Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Dags för framvagnsinst ,behöver tips på lämpliga vinklar mm.
784 besök totalt
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Min Compact (E36 framvagn om det är av vikt) har under en tid fått ett antal olika komponenter i framvagnen förbättrade för att få en ännu mer körglad maskin.

I morgon kommer eventuellt ett nytt ställbart chassiekit på plats, justerbara topplagringar är även med i satsen. Jag behöver lite tips på ett par saker i samband med detta.

Var skall man börja i höjd/hårdhet fram/bak tycker ni? (0-120mm/32 snäpps justering av hårdhet)
Vilka vinklar skall jag be att få vid framvagnsinställningen Camber/Toe/caster något mer?

Bakvagnen (E30) är vad jag förstår i grunden ej justerbar så den behöver jag väl inte tänka på initiellt?

Bilen körs till vardags men skall såklart funka bra även på klubbträffar så någon rimlig kompromiss är att föredra. Jag har inte lust med någon extremt nervös bil som äter däck i kubik.

Jag har dock inga problem med om bilen är stötig/hård eller så men allt inom rimlighetens tecken.

Till vardags kör jag bilen på 17" gatdäck och vid klubbträffar använder jag mig av 15" R däck om detta är något som avgör svaret.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Skruva banåkabil
Dags för framvagnsinst ,behöver tips på lämpliga vinklar mm.
784 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande