Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-05-04 Smålandscupen Uråsa
1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (11172 totalt)
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Ännu en trevlig dag med mycket bilar på Uråsa..

Det var stor blandning på bilarna idag: sevens, speedsters, Porschar och andra sportbilar ihop med ett gäng Hondor mm.


Själv lyckades jag rätt bra i B och plågade Elisen till vinst i klassen.
I A var SAABstern snabbast även om den kanske egentligen skulle gått i Modsport . Mats A i Westfielden var två och Simon? trea i en Caterham.
I C vann olof Borg inte helt oväntat kanske, Winkler var hack i häl med knappt en sekund upp till olof om jag inte minns fel.

P.P var där med en jättestor kamera så jag hoppas på lite bilder senare...

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Jon_R
Nybro
Här sen Feb 2006
Inlägg: 578



Ja de va en trevlig dag med sol och snabba bilar

Blev ett par rundor även för mig, men ja man kanske skulle köpa sig en "sportvagn" så man får va med
och leka med dom stora grabbarna haha....

Grymt kör av Johan i sin Honda, mycket snabbt för en "gatbil" måste ja säga, likså Diket i sin smått hysteriska Saabstheer.
Väntar med spänning på va som komma skall när laddtrycket börjar krypa uppåt

P.P får bidra med bilder på skojigheterna och på dom snabba bilarna!

/ Jon

_________________
Jon Rolfsson
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Bara 327 bilder att gå igenom... Dogges polare Jens hade 300 och Bramstedt 100 till, så en del kommer nog framöver...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 908



Patrik Rydh skrev:
I C vann olof Borg inte helt oväntat kanske



Klass C
(1). Johan Andersson 1.39.91 - Honda Civic (ingen sportvagn)
(2). 1. Olof Borg 1.44.XX - Mazda Miata

oväntad "seger"...

_________________
/Erik Petersson

Seat Leon Cupra ST 4drive -19
Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld
Nissan 200SX S13 1989 - såld
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Erik Petersson skrev:
Patrik Rydh skrev:
I C vann olof Borg inte helt oväntat kanske



Klass C
(1). Johan Andersson 1.39.91 - Honda Civic (ingen sportvagn)
(2). 1. Olof Borg 1.44.XX - Mazda Miata

oväntad "seger"...


Jag menar alltså bilarna i Smålandscupen. Vad är det som är konstigt med det? Det har väl alltid varit så att standardbilar får vara med fast utom tävlan eller i en egen klass?

Vad väger Civicen förresten och vad är det för motor i den?

Edit: Att jag skrev att det inte var oväntat att olof skulle vinna C var att han väl gjort det de flesta gångerna de senaste åren

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 908



Utom tävlan i cupen ja, men inte knappt omnämnda ens i resultatpresentationen efteråt.. Nåja, strunt samma, ni slipper oss nästa gång.

1070kg, 155 hk för dagen ca på Johans.

_________________
/Erik Petersson

Seat Leon Cupra ST 4drive -19
Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld
Nissan 200SX S13 1989 - såld
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Erik Petersson skrev:
Utom tävlan i cupen ja, men inte knappt omnämnda ens i resultatpresentationen efteråt.. Nåja, strunt samma, ni slipper oss nästa gång.

1070kg, 155 hk för dagen ca på Johans.


Trodde de bilarna var mycket lättare, den väger 120kg mer än min gamla Miata vägde med full inredning och båge Trodde de var snabba för de var lätta i kombination med bra motorer.

För min del får ni gärna vara med och köra. Bilintresse vilket som thumbs up

De sa väl tiderna på de flesta bilarna? Ni kunde ju bett gubbarna köra en egen klass och redovisning, det hade de säkert ställt upp på

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
D0GG3
Kalmar
Här sen Apr 2007
Inlägg: 73



Grym dag måste jag säga, va så man fick ont i huvudet av all sol
Lite synd om hondorna var det dock...

_________________
Douglas Richardson
Mazda Rx-7 FD3S (såld)
Nyinköpt Rx-7 Re amemiya
Suzuki Swift GTI (brukis)
Citera
jeremia
Kalmar
Här sen Mar 2004
Inlägg: 62



Måste kännas tungt att bli utklassade av en familjebil med ni som har "sportbilar"

_________________
Jeremia Gadd

Honda civic VT
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



jeremia skrev:
Måste kännas tungt att bli utklassade av en familjebil med ni som har "sportbilar"


Inte det minsta tungt tycker jag, så länge modifieringar är jämförbara är det bara kul med fler i klasserna!

Vi i KSVK får ta ett snack med VSVK kring hur vi skall undvika ledsna ansikten.

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
jeremia skrev:
Måste kännas tungt att bli utklassade av en familjebil med ni som har "sportbilar"


Tycker det börjar bli dålig stämning här?

Jag förstår inte problemet...

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Nu var jag inte med denna gången men som aktiv medlem i VSVK och kört i smålandscupen de sista 6 åren tänker jag ändå ventilera mina PERSONLIGA åsikter dvs EJ officiell ställning från klubben.

Att ha en negativ attityd mot att inte vara med i resultatlistor för att man kör en preppad familjebil är verkligen helt åt skogen när arrangören är en SPORTVAGNSKLUBB!!! >
SMC kör dessutom helt enligt Roadsport reglementet där endast sportvagnar är tillåtna!!!

Sportvagnsklubb har ingeting med prestanda eller liknande att göra då preppade standardbilar idag ofta kör skjortan av de flesta sportbilar.
Sportvagnsklubben handlar om väldigt mycket mer än SMC och racing, det handlar om att umgås med människor med liknande intressen, beundra bilar, fikaträffar, sommarrallyn, mm och då tycker inte jag att något annat än sportbilar passar in om det inte är riktigt fin Jagga, Bentley, Maserati, ja ni fattar.....

En gammal Honda Civic eller liknande har ingen sportbilscharm hur bra varvtider den än må prestera och jag anser att de hör hemma med andra klubbar än en sportvagnsklubb....t.ex skulle jag bli upprörd och besviken om någon ställde sin Honda Civic på VSVKs Sportvagnsparkering på Svenskt Sportvagns meeting.
Jag åker inte på Honda klubbmöte med någon av Porscharna och tjabbar om att jag inte är med i resultatlistor på tävlingar eller liknande, skulle vara tacksam om jag får köra och blir välkommet mottagen.

Vi har haft med diverse BMW m3s, Subarus mm mm som kört utanför tävlan genom åren men de har tillhört aktiva medlemmar som varit mellan sportbilar, nya medlemmar som letar sportvagn, sportvagnen på verkstad etc..
Jag vet att Stefan (ordföranden) alltid välkomnar nytt folk i vilken bil de än kommer och har aldrig stoppat någon från att köra och jag anser att ni ska vara riktigt glada över att ni får köra överhuvudtaget. thumbs up
Att komma med spydiga kommentarer är nog inte rätt väg att gå om ni vill köra med Sportvagnsklubben igen....... thumbs down

Tycker det är roligt att det kommer nytt folk och kör som förhoppningsvis förstår charmen med sportbil framför bara varvtider och kanske uppgraderar

Ser fram emot bilder!!!!!

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 908



bjorre82 skrev:

Att ha en negativ attityd mot att inte vara med i resultatlistor för att man kör en preppad familjebil är verkligen helt åt skogen när arrangören är en SPORTVAGNSKLUBB!!! >
SMC kör dessutom helt enligt Roadsport reglementet där endast sportvagnar är tillåtna!!!


Det blir ju sportvagnsklubbarnas död om man anammar ett tankesätt som är så uråldrigt som detta. Roadsport härstammar ju från en svunnen tid när det mer eller mindre bara var herrar i medelåldern och uppåt som hade ett seriöst bilintresse med inriktning på racing/klubbkörning/konbana mm. Bilintresset 2008 är mycket bredare och märkesklubbarna frodas medan sportvagnsklubbarna för en tynande tillvaro. Hur har man nånsin tänkt sig att få nya medlemmar om man har en "antik" syn på saker och ting. Vi är väl inte mindre entusiaster bara för att vi kör ett bilmärke ny övriga rynkar på näsan åt.


bjorre82 skrev:

En gammal Honda Civic eller liknande har ingen sportbilscharm hur bra varvtider den än må prestera och jag anser att de hör hemma med andra klubbar än en sportvagnsklubb....t.ex skulle jag bli upprörd och besviken om någon ställde sin Honda Civic på VSVKs Sportvagnsparkering på Svenskt Sportvagns meeting.
Jag åker inte på Honda klubbmöte med någon av Porscharna och tjabbar om att jag inte är med i resultatlistor på tävlingar eller liknande, skulle vara tacksam om jag får köra och blir välkommet mottagen.


Appropå "gammal honda civic". Hur gammal är din egen "sportvagn". Dina fördomar lyser ju igenom så pass att det bör kännas pinsamt för dig. Hur väl du än vill så är det ju ingen lokal porscheklubb du talar om nu utan en klubb för alla. Så vill iaf jag tolka de försök att värva medlemmar som pågår iaf hemma i kalmar.
I övrigt så belyser detta ju bara din egen snedvridna syn på bilmärket Honda. Tyävrr en alltför vanlig inställning och något man som hondaägare inte ger mycket för. Det är sådana som dig som bromsar bilintresset och försöker klänga fast i det gamla. En mycket olycklig inställning för hobbyn.


bjorre82 skrev:

Vi har haft med diverse BMW m3s, Subarus mm mm som kört utanför tävlan genom åren men de har tillhört aktiva medlemmar som varit mellan sportbilar, nya medlemmar som letar sportvagn, sportvagnen på verkstad etc..
Jag vet att Stefan (ordföranden) alltid välkomnar nytt folk i vilken bil de än kommer och har aldrig stoppat någon från att köra och jag anser att ni ska vara riktigt glada över att ni får köra överhuvudtaget. thumbs up
Att komma med spydiga kommentarer är nog inte rätt väg att gå om ni vill köra med Sportvagnsklubben igen....... thumbs down


Att exkludera folk bara för att man själv inte uppskattar den bilens charm är nog inte rätt sätt att värva fler medlemmar och skapa intresse och gott rykte om klubben på heller du....... thumbs down
Bara för att jag tycker att Porsche 944 inte är mkt att ha personligen så bedriver jag ju ingen exkluderingskampanj mot er? Öppna ögonen och uppskattas folks entusiasm och känsla för engagemang och klubbkänsla istället för att stirra dig blind på vilken bil de kör och om du tycker den är värdig att stå bredvid din dussinporsche istället! För övrigt så går Honda CRX in under reglerna för "Sportvagn", så det kanske står en hel hög "gamla hondor" runt din bil på nästa träff, hemska tanke! Du är verkligen en sorglig person!

bjorre82 skrev:

Tycker det är roligt att det kommer nytt folk och kör som förhoppningsvis förstår charmen med sportbil framför bara varvtider och kanske uppgraderar


Sportbil är ju till för att köras snabbt, annars kan man ju alltid döpa om klubben till "Antikrundan" eller "Glasskiosk-klubben". En sportbil går snabbt, annars kan man ju gå med i veteranbilsklubben.

_________________
/Erik Petersson

Seat Leon Cupra ST 4drive -19
Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld
Nissan 200SX S13 1989 - såld
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
När är nästa HPC träff? Tänkte jag skulle köra med min Lotus, eller går det bra med en Audi kombi eller ford Fiesta?

Vi kanske skulle bryta ur denna disskussioner från vår eftersnackstråd?

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 908



Patrik Rydh skrev:
jeremia skrev:
Måste kännas tungt att bli utklassade av en familjebil med ni som har "sportbilar"


Tycker det börjar bli dålig stämning här?

Jag förstår inte problemet...


Den allmänna aversionen till Honda både på rejsa.nu, sportvagnsklubbar (iaf växjö) och i allmänhet är problemet.

Att Johan körde 5!!! sekunder snabbare än vinnaren i klass C men ändå bara nämns som en parentes i slutet på tidssammandraget trots att övriga mer i VSVKs ögon politiskt korrekta bilar presenterade i placeringsordning trots att de också körde utom tävlan under resultatsammandraget är problemet.

Att man knappt känner sig välkommen trots att man sitter med i KSVKs tävlingssektion är problemet.

Att man säger att man vill ha in lite nytt folk och medlemmar när man egentligen verkar mena att man vill få in fler porschar, miator och sevens är problemet.

Jag och samtliga övriga i vårt gäng på 8 hondaåkare från kalmar som tänkt engagera oss ordentligt i KSVK detta året och kommande kommer iaf aldrig mer att sätta fot på ett av Sportvagnsklubbarna arrangerat evenemang igen. Detta glädjer säkerligen bjorre82, men ur klubbsynpunkt kanske man skulle tänka till lite vad man kanske missat här. Men det är ju bara ett gäng hondor då det kvittar ju, de har ju inga "riktiga bilar" iaf... thumbs down

_________________
/Erik Petersson

Seat Leon Cupra ST 4drive -19
Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld
Nissan 200SX S13 1989 - såld
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 908



Patrik Rydh skrev:
När är nästa HPC träff? Tänkte jag skulle köra med min Lotus, eller går det bra med en Audi kombi eller ford Fiesta?

Vi kanske skulle bryta ur denna disskussioner från vår eftersnackstråd?


Med en lotus med K20-motor är du hjärligt välkommen. Om du trailar dit en honda efter din Audi är du också välkommen. Med en Ford fiesta är du hur välkommen som helst iom att vi samarbetar med FMCS på banträffarna. Väl mött!

Det tycker jag inte alls eftersom det är ert arrangemang det diskuteras om och det är nyttigt att föra diskussion i ämnet.

_________________
/Erik Petersson

Seat Leon Cupra ST 4drive -19
Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld
Nissan 200SX S13 1989 - såld
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 908



Karl Birgander skrev:
jeremia skrev:
Måste kännas tungt att bli utklassade av en familjebil med ni som har "sportbilar"


Inte det minsta tungt tycker jag, så länge modifieringar är jämförbara är det bara kul med fler i klasserna!

Vi i KSVK får ta ett snack med VSVK kring hur vi skall undvika ledsna ansikten.


Helt rätt inställning. Man kan ju ta det hela på två sätt. Ditt sätt är ju mkt bra. Man kan ju iaf diskutera saken. Det finns många där ute som är intresserade av att delta på alla trevliga sammankomster inkl konbanor som man missar med gammalt tänk. Jämför modifieringarna och vikt/effekt rakt av så blir det roligare för alla. Det måste ju dessutom vara mkt mer tillfredställande att hämta ett pris som man vunnit genom att ha kört fortast på arrangemanget, inte tack vare att man valt rätt biltyp. thumbs up

_________________
/Erik Petersson

Seat Leon Cupra ST 4drive -19
Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld
Nissan 200SX S13 1989 - såld
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Erik Petersson skrev:
Patrik Rydh skrev:
När är nästa HPC träff? Tänkte jag skulle köra med min Lotus, eller går det bra med en Audi kombi eller ford Fiesta?

Vi kanske skulle bryta ur denna disskussioner från vår eftersnackstråd?


Med en lotus med K20-motor är du hjärligt välkommen. Om du trailar dit en honda efter din Audi är du också välkommen. Med en Ford fiesta är du hur välkommen som helst iom att vi samarbetar med FMCS på banträffarna. Väl mött!

Det tycker jag inte alls eftersom det är ert arrangemang det diskuteras om och det är nyttigt att föra diskussion i ämnet.


Jag är bara med i klubben, jag håller inte i eller anordnar SMC.

Varför ska jag inte få köra med min Elise eller Audi med HPC men ni ska vara med en sportvagnsklubb och köra? Fattar ni inte dubbelmoralen?

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 908



Patrik Rydh skrev:
Erik Petersson skrev:
Patrik Rydh skrev:
När är nästa HPC träff? Tänkte jag skulle köra med min Lotus, eller går det bra med en Audi kombi eller ford Fiesta?

Vi kanske skulle bryta ur denna disskussioner från vår eftersnackstråd?


Med en lotus med K20-motor är du hjärligt välkommen. Om du trailar dit en honda efter din Audi är du också välkommen. Med en Ford fiesta är du hur välkommen som helst iom att vi samarbetar med FMCS på banträffarna. Väl mött!

Det tycker jag inte alls eftersom det är ert arrangemang det diskuteras om och det är nyttigt att föra diskussion i ämnet.


Jag är bara med i klubben, jag håller inte i eller anordnar SMC.

Varför ska jag inte få köra med min Elise eller Audi med HPC men ni ska vara med en sportvagnsklubb och köra? Fattar ni inte dubbelmoralen?


Antingen är man med helt eller är man inte med alls, fattar du inte dubbelmoralen?

_________________
/Erik Petersson

Seat Leon Cupra ST 4drive -19
Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld
Nissan 200SX S13 1989 - såld
Citera
Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1354



bjorre82 skrev:

Tycker det är roligt att det kommer nytt folk och kör som förhoppningsvis förstår charmen med sportbil framför bara varvtider och kanske uppgraderar



Varför tar ni tid överhuvudtaget? Ni kan väl bara köra runt konerna lite på tomgång och njuta av solen istället?

/AlfonssomnuärgladatthaninteärmediVSVKlängre

_________________
Lasse Alfons
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Erik Petersson skrev:
Patrik Rydh skrev:
Erik Petersson skrev:
Patrik Rydh skrev:
När är nästa HPC träff? Tänkte jag skulle köra med min Lotus, eller går det bra med en Audi kombi eller ford Fiesta?

Vi kanske skulle bryta ur denna disskussioner från vår eftersnackstråd?


Med en lotus med K20-motor är du hjärligt välkommen. Om du trailar dit en honda efter din Audi är du också välkommen. Med en Ford fiesta är du hur välkommen som helst iom att vi samarbetar med FMCS på banträffarna. Väl mött!

Det tycker jag inte alls eftersom det är ert arrangemang det diskuteras om och det är nyttigt att föra diskussion i ämnet.


Jag är bara med i klubben, jag håller inte i eller anordnar SMC.

Varför ska jag inte få köra med min Elise eller Audi med HPC men ni ska vara med en sportvagnsklubb och köra? Fattar ni inte dubbelmoralen?


Antingen är man med helt eller är man inte med alls, fattar du inte dubbelmoralen?


Med den attityden och det resonemanget föreslår jag att ni då inte är med alls.

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Eftersnack
2008-05-04 Smålandscupen Uråsa
1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (11172 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande