Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-09-29 Gelleråsen, TURBO Performance Club
1, 2, 3   >>
5 besök senaste veckan (18187 totalt)
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Jag vill bara ta tillfället i akt och tacka klubben och de inblandade för en bra träff, fick la kört 26mil och då körde jag ändå inte alla passen, lagom med körtid i slutet av dan. thumbs up

Bilder kommer i morgon när jag har sovit lite, avresa klockan 04:00 börjar sätta sina spår nu.

_________________
Peter Karlsson
Citera
nz
Uppsala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 34



Instämmer i tacket till klubben och de som jobbade för att få arrangemanget att fungera väl.

Din röda Lupo verkade fungera bra i regnet.

_________________
Niklas Zetterling
Citera
Jon80
Degerfors
Här sen Jul 2005
Inlägg: 458



Återigen en mycket bra träff från TPC! thumbs up thumbs up

MYCKET bra ordnat, och bra koll! Bara en så liten sak som att vid utsläppet se till att bilarna kommer ut med en regäl lucka emellan var skitbra! Har varit på flera träffar där 20 bilar släpps iväg utan mellanrum, och det kan bli ganska körigt i första böj.

Med stora och glada hälsningar från Porsche gänget

_________________
Jon Eriksson

www.waspracing.se | www.jerd.se
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Tack alla som kom och körde med oss

Hade hoppats på bra väder men det bara regnade och regnade
Men men man fick ju lära sig å köra i regn
Allt fungerade bra och det blev inga incidenter alls under dagen bara lite avkörningar i sanden och gräset men det är ju inte så konstigt med tanke på vädret.
Sista 2 timmarna så regnade det inte och banan började torka upp thumbs up
Sista timmen så kunde man ligga på ordentligt och jag körde 1 timme i streck
Fick prova Dommes etchanol raket ett pass och jag säger bara fy fan vilke drag , när jag kom ut på rakan hade 3-an inne växlade upp till 4-an och djävlar vad det drog iväg in med 5-an vid utsläppet och det bara drog utav helvete , snabb titt på mätaren vid 150meters skylten och djävlar 230 blås och det bara drar och drar synd bara att det var blött för då hade den säkert gått mätaren ut i slutet på rakan Tack för förtroändet Domme Hoppas att jag får låna den när det är torrt lovar att inte köra sönder den då

_________________

--VVTS--
Citera
nz
Uppsala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 34



Det var första gången som jag var med på en banträff arrangerad av TPC, men det gav mersmak. Hoppas det kan bli fler tillfällen nästa år. Har ni hunnit planera något för nästa säsong?

_________________
Niklas Zetterling
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



Tack för en bra träff! Tror faktiskt att regnet gjrode träffen ännu bättre då det verkade vara mest seriösa banåkare på plats. Att köra i regn var väldigt nyttigt och jag lärde mig i alla fall mycket på det.

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
FredrikF
Stockholm / Vasastan
Här sen Maj 2005
Inlägg: 31



Första banträffen för min del och fler kommer det bli! Riktigt roligt och utmanande att köra i regnet.

Kändes väldigt bra arrangerat och trygga förare.

Mvh

Fredrik med svarta 525an.

_________________
Fredrik Forss
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440




_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



Kanon kul var det iallfall trots vädret!
Fick avverkat 358km på banan! och det gick riktigt gött på eftermiddagen när det slutat regna!
Lång dag Från kl 04 - 22 med skitväder och mycket bil åka (tot. 85mil)
till trots så är man pigg å fräch i dag!
Överraskad hur bra det gick med Skoda dieseln igentligen!
Hoppas att Tpc fortsätter bjuda med folk härifrån även nåsta år!

Tack ännu en gång - TPC

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
Domme
Tungelsta City
Här sen Jun 2007
Inlägg: 32



Kul att se så många trots vädret, det är alltid lika roligt att att se blandningen på bilarna.
Första gången i regn för mig, lärorikt.
Kul att se att intresset för SMA försäkringen gav utslag,detta är något vi kommer som ett måste ha nästa år.
Då inte vi är SBF anslutna så är detta den lösningen vi får ta till. Anledningen till det är att medlemmarna inte har licens men måste få chansen att prova.
De flesta skötte sig galant, det fanns en handfull med gubbar som inte verkade närvara på genomgången innan.
Tack till er som ställde upp som flaggvakter.
Synd att folk inte har tålamodet att vara kvar,vi hade banan till 18:00 och på e.m så torkade det faktiskt upp mer,det hade torkat ännu mer om fler hade kört.

Barbapappa din bil rockar!!! thumbs up så jävla ball!! flög runt banan!!
Tjipp skodadieseln gick ju för jävla bra! thumbs up
Maciek haha du nöjt va??? har man lovat så har man lovat!! tack för åkturen sen, hade fan ont i ansiktet efter att ha garvat så mycket!!

Nästa år laddar vi på med ytterligare träffar på landets banor, så fort våran kalender är klar så kommer den upp. kan tänka mig i februari nån gång.[/b]

_________________
Dominik "Domme" Wochowski
Citera
nz
Uppsala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 34



Tjipp skrev:
Kanon kul var det iallfall trots vädret!
Fick avverkat 358km på banan! och det gick riktigt gött på eftermiddagen när det slutat regna!


Då körde vi ungefär lika långt. Vet du ungefär hur mycket diesel som gick åt? Skulle vara kul att veta hur mycket förbrukningen skiljer vid bankörning, jämfört med min bensinbil. Nu är det ju inte ekonomiracing som det handlar om, men det kan ändå vara kul att jämföra.

_________________
Niklas Zetterling
Citera
Björn.C
Älvängen
Här sen Jul 2007
Inlägg: 42



Får bara instämma med tidigare, ett riktigt bra arrangemang, en STOR Eloge till TPC för att allting flöt på bra, var första gången jag var med på en av deras träffar, men absoulut inte sista , hoppas på fler inbjudningar.

Själv var jag tvungen att ge mig av hemåt vid 1640 tror jag det var, tom tank ( dryga 20 mil på bana @ 68 liter bensin )
och hade tagit väldigt bra på bromsbeläggen fram .

För egen del blev det en riktigt bra avslutning på Säsongen.

MVH Björn

_________________
Björn Christensson
Opel Calibra -94
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



nz skrev:
Tjipp skrev:
Kanon kul var det iallfall trots vädret!
Fick avverkat 358km på banan! och det gick riktigt gött på eftermiddagen när det slutat regna!


Då körde vi ungefär lika långt. Vet du ungefär hur mycket diesel som gick åt? Skulle vara kul att veta hur mycket förbrukningen skiljer vid bankörning, jämfört med min bensinbil. Nu är det ju inte ekonomiracing som det handlar om, men det kan ändå vara kul att jämföra.


gick åt 25-30liter diesel!

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
nz
Uppsala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 34



Tjipp skrev:
gick åt 25-30liter diesel!

Dvs ungefär halva förbrukningen mot vad jag hade. Imponerande snål diesel. Den gick ju bra runt banan också.

_________________
Niklas Zetterling
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



Instämmer i kören av nöjda deltagare. Mycket bra arr. Och genomförande i blötan och därmed kylan att stå där. Impressed. Kul med lite våtvåtvåtvåt-träning med r-Däck. Det blev äggetmellanfotenochgasenköra.
Nyttigt, nyttigt. Varma däck,hehe, vad var det för nåt. Kul körning med bra deltagare. thumbs up thumbs up thumbs up
Alla bilder jag hann med.



C u next time.

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



nz skrev:
Tjipp skrev:
gick åt 25-30liter diesel!

Dvs ungefär halva förbrukningen mot vad jag hade. Imponerande snål diesel. Den gick ju bra runt banan också.


När det är torrt kan jag få den å dra hiskliga 1l/mil! på bana! (denna blöta tillställnig ca. 0,7 - 0,8l / mil)
Annars normal gatkörning 0.5 l/mil (fram å tillbaka till hobbet)
Rekordet lite längre körning 0,36l/mil

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
Krullert
Västerås omnejd
Här sen Dec 2004
Inlägg: 460



Tackar för en jäkligt kul dag! Ja Fabian gick jäkligt fint, jag trodde jag skulle flyga om på rakan men det gick trögt faktiskt och efter att ha läst Automobils test så trodde jag verkligen inte den skulle gå sådär bra i alla blöta kurvorna heller!

Min drog väl runt 3,5l/milen och efter att ha kört slut andra tanken så åkte man hemåt. Tråkigt nog hade toppackningen gått lite diskret så det blev buss och tåg hem

Riktigt bra arrangerat!

MVH

_________________
Nicklas Jäderlund
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470



Kul att ni hade kul.... Förlåt Maciek för att jag inte dök upp, hade ju lovat det.Min dag stannade 06.00 i Alingsås när soppa pumpen kastade in handuken .
Bil jäv..... Så roligt var det thumbs down . Det firade jag med att ställa av bilen o konservera den för detta året.

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
Rehan
Järfälla
Här sen Sep 2004
Inlägg: 213



Hade det tyvärr inte så kul mycket tack vare vädret. Körde endel men långt ifrån så mycket jag önskade. Hade fruktansvärda problem med fästet, det kanade och vattenplanade i princip överallt. Vid 2 tiden när man fick åka slalom mellan vattenpölarna så bestämde jag mig för att åka hem. När jag hade kommit till Örebro så lättade regnet, var ganska sugen på att åka tillbaks men fortsatte ändå hemåt, tyvärr det hade varit kul att köra på lite torr asfalt.

Slutsatsen är att breda R-däck på en kall blöt bana och en tung bil inte är så kul, skillnaden greppet är för stort vilket förtar endel av det roliga, tyvärr.

Tack till TPC för en bra anordnad träff annars.

_________________
Rehan Mirza
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Här kommer bilderna, eller några av dom i.a.f. Och lite övrigt svammel.
Jag börjar med bilderna från den lilla kameran, använde den lite större modellen senare på eftermiddagen.


Väldigt tidig avgång hemifrån, klockan 04:00 träffades deltagarna i våran 'mini karavan'.
'Tjipp' körde med Skoda Fabia RS svartrykaren, Mika med Corrado 1,8t'n & jag. Mörkt och jäkligt alla de 24 milen upp till banan, usch för så här sena träffar.


När vi väl var framme så blåste det och regnade och var sjukt kallt tyckte jag, men man kan ju inte få allt.
En rolig blandning av bilar skulle man i alla fall kunna säga att det var för att vara en Volvoträff.
Kul också att se så många 240'sar, lite klent med sådana på de träffarna man har besökt i år, riktigt bra fart i vissa också.


Förarmöte inomhus var uppskattat en sån här dag.


Härligt att se en bil utan turbo också. Var det B200K motor han sa ägaren med massa godis från Elleman Jacobsen inuti, fina Dellortosar stod för skönsången! Nästa år skulle det bli större motor med fler ventiler i bilen sas det, självklart med större förgasare också.


En 244 som som såg ut att gå riktigt fint från sidan av banan.


En himla fart i motorerna på Volvosarna, denna S40'n var ju inte nåt undantag.


Det ser ju ut som om man har kört med kameran på fel iso-tal typ 1600 eller nåt för att det är så brusigt, men så är inte fallet, så mycket regnade det. En Volvo till som sköt på bra ut på rakan.


Vissa lättare avåkningar gjordes, men med den halkan som var på banan så var ju inte det så konstigt tyckte jag.


Synd att det inte var ljud till denna bilden.


Pontus S70 såg ju ut att gå fint i regnet, en sån bil till att låta gött.


Patrik Freij rattade 854 igår, den var kanske inte den mest välputsade men nog en av de snabbare.
Go camber på grejerna.


S60 D5 om jag fattade saken rätt, pinnade på fint om så var fallet.


Maciek försöker komma om en tvåförtifemma, ska nog ha gått bra.


Christer med 120 dieseln verkar ha fått bra snurr på motorn, vatten/metanol insprutning, fräsigare programvara, friare avgassystem och sånt borde ju göra susen. Premiär på banan med bilen.


Mika med Corradon, det blev inte så många pass körda då armen till wastegaten inte ville vara med, så det blev till att åka sugis hem... Enda gången man hänger med i omkörningarna.


Välbehövlig lunchrast både för förare och funktionärer.


Pierre Freij med A4-skåpet verkade trivas i regnet, såg ut att gå som på räls.


Gzon's fina Mazda, härligt ilsken färg.

Lite blandade bilder från den lilla kameran.







Kamerabyte.


'Tjipp' körde Fabia RS igår, 36mil på banan! Den gick riktigt fint igår i regnvädret Skodan. thumbs up


Två av 242:orna.


En till.


Denna låg man ju bakom nåt pass och jagade, verkade överstyra lika lätt som min bil understyrde.
Vad satt det för en maskin i denna? Verkade gå fint.


En 200sx. Av 'inför-listan' att döma så kan detta ha varit Marcus Nyström, rätt gissat?


Joel Pennerborn, Clio Sport.


En RX7:a.


En 242 till.




Joel igen.


Hamed Piltan om inför-tråden stämmer, Honda Accord 99


330i, Niklas Zetterling enligt inför-tråden. Framfördes väldigt snyggt och snabbt! thumbs up


Maciek körde taxi.




Tjipp med Skodan igen.


SM i ic? Bra sång från maskin från den första.


En av de få 855:orna på banan.


Nåt 740 eller 940 som verkar ha fått delar från lite alla möjliga Volvobilar monterat, gött stuk men den verkade liiite lätt hård i fjädringen.


Dommes bil, fattar inte alla alla bilder på den blev diffusa i skärpan, måste väl ha varit rysningarna man fick när bilen for förbi med motorn på fulla varv på rakan.


Fälgporr för en sån som mig som älskar breddade plåtisar.
Vet inte hur breda de 17" hjulen kan tänkas vara, men en gissning är väl 10" eller kanske t.o.m. lite till där bak.


Pontus S70 vädras ur efter en dag på banan.


Så här kan det se ut under locket på en Volvo med pulver i.


En tvätt bara så är den ju redo för torget igen 'tjipp'.

Det var allt för denna gången.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007
Inlägg: 1038



Ja jag tackar TPC för en fantastisk dag i regnet.
För min del gick det bra med både tempo och grepp, körde med Hankook Z212:or.
Jag rejsade med en röd Skoda octavia RS.

Jag ser fram imot många lyckade träffar nästa säsong.

MVH
Lasse Roxnäs

_________________
Lars Roxnäs
Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
Eftersnack
2007-09-29 Gelleråsen, TURBO Performance Club
1, 2, 3   >>
5 besök senaste veckan (18187 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande