Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2008-06-16 Sviestad | 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (10771 totalt) |
Tackar alla för en riktigt trevlig kväll. Kul att det kom så många och att det var så många nya ansikten. Verkligen tråkigt att det skulle behöva bli en rejäl avåkning jag hoppas att det inte blev några personskador.
|
||||||||
Avåkningen har jag missat, vad har hänt???
Jag bäddade in mina nya bromsar enligt instruktion, värmde upp dem långsamt och kylde ner dem i en evighet sen så det blev inte så mycket riktig åkning, men det var ju kul ändå Kul att se så många olika bilar på banan samtidigt. Jättebra ordnat med inssläpp, besikting, korv med bröd och allt, som vanligt _________________ Martin Brzezinka Racing is a state of mind |
||||||||
Jag hade just släppt om TT'n innan shikanen när han körde på konen i utgången så den kastades upp i luften och mitt ut i banan. Lyckligtvis hade jag släppt av lite och hade marginal så jag kunde styra undan utan problem. Tyvärr hann en annan bil komma farande innan vi han få ut gul/röd flagg. Jag antar att han inte såg konen i tid väjde fick sladd och drog en vad som såg ut som en bredsida rakt in i räcket. Med tanke på eventuella försäkringsyrkanden kan det vara lämpligt att hålla tråden fri från bilder mm från själva olyckan, så jag väljer att inte säga vilken bil det var. Det får ägaren själv berätta om han vill. |
||||||||
Första gången på bana för mig, var ganska nervöst när det var så mycket bilar, jag hade problem första varven för min högerfot ville inte sluta skaka.
Men det släppte efter ett tag, en schysst kille ur LMS crew åkte med 2-3 varv och gav tips om spårval vilket uppskattades väldigt mycket och gjorde iallafall lite skillnad även om jag inte lyckades ta till mig allt. Tyvärr hann vi bara 2-3 varv innan det blev rödflagg då en bil stannat brevid banan. Jag tyckte det var svårare än vad jag trott, svårt att få nån flyt i körningen när man hela tiden håller höger för att släppa om snabbare bilar vill ju inte vara för mycket ivägen. Jag lyckades bromsa på mig 2 eller 3 gånger men alla gångerna innan rondellen och 2 gånger hade jag nog klarat kurvan om jag bara släppt bromsen och styrt, men det var ju så fin "escape" rakt fram så jag tog den istället för att riskera att åka ut på gräset. Positivt överraskad av min gamla saab 900, bra bett i bromsarna och ingen mattning även om det säkert hängde på att jag bromsade både tidigt och inte så hårt. Ny bromsvätska hade jag i och jag tror det gjorde stor skillnad. Mer effekt behöver jag inte heller då det släppte på tvåan och trean om jag gasade i kurvorna, bilen gick inte varm och jag tror inte jag hade sönder något. Men jag är lite konfunderad över bränslekonsumtionen, jag hade i princip full tank när jag kom dit jag körde inte så mycket men det gick ändå 25 liter E85. Tycker det verkar mycket. Vad brukar ni andra göra av med? Kan nog konstaterat att det blir lite för dyrt nöje för en student om man ska pröjsa 450 och 250 i bränsle, men jag har iallafall provat och jag kanske kan lura en kompis att köra och då dela kostnaderna litegranna. Synd på den fina bilen som fick närkontakt med staketet, hörde när det hände men såg inte hur det gick till. Hoppas det inte blir för dyrt att laga. Tack för lånet av hjälmen det var väldigt snällt! _________________ Karl Vestgöte |
||||||||
Hej!
Lite bilder, men tyvärr verkar jag inte ha fått med några på din bil mabz. Detta är ett litet axplock av de 400 bilder jag tog sista timman på bankörningen. Är det någon bil ni vill ha bild på så kan vi väl hojta till så ska jag se om jag har något bra. Hoppas det är någon bild som faller er i smaken! På återseende! _________________ Mattias Johansson, Linköping :: Toyota Club Sweden :: Toyota Celica GT -74 (projektbil) |
||||||||
Det är nog bara jag som vill se bilder på den rostiga röd/bruna 900:an. Men jag förstår om du inte koncentrerade dig på att fotografera mig, sen körde jag inte så mycket så jag fastnade kanske inte? _________________ Karl Vestgöte |
||||||||
Tack för en rolig "after work"
Hoppas det gick bra med han som kom i kontakt med räcket, och att bilen går att laga... Var tvungen att ge mig en timme i förtid pga att corden syntes på ena däcken och att beläggen bak tok slut. Skulle va kul att åka ner på någon mer körning i år, riktigt kul bana. _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||||||||
Karl V: Den ska vi nog kunna ordna fram lite bilder på, så nog tog jag bilder om det är den jag tänkte på. Ganska hög och krängde en del? Fixar det senare i veckan.
