Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2008-05-10 Gotland Ring | 1, 2 >> 9579 besök totalt |
Ber att få tacka alla er deltagare för en trevlig helg med trevligt umgänge. Det mesta fungerade tycker jag och ni som deltagare skötte er perfekt, både på banan och utanför! Kul att träffa så många likasinnade. Har ni bilder, filmer etc får ni gärna länka upp de här. Ge mig gärna feedback på vad som fungerade bra, vad kunde ha varit annorlunda samt om du skulle vara intresserade av att hänga med igen.
_________________ Stefan Hasselgren |
||||
Tack för ett kanonarrangemang!
Vädret kunde inte varit bättre!!!! Hur gjorde du för att beställa? Roligt att sänka sin tid med nästan 2s också, vinterns modifieringar har med andra ord burit frukt. Välarrangerat! har inget att klaga på. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
||||
Satt och bläddrade i en gammal Automobil i gårkväll. Minns jag rätt så var bästa tiden som då satts i deras A-test på Gotland ring 1:34 nånting och jag vill minnas att det var med en Lamborghini Gallardo med 500 pållar. 6 sekunder snabbare är STOR skillnad, måste upplevas som om Lambon står stilla i jämförelse. Ganska käckt att nå såna prestanda med nåt som är så kostnadseffektivt som en 7a. Prisskillnaden borde räcka till en ganska ok villa om man håller sig från storstadsområdena.
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Tack för en mycket trevlig tillställning!
Vilket väder! Återkommer med bilder och filmer (om jag får de ur kameran). _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
Det finns mer och mindre kostnadseffektiva Sjuor också _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
MYCKET lyckat arrangemang.
Vi hade kul med våra veteranbilar oxå. Läggdags...... Snabba lådbilar.... Ja tack Gourmet middag Segerlind Bros "mappade" Europan på sitt eget sätt... Söndag 0600 ....hemfärd _________________ Erik Bernsland |
||||
Fantastiskt trevlig helg. Roligt med en så svår bana.
Vi, eller var det Stefan ?, lyckades verkligen komma överens med vädergubbarna. I dag har temperaturen här hemma i sydligaste Sverige sjunkit till hälften mot i lördags och det har tom regnat. Inte länge men häftigt. hälsn Lasse H _________________ Lars Hansson |
||||
Jag körde 1.35, vilket är nästan 2s bättre än sist jag var där. Betydligt bättre balans i bilen nu med 185or fram relativt 205or förut.
Anders Ahlzén körde något fortare än mig likaså Hasselgren med nån sekund eller två, sen var det Brolund, Libell och Granlund som höll taktpinnen på runt 1.30. Hasselgren speciellt såg ut att ha en del i reserv på 1.32 tiderna (lugnt och stabilt) så där finns kanske några ytterligare sekunder att kapa på sikt. Ahlzén drog till med hårigaste varven när han fick en performancebox som mätte tiden (mycket på snedden!!). Enligt utsago körde han "mycket fortare" utan tidtagning, host host. Jomenvisst, givetvis Många fina sjuor i olika varianter som gick varierande fort, oftast för att förarna var försiktiga och lite nya på det här med bana. Materialet i bilarna är ofta mycket bra, så all heder att de tar det lite lugnt för att lära sig och utvecklas sakta. Fyra, fem Caterham och ca 6-7 westfield kanske, några övriga Locosts, ett gäng Lotus Elise, Europa och några Speedsters, plus några skadade som körde tyngre terrängfordon (Mitsu Evo6 samt 996 turbo). Några bilar hade problem, inte så farligt egentligen även om två bilar fick dras/släpas hem. För egen del började växellådan bli lätt inkontinent när värmen steg under dagen så jag hoppade de sista två passen (av sex pass på 30 min). Ger skäl till uppgradering kanske. Vet ej varifrån, dock ej från packboxen vid utgången, så ev. någon av packningarna mellan hus och bakdel, eller vid hastighetsmätarhålet (som är pluggat). _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
ehm...ja, först var det problem med startmotorn (inte nytt), sedan nån gång på eftermiddagen gick topplockspackningen...jag vet inte om han fick så många varv i slutändan faktiskt? Såg honom aldrig köra. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Jag måste säga
Ett stort tack Stefan. Mycket trevligt ordnat från Frukost till Middag och allt därimellan Lägger in en av filmerna här, kommer fler lite senare. Tyvärr så var det lite spök med kameran så allt blev inte filmat. Film 1 |
||||
ouch... Och under min tid var det aldrig några problem... Fast den hade ju 6 hårda år utan några som helst problem. Så det är klart att saker måste börja hända nån gång. Den såg välputsad ut iallafall. Men den ska köras utan gassläpp och med absolut minimal broms. Då mår den bäst och är gladast. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||
Jag kokte bromsvätskan under andra passet och vågade inte köra mer.
Fick fota och filma från läktarplats efter det. Opel bytte bromsvätskan för en månad sedan så jag tror inte de får göra det fler gånger... Mina bilder (41 st) Smakprov med kommentarer: Spårvalet i första kurvan blev bättre för Meldert:s tjej under dagen. För denna bil tog bakvagnen ibland en omväg. ovanligt att en bild blir såhär bra med mig bakom kameran. Ibland blev det lite trångt på banan. 7-11 hade många kommentarer på läktaren (finns på film) och sedan körde han själv. och möjligen försökte han praktisera det han kommenterat. Det hände inget allvarligt men jag mindes naturligtvis kommentarerna och det gjorde 7-11 också. Någon sade att RX-8:orna var kompressormatade? De var dock i tyngsta laget när det svängde... _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
Jag vill bara instämma i kören av uppskattning för det utomordentliga arrangemanget. Min första bandag kunde inte blivit bättre - trevliga människor, perfekt väder och fantastisk bana.
Enda nackdelen är att nu sitter man nog fast i rejsträsket Det var också kul att bilen pallade för att köras på riktigt trots att oljetempen låg på det röda hela tiden Lite bilder blev det också: Depå: Kvaliten på åkbilderna blev inget sårskilt - jag var för trött för att bry mig om att fota rätt: Det här är INTE min varvtid, utan en viss westfield med hondamotor som bär ansvaret _________________ Nisse Steen |
||||
Mina kommentarer gick på två linjer: - Det känns alltid som att man bromsar för tidigt efter långa rakan. - Det ser ut från sidan som om man kan hämta tid/linje genom att gå upp högre innan man skär in Sedan skulle jag omsätta mina fantastiska teorier i praktik och som sagt; "Somliga straffar Gud genast..." Kanonbra dag med fantastisk väder och en Marcos som äntligen ville som jag. Hade tyvärr inte kameran med mig. Stefan: _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
Eftersnack 2008-05-10 Gotland Ring | 1, 2 >> 9579 besök totalt |