Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-08-25 SVKG Sprint 4, Parkbanan
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (8475 totalt)
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2155


Trådstartare
Kul o annorlunda bana! Kör gärna där igen. Vädret blev ju hyggligt till slut oxå.
Hysteriskt snabba BMW's..

Lite bilder från kameran:
























_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Kul åka igen, men surt med pölen bara. Lärde mig att gräs är halt > thumbs down

Men det gick bättre sen, bättre grepp och lite mindre vatten i andra åket.

Snabba gäster idag som åkte bra också. Mycket kul kubbning i C, de kunde ju glädjas åt sol också. thumbs up

Fick tvättat bilen ordentligt efteråt igen

Får grunna på om det börjar bli dags trimma upp den gamla 60-tals Ford-järnspisen om man ska hänga med ordentligt

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



Som gäst får jag tacka SVKG för denna träff med en trevlig liten bana, fina bilar och trevligt folk thumbs up

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Vädret blev ju rätt bra när vi var klara

Det är inte alltid som det lönar sig att köra på slutet men idag var det definitivt ingen nackdel

Mycket snyggt kört av av alla. De piruetter som blev skedde ju på ett säker och fint sätt (inga huvudlösa satningar). Möjligen var min final lite väl närma avspärrningsbanden .

Tiderna:

G_12 bjöd på en underbar ljudkuliss
Nästan i klass med en vältrimmad marinvevad B230 enligt uppgift

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Var det far eller son som drog längsta stråt med volvon?


Riktigt kul att Fredric lyckades så bra på sin premiär på banan!

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Karl Birgander skrev:
Var det far eller son som drog längsta stråt med volvon?
PDE är H_2
Jag vette sjutton vad han gjorde för att få till de tiderna, möjligen genade han nånstans
Det var iaf inte så mycket grepp när de körde (ABHL körde först och GSC senare)

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



Karl Birgander skrev:
Var det far eller son som drog längsta stråt med volvon?


Riktigt kul att Fredric lyckades så bra på sin premiär på banan!


Tjena Karl...Har faktiskt kört där en gång för 2 år sen med en av dom andra M3:orna i väta (se länk) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=22520&highlight=

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2155


Trådstartare
Kul m tiderna.. Lyckades plocka 4 sek på andra varvet, får man väl vara nöjd med. Är så glad att jag höll mig borta från havet! De nya Falkendäcken var väl sådär till sånt här.
Diffbroms hade inte varit dumt heller..

Vill iaf tacka för att man fick köra som gäst! Mkt trevligt som sagt.

Togs fler bilder?

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Tack alla för trevlig körning - kul att Nikas kan köra riktigt fort nu thumbs up
Själv orkade jag inte tända till riktigt idag och borde nog haft bakre krängaren där, lite för understyrt idag
M3 bjöd på dagens show thumbs up
Men nu måste väl ändå A-bilarna rycka upp sig lite Ni kan ju inte bli slagna av C med dessa marginaler

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Ja, det var sannerligen lite halt på vissa delar idag. Hade stora problem att få något fäste i kurvorna. Det slutade lite "vid sidan om" på första försöket då jag fick två hjul på gräset i utgången av en kurva. Tappade ca 8 sekunder på utflykten visade det sig då jag körde personbästa på andra rundan.

Tyckte allmänt att det var väldigt låga tider idag med tanke på förhållandena? Reagerade också på att konerna stod lite "annorlunda" än vad jag minns från tidigare körningar. Någon annan som tänkte på det?

om det finns något sammanband vet jag inte men jag tycker inte att min körning och tid hänger ihop under andra åket då gjorde en hel del ordentliga missar. Niklas såg också lite förvånad ut då han upptäckte att han vunnit C-klassen med en 1.37.xx tid + 1sek för konträff. Snyggt kört var det i alla fall. Speciellt målgången på andra rundan!! thumbs up

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Cyberoid skrev:
Tyckte allmänt att det var väldigt låga tider idag med tanke på förhållandena? Reagerade också på att konerna stod lite "annorlunda" än vad jag minns från tidigare körningar. Någon annan som tänkte på det?
Några koner stod inte riktig där de skulle. Vid den första chikanen var nog mittenkonen några decimeter åt höger så det gick att ladda betydligt tidigare.

Får nog ta och märka upp dem lite tydligare så det blir enklare för funktionärerna. Ljusbrun färg är nog lite bättre än mörkbrun på asfalt, men fortarande lite subtil (det ska ju fortfarande vara en park ).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Noterade också att konerna stod lite olika från vår sprint ett till omgång två, tyvärr inte till det bättre för min del >

Niklas ide med bättre färg bra. thumbs up

Men jag vet hur svårt det är, har stått funktionär många gånger och ibland missat små knuffar som bara rört konerna lite grann utan man sett nåt.

Funktionärernas uppmärksamhet testas rätt hårt, men man ska nog helst kolla hur de står då och då för säkerhets skull.

Greppet var underligt idag, småsläpp gång på gång i mitt åk gav osäkerhetskänsla men vet inte vad som gjorde det. Temperatur eller smuts?

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
Tommy.S
Göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 121



Kul att köra som vanligt .
Bilen gick lite bättre den här gången då det brustna krängningshämmarstaget blivit åtgärdat.
Många som inte höll hela bilen på banan idag (inklusive mig själv).
Fint kört Fredric och din motor lät sjukt gött thumbs up.

_________________
Tommy Schmidt

M3 -87 2,4L Köhler
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



Tommy.S skrev:
Kul att köra som vanligt .
Bilen gick lite bättre den här gången då det brustna krängningshämmarstaget blivit åtgärdat.
Många som inte höll hela bilen på banan idag (inklusive mig själv).
Fint kört Fredric och din motor lät sjukt gött thumbs up.


Ja..jag spolade av bilen hemma sen å den såg mer ut som en gräsklippare i hjulhusen & under...det spann eller slappade typ hela varvet mer eller mindre...det går ju inte att stäcka ut den på växlarna..man känner sig som om man åkte på en Scalextric bilbana med symaskinsolja på

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
@lexander
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 23



Jag var förbi en sväng som åskådare idag. Min Coupé känns inte helt ideal för den tajta banan... Framhjulsdrift och turbo hjälper väl inte precis.
Min största uppgift var att heja på Fiat Argentan!

_________________
Alexander Blomquist
FIAT Coupe 20V TURBO Plus -99
http://alex.e4.org
Citera
@lexander
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 23



Golfen käkade konor








Stiligt! thumbs up

_________________
Alexander Blomquist
FIAT Coupe 20V TURBO Plus -99
http://alex.e4.org
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Jag tackar så väldigt mycket för idag även jag!
Verkligen kul att få köra igen på parkbanan och ett härligt gäng som vanligt och många trevliga bilar att se och lyssna på.

Var flaggvakt borta vid sidan mot sjöbodarna, en ganska spännande upplevelse bitvis, i vissa ögonblick var jag glad att det inte var så fuktigt i gräset för då hade vi fått vara duktiga på att springa ifrån de snurrande bilarna...

Jag tyckte bettet var asbra idag bortsett från den gyttjepölen innan målsvängen, första gången gick det nog med lite för bra hastighet in i den och med andast två av hjulen i pölen så kom bilen lite ur tänkt kurs. Men jag blev ändå väldigt positivt överraskad av tiden när jag gick bort för att kolla efter första körningen, 5 sekunder snabbare än senast jag var där och körde den 12: Maj, och ändå kändes det som en halvmiss med några grejer man kunde gjort annorlunda! Lyckoträff tänkte jag och satsade på att gå ut liite hårdare till nästa omgång och köra snålare, kändes mycket snabbare, men ändå med lite saker man kunde förbättra, men ändå blev den tiden runt en sekund snabbare, 1.40.64, trodde inte mina ögon, speciellt när man visste vilka bilar som låg framför och bakom. Så jag är väldigt(!) nöjd med den tiden, men körningen hade kunnat blir lite bättre tror jag som vanligt...
1.39 utan pöl?

Jag tog lite bilder, men några mästerverk blir det ju inte direkt med den lilla kameran, men bättre än inget.

Fredriks M3 E30, en sån grej! Like fin som välljudande, en sån sång i spisen! thumbs up
Snyggt kört även denna gång!


Tommys M coupé, nu med nymonterad Wiechersbur och svängorienterade stolar i, blev ju kanon. thumbs up
Bra kört som vanligt, att nåt som ser så odramatiskt ut kan gå så fort.


Det var lite blandade vagnar på parkeringen idag, hoppas man får dom användas nästa gång.


Lagom till de fem testvarven så började det regna lite lätt.


'1275GT':s bil fick vara med idag istället för Miatan äntligen, den gick riktigt bra tyckte jag!


'Torbjörn' satsade friskt med 911:an.




Per höll fin fart med 1275:an.




Men plötligt tyckte vi att det var läge att stiga åt sidan, fick en bild i 'flykten'.
Nä det var ganska odramatiskt faktiskt.


Denna har jag dålig kläm på vem som kör, men jag tycker den både låter härligt och ser kanon ut.




Stellan var på plats med Alpinen, en av mina favoriter, riktigt go bil!


'PDE' med 'aset', det var liiite skillnad på framfarten denna gången mot när jag såg den senast i Maj! Kul att se att den går så fint, riktigt bra kört. thumbs up


oscars Cooper in action, avgaserna från denna nya bilen gör sig inte lika bra på bild som de från den gamla gula, men det är väl positivt får man säga. Snyggt rattat.


Denna C5:an är breeed i konpartierna. Inte en susning om vem som körde den eller nåt har jag heller.




Jansa på jakt efter 'D5'.


Jag fick lurat med mig Mika idag med sin Corrado, första banaktiviteten för året för hans del. Ett utdraget motorbyte från G60 till modernare 1,8t maskin gjorde att det inte har körts så mycket, bilen verkade funka bra, men tills nästa gång får han nog skruva dit r-däcken så tiderna går ner bättre.


Här ser man lite hur mycket fukt det var efter vattenhindret, bra driftvinkel också från Niklas.


Gud va osportig och hög Lupon ser ut ibland när man parkerar brevid fel bilar. :looki:

_________________
Peter Karlsson
Citera
1275GT
göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 179



haha
bra bild sekvens
va inte meningen å skrämma er.
den va bara lite mer nervös i baken än vad jag hade räknat med i konpartiet

första gången jag kört den lite hårdare.
har bara varit ute på glidar turer förut
men nu har det gått så många år sedan man bygde den.
och man har glömt hur mycket jobb det va. så nu vågar man börja smiska den lite

vill också passa på å tacka för en mycket trevlig tillställning.

_________________
per nilsson

BMW M3 97
mazda mx5 93le (TURBO)
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Barbapappa skrev:
Gud va osportig och hög Lupon ser ut ibland när man parkerar brevid fel bilar. :looki:


otroligt att en Lupo kan se stor ut...

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
paaasen
Uddevalla
Här sen Jan 2005
Inlägg: 41



Får också tacka för bra arr och att jag fick komma som gäst, denna gången höll plastbiten mer än tre uppvärmningsvarv. Med lite transientmappning och att låta bli att stoppsladda ut på rakorna ska jag väl iaf lämna 1,5 tider och ge mig ner i 1,4 riket nästa gång..

om någon har fler bilder på Europan på bana tar jag gärna emot dem på paaasen@gmail.com

Mvh Andreas

_________________
/Andreas Simonsson
Lotus Europa S1 -68
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224




Bild på rätt attack för att fixa FTD thumbs up

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
Eftersnack
2007-08-25 SVKG Sprint 4, Parkbanan
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (8475 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande