Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2007-09-01 SVKG Sprint 5, Parkbanan | 1, 2 >> 5466 besök totalt |
En lite spännande dag som började med motorvrål redan 06:30.
Nu var det inte körning så tidigt utan premiär för länspumpning med tvåtaktsdriven liten rackare till pump. En rejält stor vattenpöl (gyttja på slutet) på några kubik tog en dryg timme att flytta på. Så nu har vi möjlighet att förbättra oddsen för bra körning Körningarna flöt (men inte på vatten denna gång) på så bra som brukligt och dagen avlutades i rimlig tid (strax efter 12 som vanligt). Tider: Tommy Schmidt fick inte dagens bästa tid denna gång. Jansa tog sig i kragen och satte en hyffsad tid iaf (men långt ifrån en 1.34 som han gjort förr). Själv fick jag på ett kanonåk vid andra försöket och klockan stannade på 1.36.21, men en konträff på banan samt strike vid målgången gjorde att tiden blev lite justerad (dvs det blev 1.40.21 istället). Det är skönt att veta att det går att åka snabbt även med Miatan. Nu vet jag iaf hur gränsen känns (det går att ladda mer på en del ställen och bara ta det lite lugnare där det sket sig). Vädret var underbart hela tiden, klarblå himmel och kall vind (så man inte blev svett). Nästa sprint är den 15/9 (lördag om två veckor). |
||||
Tack igen för en trevlig dag...!!
Kul att det gick förbättra tiden lite från sista körningen...fast fortfarande långt ifrån förra årets bäst-tid. Är det jag som börja rosta eller bilen... _________________ Anne Marek - www.sciroccogirl.net VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!! |
||||
Tack för ett trevligt sprint Synd bara att vi nu börjar bli lite få som åker i klasserna, samma gubbar jämt liksom. Jag saknar lite 944:or/Alfor och annat i C
Grattis till snabb tid Niklas - kul att åka fort med varma R-däck ? Själv glömde jag ta lossa handbromsen till andra åket tycket det gick lite slött Brukar dra handbromsen några snäpp för att undvika hjulspinn i starten (fattigmans diff..) _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
skit att man inte hann komma....å ingen BMW i topp heller... Hoppas ni hade kul & att det var många fina bilar:D
_________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||||
Premiär för mig på parkbanan och det var riktigt trevligt även om tiden inte är något att skryta med. Men med lite mer övning och riktiga fjädrar så går det nog att kapa en hel del. Blev lite mycket drifting i vissa partier. Roligt men inte så effektivt!
Ser fram emot nästa gång! Någon som har lite bilder? _________________ Thomas Johansson De sa va gött å leva...annars kan de kvetta! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38049 |
||||
Ja, det var ett underbart väder hela sprintet. Skönt att dimman som jag körde i på vägen till Göteborg försvann när jag kom till R40 vid Hindås. Det var ganska tjockt på sina ställen.
Pumpen verkade ju funka kanon. Pölar och sjöar försvann ju i ett nafs. Coopern pinnade på bra också. Kom under 1:50 på andra heatet. _________________ Oscar Kärrqvist |
||||
Det var inte bra detta. Gillar ju att vara snabbast .
Nästa gång får jag åka förbi konerna istället för på dem. Jobbig den där extra sekunden. . Kanske skulle köra som Jansa och Niklas och dra två varv på raken så däcken får lite värme också . Riktigt bra väder och mycket fina bilar. Kul med en GT40 också _________________ Tommy Schmidt M3 -87 2,4L Köhler |
||||
Niklas, lösningen med pumpen gillade jag! Suveränt för oss som åker open wheeelers! Mkt mindre tvätt då jag kom hem dessutom
Var inte så het på att åka i morse, kräftskivan jag till slut drog iväg från slutade kl 0200 och jag kom i säng ungefär 0240. Klockan ringde 0600 och att sen efter att ha gjort bilen i ordning (var på Se7en Days 2007 i Finland i veckan och hade inte alls hunnit preparera Jeguaren) och sedan sitta i bilen redan 0745 i några få plusgrader var inte lockande precis. Ringde Anders J vid 0640 för att förhoppningsvis få reda på att pölarna skulle hindra åkandet men fick då veta om pumpen som skulle göra att allt skulle fixas. > Reflexerna var alltså inte så vakna heller. Men solen och alla pigga medåkare väl på plats gjorde att lusten att åka skarpt kom åter någorlunda. Relativt bra grepp i solen men ändå rejält överstyrd bil gjorde att första åket blev lite slängigt och en kon var i vägen på långa rakan. > I andra fick jag tämjt Jeguaren något bättre och prövade att åka med säsongens lägsta däckstryck, men trots lite bättre fäste gick det ändå inte trycka på som jag ville. Kan det vara de gamla däcken från 2002 som börjar bli stela Kul se att Jansa till slut förstått vad som fattades hans bil för att den ska gå fort, med gul noskon så gick det klart bättre, nåt jag vetat hela tiden Grattis Anders till FTD! Så bara att ladda om till nästa gång, utan kräftor före kanske reflexerna är bättre med i nästa sprintet _________________ Jan-Erling Rydquist |
||||
Ingen som fotade? Pump och grejer, det verkar käckt och välbehövligt! Var förhållandena liknande med de som var förra veckan? Kunde inte närvara p.g.a. bilkörning i Norge (kul också i.o.f.s.). Har missat rekordmånga sprint-körningar i år, hoppas kunna komma på nästa.
Edit: Snyggt rattat PDE. _________________ Peter Karlsson |
||||
Vilken bil åkte du...? Jag har lite bilder fast inga är "riktig" bra denna gången... så jag tänkte inte ladda upp de.. _________________ Anne Marek - www.sciroccogirl.net VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!! |
||||
|
||||
Wow! Det verkar vara en bra grej då. Såg ju riktigt torrt och bra ut, hoppas på samma tur nästa gång. _________________ Peter Karlsson |
||||
Jag körde 928:an. Jag är fortfarande lite sjösjuk efter allt krängande. Läääängtar efter mina nya fjädrar så jag slipper mina sunkiga gamla orginalfjädrar. _________________ Thomas Johansson De sa va gött å leva...annars kan de kvetta! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38049 |
||||
Vad är detta för bil Enligt vägverket är det en KVA 302 GT årsmodell 2007 Ford GT replika hemmabygge eller? Den ser grymt fin ut iaf |
||||
Skönt att den brukas. Riktigt hårt tom (det blev en 360 på andra körningen). Det är ju lite större utmaning att köra ett replickabygge med massor av inställningsmöjligheter än att ratta en Elise (som ju redan är "rätt" från början). |
||||
Den ÄR grymt fin. Vi hade äran att få se den i Trollhättan i onsdags på sista slussträffen och den ser minst lika fin ut på bild som den verkligen är. Mycket jobb ligger bakom bilen. Men med ett bra justerbart chassi kan man nog få den att gå som man vill, även om man har en Elise som referens . _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 Saab 9-3 -07 |
||||
Eftersnack 2007-09-01 SVKG Sprint 5, Parkbanan | 1, 2 >> 5466 besök totalt |