Appropå förbrukning så drog T-sporten ca 3 liter/milen, en kvarts tank kör man ju lätt upp på en bankväll på sviestad. Starletten drog nog ungefär lika mycket men gör sig antagligen inte förtjänt av hälften. och Sviestadbanan är inte den lättaste att börja på, dels för att den är ganska teknisk och smal. Jag får också släppa om ungefär alla, men det kommer ju tillfällen då det känns som man kör omkring helt själv på banan. Kul e det, men man får nog räkna med att det kostar ~1000 kr varje bankörning. mabz: Tack! _________________ Mattias Johansson, Linköping :: Toyota Club Sweden :: Toyota Celica GT -74 (projektbil) |
||||||||
Äh, jag kan ju lika gärna fixa ihop bilderna direkt. Av de 399 bilderna jag tog hade jag bara lyckats pricka din bil 3 gånger. Men bättre än inget antar jag...
_________________ Mattias Johansson, Linköping :: Toyota Club Sweden :: Toyota Celica GT -74 (projektbil) |
||||||||
Tack så mycket! Kul att se lite kort iallafall. Den verka lite mjuk i fjädringen faktiskt. Får nog köpa lite lim för det ser inte så racigt ut när blinkersen hänger ut sådär på första bilden.... _________________ Karl Vestgöte |
||||||||
Haha kul med en bild på ett av mina få ställ Hoppas ingen blev tjurig av det men den ville släppa i bak hela tiden så till slut kunde jag inte hålla mig
Ni får gärna fiska fram lite mer bilder på mig i ställ och gärna i några kurvor utan ställ så man kan se lite hur bilen beter sig Tack för en i övrigt mycket rolig körning mycket fräna och varierade bilar Jäkla tur med vädret med.. Nu efter först hårdkörningen med nya bilen står iaf nya bromsar och mer effekt på önskelistan _________________ Markus Jonsson |
||||||||
Vill tacka LMS crew för en mycket bra träff!
Mycket väl arrangerad, och bra flyt i utsläppen på banan om någon har bilder på den silvriga saaben så är det av stort intresse. Ser fram emot flera banträffar _________________ Martin Berglund "Busbil" och Rejsbil - Saab 9000 Turbo -85 http://www.garaget.org/?car=133793 |
||||||||
Ber att få tacka funktionärerna vid LMS som återigen gör ett utmärkt jobb.
Tycker det var bra flyt på banan, med tanke på att så många olika bilar var ute samtidigt. Önskar att jag hade haft tid att justera lite mer camber fram. Vilket kanske hade reducerat understyrningen en aning.. Hoppas vi har lika tur med vädret vid nästa körning. _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||||||
Kom lite sent men bra väder, schysta omkörningar och ett trevligt gäng.
Fick ordning på bilen i slutet och fick lite fart på käran. Några bilder är ju alltid trevliga att titta på om någon har. Körde den "strajpade" porschen. _________________ Peder 951 TURBO Cup Nilsson |
||||||||
Helt fantastisk tur med vädret?
Jättetrevlig början på kvällen då jag fick med mig johan i camaron, underbart att se . Kvällen kom dock av sig då jag sköt bakaxeln ut ur kurvan till start och mål rakan, och blev stående lite läskigt. Det sa pang när jag lade i tvåan och drivningen försvann. Lådan växlar alldeles för hårt för den stackars axeln. Kom dock hem tillslut, tur att man har snäll pappa som kuskade ner och hämtade upp mig. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||||||
Menar du att försäkringsbolaget ska informeras om att det hände på E4:an så att samtliga bilägare ska få betala för skadan via sina premier? Eller ? Jag är säker på att LMS hantera denna incident såsom den ska behandlas. Bilder på en incident/olycka bör man inte visa av andra skäl än vad som uppgavs. Jag hoppas både att föraren, och bilen tillfrisknar fortast möjligt. _________________ BMW MC-klubben |
||||||||
Skumt, min K20 drar max 2L på bana, och inte en droppe olja. _________________ Erik Lindgren Honda Integra Type R K24 -98 Accord -04 |
||||||||
Det var väl ingen som gjorde sig illa allvarligt hoppas jag? ... Och min Fiat coupe drar över 3.5 l/mil på bana _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||||
Jag lägger ingen värdering i det tycker bara att det är upp till föraren att avgöra oavsett vad du och jag har för personliga åsikter.
Precis samma här. Kan det inte vara ett dåligt tecken att den drar olja? |
||||||||
Eftersnack 2008-06-16 Sviestad | 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (10771 totalt) |