Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-09-01 SVKG Sprint 5, Parkbanan
<<   1, 2
11 besök senaste veckan (5480 totalt)
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19541


Trådstartare
Cyberdennis skrev:
Men med ett bra justerbart chassi kan man nog få den att gå som man vill, även om man har en Elise som referens .
Det jag var ute efter är att de justerområden man bygger in kan vara lite stora så det är svårt att hitta rätt (samtidigt som det är många justerpunkter att jobba med).
En jämförelse kan ju vara att duscha och justera vattentempen med två kranar, justerområdet är enormt men det användbara området är bara en liten del av det.

Men Claes kommer nog att få riktig bra fason på den med tiden, hoppas att han har möjlighet att komma med den till Falkenberg, som ju passar biltypen lite bättre än Parkbanan.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



Ingen som har en bild på mig i Coopern? Jag har sparat de bilder jag hittat på mig från alla Sprint som jag kört.

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
lindol
Ljungskile
Här sen Sep 2006
Inlägg: 5



Hej snailspeed, bilder på Coopern samt några andra bilder från sprint 5





i depån









_________________
Anna Lindström-Dolan
Citera
scirocco-girl
Hindås
Här sen Jan 2006
Inlägg: 72



GTRThomas skrev:
Jag körde 928:an. Jag är fortfarande lite sjösjuk efter allt krängande. Läääängtar efter mina nya fjädrar så jag slipper mina sunkiga gamla orginalfjädrar.


Den fick tyvärr inte jag på bild... du körde säkert så fort att du inte fastnade på bilden
Men det fanns ju andra som plåtade...som tur!

Känner igen detta med fjädrarna... jag körde ganska länge på original fjädrar och dämpare...original 1978!!! Både däparna och fjädrarna var ju faktiskt fortfarande ganska bra när jag började med detta skojet på parkbanan med denna Sciroccon Sprint 1 2006, FAST DET VAR DE INTE LÄNGRE SPRINT 2+6 2006!!!
Det blev väldigt mycket bättre med Konis Scirocco-Cup kit, de gula dämpare plus fjädrar fr.o.m Sprint 4 i år!!! När jag tryckte ihop de gammla bakdämpare, så orkade de inte ens dra ut sig igen utanför bilen... thumbs down

_________________
Anne Marek - www.sciroccogirl.net
VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!!
Citera
Eftersnack
2007-09-01 SVKG Sprint 5, Parkbanan
<<   1, 2
11 besök senaste veckan (5480 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande