Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-05-10 Gotland Ring
1, 2   >>
9579 besök totalt
shasselg
Täby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 373


Trådstartare
Ber att få tacka alla er deltagare för en trevlig helg med trevligt umgänge. Det mesta fungerade tycker jag och ni som deltagare skötte er perfekt, både på banan och utanför! Kul att träffa så många likasinnade. Har ni bilder, filmer etc får ni gärna länka upp de här. Ge mig gärna feedback på vad som fungerade bra, vad kunde ha varit annorlunda samt om du skulle vara intresserade av att hänga med igen.

_________________
Stefan Hasselgren
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Tack för ett kanonarrangemang!

Vädret kunde inte varit bättre!!!! Hur gjorde du för att beställa? Roligt att sänka sin tid med nästan 2s också, vinterns modifieringar har med andra ord burit frukt.

Välarrangerat! har inget att klaga på.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



Håller med Michael. Kanonhelg!! thumbs up thumbs up
Bilder kommer så småningom.

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
jt_
Uppsala
Här sen Aug 2007
Inlägg: 13



Tack för ett trevligt evenemang.

Här kommer några bilder.














Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



Satte Brolund nån tid då?

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



1.28,3 var det senaste jag hörde

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



1.28,02 sa han nyss.

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5578



Satt och bläddrade i en gammal Automobil i gårkväll. Minns jag rätt så var bästa tiden som då satts i deras A-test på Gotland ring 1:34 nånting och jag vill minnas att det var med en Lamborghini Gallardo med 500 pållar. 6 sekunder snabbare är STOR skillnad, måste upplevas som om Lambon står stilla i jämförelse. Ganska käckt att nå såna prestanda med nåt som är så kostnadseffektivt som en 7a. thumbs up Prisskillnaden borde räcka till en ganska ok villa om man håller sig från storstadsområdena.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4030



Tack för en mycket trevlig tillställning!
Vilket väder!
Återkommer med bilder och filmer (om jag får de ur kameran).

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



2fast4u skrev:
Satt och bläddrade i en gammal Automobil i gårkväll. Minns jag rätt så var bästa tiden som då satts i deras A-test på Gotland ring 1:34 nånting och jag vill minnas att det var med en Lamborghini Gallardo med 500 pållar. 6 sekunder snabbare är STOR skillnad, måste upplevas som om Lambon står stilla i jämförelse. Ganska käckt att nå såna prestanda med nåt som är så kostnadseffektivt som en 7a. thumbs up Prisskillnaden borde räcka till en ganska ok villa om man håller sig från storstadsområdena.


thumbs up

Det finns mer och mindre kostnadseffektiva Sjuor också

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
ErikB
Åhus
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


MYCKET lyckat arrangemang.
Vi hade kul med våra veteranbilar oxå.


Läggdags......


Snabba lådbilar....


Ja tack


Gourmet middag


Segerlind Bros "mappade" Europan på sitt eget sätt...


Söndag 0600 ....hemfärd

_________________
Erik Bernsland
Citera
Lars H
Hörby
Här sen Okt 2005
Inlägg: 108



Fantastiskt trevlig helg. Roligt med en så svår bana.
Vi, eller var det Stefan ?, lyckades verkligen komma
överens med vädergubbarna. I dag har temperaturen
här hemma i sydligaste Sverige sjunkit till hälften mot
i lördags och det har tom regnat. Inte länge men häftigt.

hälsn
Lasse H

_________________
Lars Hansson
Citera
Micke R1
Åkersberga
Här sen Sep 2005
Inlägg: 569



Mer tider ! på dom andra ?

Kallerman ?

_________________
Michael Öhrström
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Jag körde 1.35, vilket är nästan 2s bättre än sist jag var där. Betydligt bättre balans i bilen nu med 185or fram relativt 205or förut. thumbs up

Anders Ahlzén körde något fortare än mig likaså Hasselgren med nån sekund eller två, sen var det Brolund, Libell och Granlund som höll taktpinnen på runt 1.30. Hasselgren speciellt såg ut att ha en del i reserv på 1.32 tiderna (lugnt och stabilt) så där finns kanske några ytterligare sekunder att kapa på sikt.

Ahlzén drog till med hårigaste varven när han fick en performancebox som mätte tiden (mycket på snedden!!). Enligt utsago körde han "mycket fortare" utan tidtagning, host host. Jomenvisst, givetvis

Många fina sjuor i olika varianter som gick varierande fort, oftast för att förarna var försiktiga och lite nya på det här med bana. Materialet i bilarna är ofta mycket bra, så all heder att de tar det lite lugnt för att lära sig och utvecklas sakta. Fyra, fem Caterham och ca 6-7 westfield kanske, några övriga Locosts, ett gäng Lotus Elise, Europa och några Speedsters, plus några skadade som körde tyngre terrängfordon (Mitsu Evo6 samt 996 turbo).

Några bilar hade problem, inte så farligt egentligen även om två bilar fick dras/släpas hem. För egen del började växellådan bli lätt inkontinent när värmen steg under dagen så jag hoppade de sista två passen (av sex pass på 30 min). Ger skäl till uppgradering kanske. Vet ej varifrån, dock ej från packboxen vid utgången, så ev. någon av packningarna mellan hus och bakdel, eller vid hastighetsmätarhålet (som är pluggat).

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



Hur gick min bil? och sköter Klas bra om den? Han fegade väl inte i högfartsvänstern?

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Peter S skrev:
Hur gick min bil? och sköter Klas bra om den? Han fegade väl inte i högfartsvänstern?


ehm...ja, först var det problem med startmotorn (inte nytt), sedan nån gång på eftermiddagen gick topplockspackningen...jag vet inte om han fick så många varv i slutändan faktiskt? Såg honom aldrig köra.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1635



Jag måste säga

Ett stort tack Stefan. Mycket trevligt ordnat från Frukost till Middag och allt därimellan thumbs up

Lägger in en av filmerna här, kommer fler lite senare. Tyvärr så var det lite spök med kameran så allt blev inte filmat.

Film 1

_________________

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



Westfield skrev:
Peter S skrev:
Hur gick min bil? och sköter Klas bra om den? Han fegade väl inte i högfartsvänstern?


ehm...ja, först var det problem med startmotorn (inte nytt), sedan nån gång på eftermiddagen gick topplockspackningen...jag vet inte om han fick så många varv i slutändan faktiskt? Såg honom aldrig köra.


ouch... Och under min tid var det aldrig några problem... Fast den hade ju 6 hårda år utan några som helst problem. Så det är klart att saker måste börja hända nån gång. Den såg välputsad ut iallafall. Men den ska köras utan gassläpp och med absolut minimal broms. Då mår den bäst och är gladast.

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4030



Jag kokte bromsvätskan under andra passet och vågade inte köra mer.
Fick fota och filma från läktarplats efter det.
Opel bytte bromsvätskan för en månad sedan så jag tror inte de får göra det fler gånger...
Mina bilder (41 st)
Smakprov med kommentarer:
Spårvalet i första kurvan blev bättre för Meldert:s tjej under dagen.

För denna bil tog bakvagnen ibland en omväg.

ovanligt att en bild blir såhär bra med mig bakom kameran.

Ibland blev det lite trångt på banan.

7-11 hade många kommentarer på läktaren (finns på film) och sedan körde han själv.

och möjligen försökte han praktisera det han kommenterat.

Det hände inget allvarligt men jag mindes naturligtvis kommentarerna och det gjorde 7-11 också.

Någon sade att RX-8:orna var kompressormatade? De var dock i tyngsta laget när det svängde...

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
nsteen
Bromma
Här sen Jan 2008
Inlägg: 15



Jag vill bara instämma i kören av uppskattning för det utomordentliga arrangemanget. Min första bandag kunde inte blivit bättre - trevliga människor, perfekt väder och fantastisk bana.
Enda nackdelen är att nu sitter man nog fast i rejsträsket
Det var också kul att bilen pallade för att köras på riktigt trots att oljetempen låg på det röda hela tiden

Lite bilder blev det också:

Depå:




Kvaliten på åkbilderna blev inget sårskilt - jag var för trött för att bry mig om att fota rätt:




Det här är INTE min varvtid, utan en viss westfield med hondamotor som bär ansvaret

_________________
Nisse Steen
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



Nillet skrev:
Det hände inget allvarligt men jag mindes naturligtvis kommentarerna och det gjorde 7-11 också.





Mina kommentarer gick på två linjer:

- Det känns alltid som att man bromsar för tidigt efter långa rakan.
- Det ser ut från sidan som om man kan hämta tid/linje genom att gå upp högre innan man skär in

Sedan skulle jag omsätta mina fantastiska teorier i praktik och som sagt; "Somliga straffar Gud genast..."

Kanonbra dag med fantastisk väder och en Marcos som äntligen ville som jag.

Hade tyvärr inte kameran med mig.

Stefan: thumbs up

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
Eftersnack
2008-05-10 Gotland Ring
1, 2   >>
9579 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande