Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-09-01 SVKG Sprint 5, Parkbanan
1, 2   >>
5466 besök totalt
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503


Trådstartare
En lite spännande dag som började med motorvrål redan 06:30.
Nu var det inte körning så tidigt utan premiär för länspumpning med tvåtaktsdriven liten rackare till pump.
En rejält stor vattenpöl (gyttja på slutet) på några kubik tog en dryg timme att flytta på.
Så nu har vi möjlighet att förbättra oddsen för bra körning

Körningarna flöt (men inte på vatten denna gång) på så bra som brukligt och dagen avlutades i rimlig tid (strax efter 12 som vanligt).

Tider:

Tommy Schmidt fick inte dagens bästa tid denna gång. Jansa tog sig i kragen och satte en hyffsad tid iaf (men långt ifrån en 1.34 som han gjort förr).

Själv fick jag på ett kanonåk vid andra försöket och klockan stannade på 1.36.21, men en konträff på banan samt strike vid målgången gjorde att tiden blev lite justerad (dvs det blev 1.40.21 istället). Det är skönt att veta att det går att åka snabbt även med Miatan. Nu vet jag iaf hur gränsen känns (det går att ladda mer på en del ställen och bara ta det lite lugnare där det sket sig).

Vädret var underbart hela tiden, klarblå himmel och kall vind (så man inte blev svett).

Nästa sprint är den 15/9 (lördag om två veckor).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
scirocco-girl
Hindås
Här sen Jan 2006
Inlägg: 72



Tack igen för en trevlig dag...!!
Kul att det gick förbättra tiden lite från sista körningen...fast fortfarande långt ifrån förra årets bäst-tid.
Är det jag som börja rosta eller bilen...

_________________
Anne Marek - www.sciroccogirl.net
VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!!
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Tack för ett trevligt sprint Synd bara att vi nu börjar bli lite få som åker i klasserna, samma gubbar jämt liksom. Jag saknar lite 944:or/Alfor och annat i C

Grattis till snabb tid Niklas - kul att åka fort med varma R-däck ?

Själv glömde jag ta lossa handbromsen till andra åket tycket det gick lite slött
Brukar dra handbromsen några snäpp för att undvika hjulspinn i starten (fattigmans diff..)

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



skit att man inte hann komma....å ingen BMW i topp heller... Hoppas ni hade kul & att det var många fina bilar:D

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
GTRThomas
Tollered
Här sen Jun 2007
Inlägg: 87



Premiär för mig på parkbanan och det var riktigt trevligt även om tiden inte är något att skryta med. Men med lite mer övning och riktiga fjädrar så går det nog att kapa en hel del. Blev lite mycket drifting i vissa partier. Roligt men inte så effektivt!

Ser fram emot nästa gång!

Någon som har lite bilder?

_________________
Thomas Johansson

De sa va gött å leva...annars kan de kvetta!

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38049
Citera
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



Ja, det var ett underbart väder hela sprintet. Skönt att dimman som jag körde i på vägen till Göteborg försvann när jag kom till R40 vid Hindås. Det var ganska tjockt på sina ställen.

Pumpen verkade ju funka kanon. Pölar och sjöar försvann ju i ett nafs.

Coopern pinnade på bra också. Kom under 1:50 på andra heatet.

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
Tommy.S
Göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 121



Det var inte bra detta. Gillar ju att vara snabbast .
Nästa gång får jag åka förbi konerna istället för på dem. Jobbig den där extra sekunden. .
Kanske skulle köra som Jansa och Niklas och dra två varv på raken så däcken får lite värme också .

Riktigt bra väder och mycket fina bilar. Kul med en GT40 också thumbs up

_________________
Tommy Schmidt

M3 -87 2,4L Köhler
Citera
1275GT
göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 179



passar på å tacka för ett bra arr.
toppen bra med pumpen tort å fint hela vägen runt.
behövde inte ens tvätta bilen när jag kom hem.

e också sugen på å se lite fräsiga bilder

_________________
per nilsson

BMW M3 97
mazda mx5 93le (TURBO)
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Niklas, lösningen med pumpen gillade jag! Suveränt för oss som åker open wheeelers! Mkt mindre tvätt då jag kom hem dessutom thumbs up

Var inte så het på att åka i morse, kräftskivan jag till slut drog iväg från slutade kl 0200 och jag kom i säng ungefär 0240. Klockan ringde 0600 och att sen efter att ha gjort bilen i ordning (var på Se7en Days 2007 i Finland i veckan och hade inte alls hunnit preparera Jeguaren) och sedan sitta i bilen redan 0745 i några få plusgrader var inte lockande precis. Ringde Anders J vid 0640 för att förhoppningsvis få reda på att pölarna skulle hindra åkandet men fick då veta om pumpen som skulle göra att allt skulle fixas.

> Reflexerna var alltså inte så vakna heller. Men solen och alla pigga medåkare väl på plats gjorde att lusten att åka skarpt kom åter någorlunda.

Relativt bra grepp i solen men ändå rejält överstyrd bil gjorde att första åket blev lite slängigt och en kon var i vägen på långa rakan. > I andra fick jag tämjt Jeguaren något bättre och prövade att åka med säsongens lägsta däckstryck, men trots lite bättre fäste gick det ändå inte trycka på som jag ville. Kan det vara de gamla däcken från 2002 som börjar bli stela

Kul se att Jansa till slut förstått vad som fattades hans bil för att den ska gå fort, med gul noskon så gick det klart bättre, nåt jag vetat hela tiden thumbs up Grattis Anders till FTD!

Så bara att ladda om till nästa gång, utan kräftor före kanske reflexerna är bättre med i nästa sprintet

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Ingen som fotade? Pump och grejer, det verkar käckt och välbehövligt! thumbs up Var förhållandena liknande med de som var förra veckan? Kunde inte närvara p.g.a. bilkörning i Norge (kul också i.o.f.s.). Har missat rekordmånga sprint-körningar i år, hoppas kunna komma på nästa.

Edit: Snyggt rattat PDE. thumbs up

_________________
Peter Karlsson
Citera
scirocco-girl
Hindås
Här sen Jan 2006
Inlägg: 72



GTRThomas skrev:
Premiär för mig på parkbanan och det var riktigt trevligt även om tiden inte är något att skryta med. Men med lite mer övning och riktiga fjädrar så går det nog att kapa en hel del. Blev lite mycket drifting i vissa partier. Roligt men inte så effektivt!

Ser fram emot nästa gång!

Någon som har lite bilder?


Vilken bil åkte du...?
Jag har lite bilder fast inga är "riktig" bra denna gången... så jag tänkte inte ladda upp de..



_________________
Anne Marek - www.sciroccogirl.net
VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!!
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503


Trådstartare
Barbapappa skrev:
Ingen som fotade? Pump och grejer, det verkar käckt och välbehövligt! thumbs up Var förhållandena liknande med de som var förra veckan? Kunde inte närvara p.g.a. bilkörning i Norge (kul också i.o.f.s.). Har missat rekordmånga sprint-körningar i år, hoppas kunna komma på nästa.
Innan vi pumpade så var det mer vatten än sist. Efter vi hade kört uppvärmningen så var det torra spår genom resterna av vattenpölen. Sen blev det bara torrare och torrare (sol och kall vind).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653



Dags för lite bilder....:






























fortsättning följer....

_________________
Mikael Persson
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653



....fortsättning:


























fortsättning följer....

_________________
Mikael Persson
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653



....fortsättning:
































fortsättning följer....

_________________
Mikael Persson
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653



....fortsättning:














the end

_________________
Mikael Persson
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Niklas Falk skrev:
Efter vi hade kört uppvärmningen så var det torra spår genom resterna av vattenpölen. Sen blev det bara torrare och torrare (sol och kall vind).

Wow! Det verkar vara en bra grej då. thumbs up
Såg ju riktigt torrt och bra ut, hoppas på samma tur nästa gång.

_________________
Peter Karlsson
Citera
GTRThomas
Tollered
Här sen Jun 2007
Inlägg: 87



scirocco-girl skrev:
GTRThomas skrev:
Premiär för mig på parkbanan och det var riktigt trevligt även om tiden inte är något att skryta med. Men med lite mer övning och riktiga fjädrar så går det nog att kapa en hel del. Blev lite mycket drifting i vissa partier. Roligt men inte så effektivt!

Ser fram emot nästa gång!

Någon som har lite bilder?


Vilken bil åkte du...?
Jag har lite bilder fast inga är "riktig" bra denna gången... så jag tänkte inte ladda upp de..




Jag körde 928:an. Jag är fortfarande lite sjösjuk efter allt krängande. Läääängtar efter mina nya fjädrar så jag slipper mina sunkiga gamla orginalfjädrar.

_________________
Thomas Johansson

De sa va gött å leva...annars kan de kvetta!

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38049
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11881



PDE skrev:







Vad är detta för bil Enligt vägverket är det en KVA 302 GT årsmodell 2007
Ford GT replika hemmabygge eller? Den ser grymt fin ut iaf

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503


Trådstartare
bmw130 skrev:
Vad är detta för bil Enligt vägverket är det en KVA 302 GT årsmodell 2007
Ford GT replika hemmabygge eller? Den ser grymt fin ut iaf
GT40 replikabygge som köpts som avstannat projekt och sen gjorts om från början (sjundehandsinfo iofs). Finsihen är riktigt vacker.
Skönt att den brukas. Riktigt hårt tom (det blev en 360 på andra körningen).

Det är ju lite större utmaning att köra ett replickabygge med massor av inställningsmöjligheter än att ratta en Elise (som ju redan är "rätt" från början).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



bmw130 skrev:
Ford GT replika hemmabygge eller? Den ser grymt fin ut iaf

Den ÄR grymt fin. Vi hade äran att få se den i Trollhättan i onsdags på sista slussträffen och den ser minst lika fin ut på bild som den verkligen är. Mycket jobb ligger bakom bilen.

Men med ett bra justerbart chassi kan man nog få den att gå som man vill, även om man har en Elise som referens .

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
Eftersnack
2007-09-01 SVKG Sprint 5, Parkbanan
1, 2   >>
5466 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande