Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-07-30 LMS prova på bankörning, Sviestad
1, 2   >>
9992 besök totalt
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Mycket bilar, varmt väder och riktigt trevligt är min sammanfattning av kvällens aktiviteter på Sviestad thumbs up

För egen del var det riktig banpremiär för nytillskottet i garaget, 155an. Körde för att se hur bilen beter sig och jag tycker att det gick riktigt bra, måste varit ett bra köp Bromsarna (orig med DS 2500) tog bättre o bättre, från att vid köpet ha haft riktigt skön pedalkänsla fast med uselt bett, tog dom till slut riktigt bra och med bibehållen känsla! Bilen är ingen raket men skjuter på hyfsat (jag sparade iofs in lite på motorvarvet idag ). Vatten och oljetemp låg bra och stabilt, likaså oljetrycket. Enda abret var att jag var "way off" med däcktrycket... Min nya biltema däcktrycksmätarpenna hade jag ej stämt av mot en kalibrerad. Efter en bra stunds avkylning (både i depå och på väg till macken) hade jag 2.1-2.2 runt om. Inte lustigt att de stackars toyosarna skrek i rondellen

Men kul var det
Hoppas på bilder, både Falk och Ahlin var där så det bådar gott!

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Jag fick bara komma och titta lite, hade med familjen och stannade utanför banan.

Hoppas på mycket foton, var många riktigt trevliga vagnar idag

Min son ville (coh försökte ) ge mig stryk för att körningen aldrig ville komma igång, nästa gång ska jag inte vara på plats 16.55 om det bara ska tittas och Alx är med....

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
VR6 Syncro
Vingåker
Här sen Jul 2004
Inlägg: 94



Var det nån som tog foto på min fina piruett jag gjorde efter chikanen

_________________
Johan Blomberg
Porsche 944 TURBO 1990
http://www.garaget.org/?car=62649
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5578



Jättekul som vanligt. Tack till arrangörerna som fixat det fina vädret (till skillnad från förra gången).

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1638



Vilken kväll! Bra väder och allt.
Tar på mig ansvaret att ha petat ut sista konen i chikanen ut i banan. Igen! Skyller på hala framdäck, understyrde å det grövsta hela kvällen men glad ändå.
All heder åt LMS-crew killarna för att få ihop allt.
Heder oxå åt alla förare som sköter allt snyggt o fint.

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Kanontrevligt med massor av fina bilar men ändå mkt körning.
Kul att rasta veteran-Bmwn trots att 2:ans växel inte ville vara med oss idag.
Hade en en rolig fajt med en fd. Clio cup bil under sista körpasset,
kanske är det lite tävlingsmänniska i mig ändå...

På återseende


_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
2fast4u skrev:
Jättekul som vanligt.
Hur är det för dig och alla sevenåkare? Upplever ni att folk ser er ute på banan? Jag och Falk stog och kikade på ett pass där en snabb seven hade märbara problem att komma förbi en del bilar som den ganska enkelt kom ikapp.

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13183

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator



Kul tillställning. Härligt väder.
Smurfen skötte sig bra. (Fast bromsarna sjunger på sista versen... Får nog ta ett snack med herr Stacke om den detaljen. )

Premiär för mig på nya asfalten i rondellen. Betydligt jämnare än tidigare. thumbs up
Det verkade som om det blivit lite extra asfalt i ingången till rondellen oxå.


_________________

Rice and shine
Citera
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 402



Kan det bli bättre ?? Ja, Renå bussar borde ha backspeglar, annars var det kanon thumbs up

Enligt km räknaren åkte jag 14 mil runt banan, kan det vara möjligt Jag han med 5 pass.

_________________
Rikard Gjersvold
070 511 30 73
Styrelseladamot Lazzat MK
BMW 325i -92
Citera
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 402



Kristian Larsson skrev:
2fast4u skrev:
Jättekul som vanligt.
Hur är det för dig och alla sevenåkare? Upplever ni att folk ser er ute på banan? Jag och Falk stog och kikade på ett pass där en snabb seven hade märbara problem att komma förbi en del bilar som den ganska enkelt kom ikapp.


Småbilarna är väldigt svåra att se, hux flux är dom bara där, ett tips kanske är att sätta på ljuset.

_________________
Rikard Gjersvold
070 511 30 73
Styrelseladamot Lazzat MK
BMW 325i -92
Citera
Torbjörn Linderson
Stockholm
Här sen Mar 2006
Inlägg: 33



Är skyldig någon ent 10 liters dunk som jag fick låna (?) för att rädda mig hem efter lite kokande kylarvatten. Har just fått tillbaks bilen efter en viltolycka och den nya fläkten har monterats alltför nära en av remskivorna vilket gjort att kontakten tog stryk. Så ingen kylarfläkt plötsligt...

