Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-07-15 SVKG Sprint 6 & 3, Parkbanan.
2 besök senaste veckan (3027 totalt)
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Tjoho, Rejsa är äntligen tillbaka, härliga tider! Ingen panik med att fixa bilderna denna gången i alla fall.

Då har sista sprintrejset för året gått av stapeln på parkbanan, precis när man har blivit varm i kläderna, en lååång väntan till våren nu...

Jag var på plats vid åttatiden på morgonen och var väldigt nyfiken på hur mycket vatten det skulle vara på banan, det hade regnat rätt så mycket stundtals dagen innan. Vatten var det hur som helst på tre ställen varav vänstern innan mål var den största insjön, sen var det även kurvan precis efter starten och även efter hårnålen som går ut mot rakan vid sjöbodarna och småbåtshamnen. Så den där käcka bensindrivna pumpen fick verkligen bekänna färg och pumpa ut äckelvattnet på lämpligare ställe. thumbs up

Då det endast blev 20st bilar så gjordes bedömningen att det skulle köras två stycken rejs idag, först nummer 6 och efter det så var det nummer 3 som fick strykas p.g.a. vattenmängderna på banan den gången i Juni eller Juli. Upplägget blev som så att Roadsport A, B & C körde först och körde sprint 6 & 3 medans saloon, historic, ladies & gäster stod flaggvakter under tiden dom körde. Det var ett enormt blåsväder och det var knappt man kunde stå upprätt, kyligt om öronen som fasen på morgonen också.

Lite bilder då, enbart från A, B & C-passen då eftersom det var det enda jag kunde fota.


Den traditionella depåkollen innan förarmötet, alltid kul att snacka lite skit och spana på bilar. Här har ni Pers fina 1275 GT, går verkligen fint, dagen till ära på gatdäck. Fina uppställ i kurvorna innan mål.


Thomas Pihl eller TPR här på forumet granskar motorrummet på Porschen, 'Tommy.S' & 'Andesss' hejar på. Tycker ni att det ser kallt ut på bilderna så tycker ni rätt.


Torbjörn i full fart med nioelvan, snyggt kört!


Jansa med Caterhamen.


Josen på det första varvet.


Samma igen i inbromsningen till hårnålen innan rakan mot havet.


En rask TT, kan inte minnas vad föraren heter här på forumet.


En Speedster, verkar ju vara en mycket trevlig bil på denna banan.


Niklas Falk. Körde mycket fina tider även denna gången!


En C5:a som jag inte har nåt namn på vem som körde, inte en susning om föraren finns här på Rejsa heller.


Bugattin fick sjunga ut i blåsten, så himla kul att se att grejerna används!
Härligt ljud från denna bilen också, intressanta hjulvinklar bjöds det också på.


Det 'burkades' en del i kurvorna också.


'D5'.


En gång till.


Torbjörn igen.


Henrik 'cyberoid' Pihl med Miatan, rejäl satsning som vanligt.


Nyaste Miatan för dagen, en för mig okänd förare. Den verkade gå fint bilen med tanke på att den inte verkade vara jättemycket uppgraderad.





Jansa igen, detta måste vara tredje passeringen alltså första åket på sprint 3 om jag inte är ute och seglar. Undan gick det i alla fall!


Sen hände det nåt...


Sån tur var verkade det ha gått bra med föraren och rätt skapligt med bilen, sista åket kunde göras också, dock utan ljuddämpare för den bockades fint runt ett träd. Sista åket blev dessutom det snabbaste för ekipaget för dagen vill jag minnas. thumbs up






'Cyberoid' igen.


Den okända Miataföraren igen.


D5.


TT'n igen. Semester? Trodde det var Hohenester dom hette som vässade Audisar?


Josen igen i jakten på Niklas Falk.


Jansa igen, nu med lite mer öppet 4-4-system. Brittisk hotrod.

Sen var det då äntligen dax för oss andra att köra.

Jag hade målet satt då jag körde 1.40.64 sist, målet var ju såklart att köra en 1.39-repa vilket jag visste inte skulle bli så lätt. Första turen gick ju inte nåt vidare, en konträff bort mot sjöbodarna gjorde att man fick lite sämre tid än det var tänkt, 1.42 nånting tror jag. Men nästa gång kördes det med lite mer attack och det verkade ge utdelning, men inte riktigt så stor utdelning jag hade hoppats på, 1.40.6 eller 8...

Nästa tur fick jag inte nåt riktigt flyt genom, tror det var sämta tiden för dagen. Så nu gällde det den sista körningen för dagen och för året, hård satsning och körningen kändes riktigt bra, enda felet jag reagerade över var en missad växling till trean på väg bort mot första konpartiet på rakan mot havet, rullade in på en 1.40.26 tror jag. Nöjd men irriterande nära. Ingen som vill hyra banan nån gång på hösten och tjuvträna?

Tack för en trevlig dag och en trevlig säsong på Parkbanan, jättekul med dessa körningarna, tack till alla morgonpigga eldsjälarna (Falk, Jansa, Löveryd m.fl.) som ordnar och fixar med dessa trevliga arrangemangen, det uppskattas verkligen!

Passar även på att säga grattis till Tommy.S till vinsten i Lördags!

_________________
Peter Karlsson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Tiderna:
Sprint 6 (de två första rundorna)


Sprint 3 (de två sista rundorna)

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Jag passade på att göra en inofficiell personbästalista över året:

Det är en lång rackarns lista med ekipage som deltagit iår.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Niklas Falk skrev:
Jag passade på att göra en inofficiell personbästalista över året:
Det är en lång rackarns lista med ekipage som deltagit iår.


Kul!

Tänk att man är tredje gäst!
...Bara 5 sekunder till plats nummer 2...

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
1275GT
göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 179



vilken abstinens man får när rejsa servern ligger nere
härligt att den e uppe igen

vill passa på å tacka för kanonkul arrangemang på parkbanan i år

har lite bilder som farsan tog.


en styck golf etta. vet ej vem som kör den?


tommy snabb som vanligt men fick ladda ovanligt hårt för att klå jansa den här gången


josen.


gammel fin buggati från 1925 thumbs up


peter i lupon


en artfrände


aset. som har klått mig varje gång hitils. men dagen till ära fick stryk med 6 hundradelar


jag själv . sugen på r däck till nästa år. borde kunna kapa en del på tiderna.

_________________
per nilsson

BMW M3 97
mazda mx5 93le (TURBO)
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Tiderna
Kul med alla tiderna från säsongen, bra idé! thumbs up och grattis till en fin tid förresten!
9:e plats totalt verkar det ju som att man kom in på själv.

S_5 i senaste drabbningen måste väl förresten vara Waern, och i så fall var det nog en 206 gti som han körde denna gången.

_________________
Peter Karlsson
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



Synd att jag var nere på SPA på formel 1 & på Nurburgring å körde lite annars hade jag gärna gett er en match:)

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Barbapappa skrev:
S_5 i senaste drabbningen måste väl förresten vara Waern, och i så fall var det nog en 206 gti som han körde denna gången.
Jodå, men vi orkade inte fixa nytt nummer till 206an. Han kör ju en 205a annars ("röd/vit/svart" sak med fina bakvagnssläpp).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Kul att åka igen och dubbelsprint var inte fel.

Den hårda vinden kylde nog ner asfalten rejält, kan inte minnas det någonsin känts så halkigt i så pass skapligt väder Fick framhjulslåsning nästan varje gång jag rörde bromsen, något som bara sker i kyla annars

Första åket var minst sagt spännade med många toksläpp på ett antal ställen inklusive rakorna >

Mitt andra åk blev helt tokigt då jag hittade ett absolut blockerläge i lådan vid en nerväxling inför slutkurvorna Det blev då lagom förvirrat bakom ratten så det blev att skjuta några koner i ingången och där försvann det köret. thumbs down

Andra sprintomgången prövade jag med att mjuka upp bilen till max med en ren gatsättning på dämpare men med lite mer k-hämmare fram för extra understyrning och med mycket låga däcktryck och hittade jag lite mer fäste och fart, men ej tillräckligt >

Kul att Jansa kunde komma igen efter akutmeckande och åka engelsk hot rod, med härligt traktorljud thumbs up Hoppas ny ljuddämpare och lite plåtfix gör att bilen blir som ny igen

Kul säsong 2007 även om väder och väta spelat lite extra spratt i år. Det har varit en härlig fight i Roadsport C dessutom! thumbs up Till nästa år får vi försöka se till att SVKG hamnar före gästförarna igen... v

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Några bilder från inledande vattenpumpning till solig körning thumbs up


Några bilder










_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
scirocco-girl
Hindås
Här sen Jan 2006
Inlägg: 72



1275GT skrev:
vilken abstinens man får när rejsa servern ligger nere
härligt att den e uppe igen

vill passa på å tacka för kanonkul arrangemang på parkbanan i år

har lite bilder som farsan tog.


jag själv . sugen på r däck till nästa år. borde kunna kapa en del på tiderna.


Fick han inte med den lilla blåa Sciroccon? ? Skulle vara interessant att se hur det ser ut med de nya dämpare... fortfarande "bakhjulslift"... (Som Anna i Porschen sade..."Anne, jag har aldrig sett dig åka på 4 hjul...)

_________________
Anne Marek - www.sciroccogirl.net
VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!!
Citera
1275GT
göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 179



sorry

inga användbara bilder på sciroccon.
första gången för honom med ny kamera
så alla kort va väl inte JÄTTE bra

_________________
per nilsson

BMW M3 97
mazda mx5 93le (TURBO)
Citera
Eftersnack
2007-07-15 SVKG Sprint 6 & 3, Parkbanan.
2 besök senaste veckan (3027 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande