Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Dags för framvagnsinst ,behöver tips på lämpliga vinklar mm. | 788 besök totalt |
Min Compact (E36 framvagn om det är av vikt) har under en tid fått ett antal olika komponenter i framvagnen förbättrade för att få en ännu mer körglad maskin.
I morgon kommer eventuellt ett nytt ställbart chassiekit på plats, justerbara topplagringar är även med i satsen. Jag behöver lite tips på ett par saker i samband med detta. Var skall man börja i höjd/hårdhet fram/bak tycker ni? (0-120mm/32 snäpps justering av hårdhet) Vilka vinklar skall jag be att få vid framvagnsinställningen Camber/Toe/caster något mer? Bakvagnen (E30) är vad jag förstår i grunden ej justerbar så den behöver jag väl inte tänka på initiellt? Bilen körs till vardags men skall såklart funka bra även på klubbträffar så någon rimlig kompromiss är att föredra. Jag har inte lust med någon extremt nervös bil som äter däck i kubik. Jag har dock inga problem med om bilen är stötig/hård eller så men allt inom rimlighetens tecken. Till vardags kör jag bilen på 17" gatdäck och vid klubbträffar använder jag mig av 15" R däck om detta är något som avgör svaret. _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
Skruva banåkabil Dags för framvagnsinst ,behöver tips på lämpliga vinklar mm. | 788 besök totalt |