Ingen fara med motorn visade det sig dock, hade en härlig repa uppför 51an mot Örebro som avslutning på kvällen.

Inga riktigt bra varvtider idag, så var det någon som såg hur en gul 968 kunde förbättra sin körning: säg till!

//TL

_________________
Torbjörn Linderson
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Underbart väder, dock lite trist att stå och titta på medan alla verkar ha så kul med att köra... Förhoppningsvis löser det sig när jag har skaffat mig ett körkort till nästa säsong.

Bilder!

















_________________
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5578



Jag upplever inga som helst problem med att inte bli upptäckt lyckligtvis. Oftast funkar det bra men ibland kommer man ikapp någon som verkar koncentrerad på vad han själv håller på med så då får man helt enkelt vänta lite innan man kommer om. Inga problem i mitt tycke, man kan inte gasa omkring och förutsätta att alla hela tiden ska flytta sig så fort man kommer i närheten. Man måste tillåtas att titta framåt och koncentrera sig på den egna körningen och inte tvingas att kolla i backspegeln hela tiden. Dock ska man inte ha så dålig uppmärksamhet bakåt att man ligger och blockerar för länge, men det har i alla fall inte jag råkat ut för. De låga bilarna får väl montera en liten vimpel så man syns ...

En del man kommer ikapp börjar ta lite lattjo spårval och ska försöka släppa förbi i kurva eller under de kurviga partierna, vilket jag inte upplever som så lyckat. Det är ingen panik med att släppa fram den upphinnande bilen. Enklaste och säkraste är att köra på som vanligt, behåll ditt spår igenom kurvan och låt den snabbare vänta tills nästa inbromsning som man helt enkelt tar lite tidigare så kommer den snabbare bilen att fixa resten (om den snabbare inte redan löst det själv på rakan). På det stora hela så är det thumbs up till alla för jag tycker det funkar bra med tanke på hur det varierar med erfarenhet, biltyper och så vidare.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Klabe
Södertälje
Här sen Mar 2007
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Det där var ju riktigt skoj Tummen upp för arrangörerna!

Premiär i Linköping blev det i dag för mig förövrigt. Gillade banan! Torparsvängen och slutet på rondellen blev jag dock inte klock på :/ Måste dit och försöka igen:)

_________________
Klas Telborn
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Niklas_Falk skrev:
Underbart väder, dock lite trist att stå och titta på medan alla verkar ha så kul med att köra... Förhoppningsvis löser det sig när jag har skaffat mig ett körkort till nästa säsong.


Se till att farsan inte lämnar ifrån sig smurfen utan förbarma dig över den!
Tack för fina bilder, som vanligt....
Har du den ovan och/eller andra bilder i större format fångar jag gärna in på karl@zero.se



Jo, här synes att slagskeppet lutar betänkligt, ändå gick det en rejäl bit snabbare än för snart ett år sedan.
Tänk vad de nya dämparna och fjädrarna kommer göra för underverk!

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Jätte kul, första gången för mig, eftersom jag var bland dom långsammare bilarna får man väl hoppas att jag inte var i vägen för mycket.(skall tänka på lyset till nästa gång om jag inte syntes)
Körde svart R5...

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Det här är korten jag tog.




_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Liman
Norrköping
Här sen Jul 2007
Inlägg: 22



Typiskt. Såg tråden om Sviestad körning idag! Varför ska man alltid vara en dag för sen =/

_________________
--
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Niklas_Falk skrev:
Underbart väder, dock lite trist att stå och titta på medan alla verkar ha så kul med att köra... Förhoppningsvis löser det sig när jag har skaffat mig ett körkort till nästa säsong.

Bilder!








Wow vilken snygg bild på min bil thumbs up

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Niklas_Falk skrev:


Kanonbilder som alltid Niklas! och som på begäran fastnade min bil på bild! thumbs up

Har du några fler bilder på min bil får du gärna slänga iväg dem hit: patrik@patandracing.se

Ser fram emot att ha dig körandes på banan nästa år! Men vem ska då fota iof...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Anders Larsson skrev:
Wow vilken snygg bild på min bil thumbs up


Kan bara hålla med! thumbs up Kul att träffas förresten Anders!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Eftersnack
2007-07-30 LMS prova på bankörning, Sviestad
1, 2   >>
9992 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande