det har nog svettats ut...

För att dra ut lite på historien kan jag berätta att detta var det absolut j-ligast arrangemang att knyta ihop som jag varit inblandad i. Och med tanke på att ingen i de inblandade klubbarna fått en skriftlig inbjudan, samt att bara 4 av de typ 15000 registrerade medlemmarna på olika forum där jag lagt ut infon anmält intresse kändes det MYCKET glädjande att se 15 startande (en ganska normal siffra om inbjudningar funkat som det skall).

Själv hade jag häcken full med en tidtagning som bara funkade ibland och att skriva tider, så jag har inte mer än 11 bilder tagna och en körning på 1,48 någonting (utanför tävlan) att komma med. Humpe och den okände med Alfa 147:an, har ni något att komma med i bildform? Rickard, en rapport om hur det kändes att vara snabbast? Jesper, en förklaring om hur brett man kan åka med en Miata? Denis, några tankar om nya däck ? Någon annan som har något att bidra med?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
En bild, en ynkans bild kan jag bidra med...



Bosse hade tagit med sig ett par kollegor för att dels se hur fort hans bil gick (Benke på bildens jobb), dels motivera Morgan att snabbare skruva ihop sitt eget monster. Den bilen lär knappast vara slalomoptimerad med kompressor och automat, men jag längtar VERKLIGEN efter att få sen färdig.

Bosse själv planerar och köper delar för en ny, starkare, snålare motor. Den nuvarande pendlar mellan 2 och 2,2 liter milen (körsätt påverkar knappt alls...). Utan att prestera så värst mycket... Men det skall bli bättre, mycket bättre thumbs up

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Jesper Alvarsson
Växjö
Här sen Aug 2006
Inlägg: 19



Tackar för en fantastisk dag, blev en hel del sol och körning!

Ha ha, Miata är ju inte direkt bilen man åker särskilt brett med, så min enda förklaring måsta vara hjulinställningen, för inte kan väl för hög ingångs fart i vändningen vara problemet.
Dessutom hade den lille gröne ett gäng nya Toyo däck.
Idag får Miatan lite kortare fjädrar och hjulinställning senare i veckan, så kanske blir det mindre brett nästa gång.

Motorn knackade oroväckande mycket stundtals, hoppas inte det sätter stopp för sommarens lek. Och apropå skramlet så är det bara en värmesköld som ligger emot avgasröret. Kan man inte leverera mysigt V8 muller kan man lika gärna köra omkring och skramla.

_________________
Jesper Alvarsson

Dodge Viper SRT-10
BMW Z4 3,0i Supercharge (E85) [Såld]
BMW e36 328ci [såld]
Mazda MX-5 Miata [såld]
Citera
Humpe
Kalmar
Här sen Nov 2005
Inlägg: 48



Phu, var en varm dag... Men självklart har jag lite bilder, hoppas någon duger iaf.





















Resten av bilderna hittas här

/H

_________________
Henrik Brosenius
[url]foto.brosenius.se[/url]
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471



Eftersom jag och oscar mekat alfa 33 halva natten och morgonen så han jag inte gå över bilen innan gårdagens körning....

Men bilen går fint, understyr lite mer än förut men inget brutala gasuppsläpp på låg växel kan råda bot på

Har precis fått bilderna från mattias (han i silvriga alfan) ska kolla om jag kan lägga upp några...

Tack för en fin dag....

/Richard

_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2005



Kul att man fick komma och gasa lite igen. Tyvärr var det för varmt för min smak. Blev trött och orkade bara köra de tre varven. Kul bana, men det kändes jobbigt att anstränga sig i värmen.

Fina bilder av Humpe som vanligt. thumbs up

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Skall vädret fortsätta så här får jag försöka leta reda på ett tält till nästa gång som mam kan svalka sig i.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471



En liten stil bild


_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Stilig BMW eller vadå Du ka väl inte mena stilen på de tre alfanisterna som står med armarna i kors eller händerna i fickorna?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Ickad
Linghem
Här sen Okt 2004
Inlägg: 471



vi var ju så överlägsna så vi hade ju inte så mycket att göra

_________________
Richard Eliasson
Alfa 156 Procar
Citera
Eftersnack
2007-06-09 SMC Kalmar
2611 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande