Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2009-04-16 STCC test - Gelleråsen | 2620 besök totalt |
Idag var det STCC test!
1 Thed Björk BMW 320si 1:07.206 2 Jan "Flash" Nilsson BMW 320si +0.046 3 Richard Göransson BMW 320si +0.098 4 Robert Dahlgren Volvo C30 +0.328 5 Tomas Engström Honda Accord +0.336 Bilders: Alla (inte många då jag inte hunnit redigera fler, packar för ringen.. ) finns på http://www.pbase.com/made/stcctest09&page=all. /MVH Martin _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||
Det där ser inte dumt ut Nu saknas bara att ett hundratal SEAT-bilar dräller in... _________________ BMW MC-klubben |
||||
Nä dom får hålla till i sin sandlåda (WTCC) _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Här är hela listan, folkvagnen ligger en bit efter. Resultat, STCC-officiellt test, Karlskoga, eftermiddag: 1) Thed Björk, Flash Engineering, 1:07.206 2) Jan Nilsson, Flash Engineering, 1:07.252 3) Richard Göransson, West Coast Racing, 1:07.304 4) Robert Dahlgren, Polestar Racing, 1:07.534 5) Tomas Engström, Engström Motorsport, 1:07.542 6) Robin Rudholm, West Coast Racing, 1:07.543 7) Mattias Andersson, MA:GP/IPS, 1:07.833 8) Tommy Rustad, Polestar Racing, 1:07.873 9) Thomas Schie, Chevrolet Motorsport Sweden, 1:07.995 10) Roger Eriksson, Nordic Fine Art, 1:08.055 11) Johan Kristoffersson, KMS, 1:08.204 12) Johan Stureson, MA:GP/IPS, 1:08.215 13) Dick Sahlén, Bilsport & MC by CaWalli, 1:08.426 14) Fredrik Ekblom, Biogas.se, 1:08.696 15) Viktor Hallrup, Bilsport & MC by CaWalli, 1:09.101 16) Viktor Huggare, Huggare Racing, 1:09.114 17) Patrik olsson, Biogas.se, 1:09.681 Resultat, STCC-officiellt test, Karlskoga, förmiddag: 1) Richard Göransson, West Coast Racing, 1.07,381 2) Jan "Flash" Nilsson, Flash Engineering, 1.07,446 3) Tommy Rustad, Polestar Racing, 1.07,457 4) Thed Björk, Flash Engineering, 1.07,483 5) Robin Rudholm, West Coast Racing, 1.07,490 6) Roger Eriksson, Nordic Fine Art, 1.07,731 7) Mattias Andersson, MA:GP/IPS, 1.07,873 8) Thomas Schie, Chevrolet Motorsport Sweden, 1.07,887 9) Robert Dahlgren, Polestar Racing, 1.08,077 10) Tomas Engström, Engström Motorsport, 1.08,125 11) Johan Stureson, MA:GP/IPS, 1.08,324 12) Johan Kristoffersson, KMS, 1.08,342 13) Viktor Huggare, Huggare Racing,1.08,898 14) Viktor Hallrup, Bilsport & MC by CaWalli, 1.08,906 15) Fredrik Ekblom, Biogas.se, 1.09,023 16) Dick Sahlén, Bilsport & MC by CaWalli, 1.09,078 17) Patrik olsson, Biogas.se, 1.09,369 _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Det går snabbt för dom nu. Jag vill minnas att dom körde på 1.10 som snabbast bara för några år sedan och nu är dom nere på 1.07-tider. Det är ju en rejäl förbättrning (förvisso troligen av bilarna). Imponerande fort är det i alla fall tycker jag och särskilt om man jämför med många andra klasser som har betydligt motorstarkare bilar så ser man att effekten inte är allt (även om den är rolig )
Edit Fina bilder somvanligt Made _________________ /Petter Ledin |
||||
Jo, det ser ju ut som en curb eller två extra inte hade skadat där, men då blir det väl en grop innanför istället (eftersom fler kan gena mera). Åtminstone kunde de fylla igen gropen lite, så det blir färre punkteringar. |
||||
Saab'en körde inte. (Tyvärr..) Mer bilder kommer om ett par dagar.. Har ett par (...) bilder från den där banan i Tyskland att lägga upp nu. Tack för bildkommentarerna! _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||
Hur mycket skiljer ombyggnationen måntro? På den "äkta" ST tiden så åkte tex Ekblom år 2000 på 1.05 med Audin. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Eftersnack 2009-04-16 STCC test - Gelleråsen | 2620 besök totalt |