Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2008-06-30 Sviestad | 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 18 besök senaste veckan (14107 totalt) |
Sista "prova på"-åkningen före sommaruppehållet bjöd på strålande väder och en mängd blandade bilar. En otroligt skön tillställning som vanligt!
Själv premiäråkte jag med rdäck, men tyvärr med icke optimerade hjulvinklar för sådana så tyckte nog det kändes rätt halkigt. Hade till en början på tok för mycket luft i också. Var ett par månader sen jag körde sist, vilket märktes. Släppte iaf lite sista halvtimmen när jag äntligen började köra lite mjukare. Ca 13 mil blev det. |
||||||
Det var skitkul, precis som vanligt! Det blir svårt att vänta till den 25 augusti, som det blir tidigast för min del. Jäkla synd att jag inte hade fått hem min Performancebox innan körningen, bara.
Jag sörjer med stackaren som åkte av innan körningen avbröts. _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||||
Åååå nej inte idag igen. Inga personskador hoppas jag? Totalhaveri? |
||||||
Tur med vädert och ett helt lysande arbete av LMS crew!
Hoppas det kommer upp mycket bilder från träffen, blev tyvärr inga bilder tagna av min "stallpersonal". Ses i augusti! //Martin _________________ Martin Berglund "Busbil" och Rejsbil - Saab 9000 Turbo -85 http://www.garaget.org/?car=133793 |
||||||
Trodde aldrig det skulle bli så fint väder. Drabbades av en kraftig regnskur på vägen ner och var inte helt positiv, men det blev ju en helt underbar kväll.
1:06:38 , inte personbästa men inte fy skam heller. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Det var en kalasbra träff med mycket körning, så pass att jag får tacka Lennart för lånet av bensin!
Hånglian funkade fint, dock så ska den renoverade toppen på, ni såg kanske varför Jag ser fram emot foton, för det var många som fotade såg jag... _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Var kul att äntligen testa busbilen på bana och få svart på vitt vad som inte håller måttet, har en liten lista med nödvändiga uppgraderingar nu iaf .
Tråkigt med avåkningen bara, jag skulle vara riktigt deprimerad om jag var i hans skor . _________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
||||||
Kul att det dök upp så många och att vädergudarna var på vår sida igen.
Alltid tråkigt med olyckor, men föraren verkar i alla fall ha klarat sig bra, bilen såg dock sämre ut... Hoppas vi ses efter sommaruppehållet, den 10/8 är det dags igen, då kör vi mellan kl 10:00-16:00. Mvh _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||||
|
||||||
Instämmer! Lite lagom aggressiva curbs som man inte gärna genar över men heller inte skrotar i om (när?) det skiter sig, istället för däckstravarna som står där nu. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Skönt att slippa gruset/skräpet som dras upp på banan oxå... Blir det i måntro i alla kurvor/tangeringar? |
||||||
om ni tänker på han som körde av så vet jag inte vad det hade spelat för roll om det varit curbs i chikanen istället? _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||||
Nu förstår jag inte vad du menar... Det jag noterade på bilderna var tillkomsten av curbs vilket är oerhört positivt. En redan kul/bra bana blir bättre. Jag kommenterade inte eller känner inte till att någon kört av (jag var inte på plats igår)... En av de stor fördelarna med curbs är ju att det inte dras upp grus/skräp på banan. Det jag undrade är om det kommer att bli curns vid alla tangeringspunkter. Vore kanon. Edit: Ah, nu fattar jag... Du kommenterade 2fast4u's däckstravresonemang... |
||||||
Nä, för honom hade det nog inte spelat nån större roll. Räcket står där det gör och ont gör det att åka in i.
Mer ett förslag på en uppgradering på banan som skulle vara väldigt trevlig. Däckstravarna är aggressiva om man klipper dom, ibland har ni ställt koner istället och dom tenderar att flytta sig. Det var en utstudsad kon som var orsaken till avåkningen vid förra tillfället då Mikael försökte väja för konen som plötsligt stod mitt i spåret, med resultat att han pussade räcket. Om chikanen ska vara där så skulle det kännas mycket bättre om den permanentades med curbs. Dessutom skulle det ha fördelen att det blir lättare att jämföra varvtider vid olika tillfällen om man slipper hålla reda på hur chikanen var byggd vid olika tillfällen. och en till dom curbs som redan är nedgrävda. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
ok, jag förstod inte riktigt vad ni menade heller... Men nu fattar jag! (Bättre sent än aldrig). Angående curbs så har vi framfört önskemål om att få till sådana i chikanen så att vi slipper konor som blir nerkörda och ska ställas upp (ibland nästan med livet som insats) och så att man inte heller ska behöva använda de otrevliga däckstravarna. Dessutom skulle man som ni säger få möjlighet till samma spårval varje gång man kör, nu skiljer det från gång till gång. Tyvärr är det inget som vi i racingsektionen kan besluta och fixa själva, men vi jobbar på det. _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||||
Det är också sådant som diskuterats, men det tillåter inte banlicensen, och han som besiktigar banan verkar inte vara villig att ända på sin uppfattning. (Vi hade även uppe på förslag att på något sätt kunna göra en gemensam lösning för motorcyklar och bilar när de byggde sin nya slinga, men det verkade heller inte gå att lösa på ett bra sätt.) _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||||
Eftersnack 2008-06-30 Sviestad | 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 18 besök senaste veckan (14107 totalt) |