Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar S: Gatregistrerad banbil M3 E36 1994 i superskick **SÅLD** | 1, 2 >> 14894 besök totalt |
M3 E36 1994
Gatregistrerad banbil i superskick! Bes u a 090309 Uttagen 940706 14 500 mil (dokumenterade) Mkt få ägare orginallack (Alpinvit) Seriöst uppgraderad under två år med massor av nya delar. Chassi mod: Bilstein PSS9 version "ClubSport" (fullt ställbara och ngt hårdare fjädrar) Millway ställbara topplagringar fram (camber/caster) M3 E46 CSL stötdämparlagringar bak Ställbara H&R krängningshämmare fram & bak (28/21 mm) Millway förstärkta bärarmsbussningar bak (alu) Power Flex exentriska bärarmsbussningar fram GA fjäderbensstag alu fram och bak med perfekt passning Broms mod: Helt nyligen uppgraderade och helrenoverade orginalbromsar med nya ventilerade M3 3.2 flytande bromsskivor 315 x 28 mm fram och nya ventilerade 312 x 20 mm bakskivor. Castrol SRF bromsvätska (1 mån) Nya Performance Friction (PF01) belägg fram Nya Carbotech XP8 bak Goodridge stålomspunna bromsslangar runt om Extra kylning via dimljushål till frambromsarna Mkt bra bromsbalans fram/bak med nuvarande (lättad) viktfördelning Övrigt mod: Köhler rostfritt avgassystem monterat från katalysator Köhler kat.ersättare med lambdasonder medföljer, men är ej monterat. Tuner Motorsport solida transmissions bussningar medföljer (helt nya) Tuner Motorsport solida motor bussningar medföljer (helt nya) Sport-clutch S50 Sachs race engineering (kraftigare tryckplatta + uppgraderad lamell) K&N 57i konfilter kit med tillhörande vevhusventilation. Kalluftintag via dimljushål. Växelförarlänkage med nya bussningar, sprintar etc. Sparco Evo stol med 6-punkts GA bälte (FIA) Sparco moccaratt (ny) AirForce vinge (GT3) medföljer (ny) Rieger frontsplitter kompletterad med förstärkningsstag (ny) Varta Blue Dynamic batteri (sparar 10 kg) Helt nya framlyktor med integrerade blinkers Nya R-däck Toyo R888 runt om Larm CarGuard 850S - Massor av andra delar och detaljer utbytta mot nya orginaldelar för bästa funktion och prestanda (kvitton finns givetvis). Hjullager, koppling och svänghjul m.m. kontrollerat/testat. - Alla oljor/vätskor/filter nyligen bytta/uppgraderade. Enbart bästa kvalite har valts (i de flesta fall Castrol vätskor och BMW original delar). Bilen är komplett servad/genomgången. - Hjulinställning med c:a -2,5 grader camber runt har gett perfekt slitage och jämna temperaturer med Toyo R888 däck (225/40-17 fram och 235/40 bak). - orginal "M3 GT fälg" 8,5x17 ET41 bak och 7,5x17 ET40 fram med 15 mm H&R magnesium spacer fram (med centrering för bästa passning). - Bilen är snyggt rensad invändigt (ingen asfaltmatta etc.) och väger nu c:a 1250 kg (halvtank, utan förare). Har i tidigare version gått 1,26 i Superstage och 1,10 på Knutstorp. - Full dokumentation med original servicebok och samtliga besiktningsprotokoll. - original stolar, baksäte och bälten för besiktning medföljer givetvis, liksom mkt andra delar. - Total kostnad för ovanstående listade uppgraderingar och delar är 110 000 kr (tillkommer arbete!). 65 000 kr är utlagt på uppgraderingar under 2009 (varav 21 000 kr för verkstad). Kvitton och spec. finns på allt! - Bilen saknar helbilsgodkännande, så reg.bes med bur är fullt möjligt med denna bil! Säljes absolut färdigprutat för 125 000:- Hör gärna av dig för fler detaljer om bilen. Bilen finns i Lund. Patrik Fahlström 0761-388014 _________________ Patrik Fahlström |
||||
_________________ Mvh/Magnus Persson ***Opel Speedster*** Stötdämparverkstan www.sdv.se l R-däck.se l STACC-racing.com |
||||
Mm du behöver ju lite downforce där bak så du stannar på asfalten Sorry för OT II _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Helt rätt gissning. Tyvärr går det inte att få tag på dessa fungerande vingar längre, eftersom de inte tillverkas mer. Används dock av flera BMW Cup och ER Cup bilar, så begagnade dyker väl upp framöver. Och vingen sitter ju inte där för syns skull, utan är 100% funktion och 0% styling. Baken känns mkt stabilare (framförallt) vid inbromsning från +100 km/h hastigheter. Något som iaf jag uppskattar _________________ Patrik Fahlström |
||||
Förlåt sent svar, men jag glömde helt enkelt bort din fråga: De två 8,5" fälgarna är sålda! PS. Trodde att jag skulle få se dig och din bil på träningen på Sturup Raceway i veckan. DS _________________ Patrik Fahlström |
||||
Trodde jag oxå men det bidde istället. _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Usch så fult! Det är nog bäst att vi byter bil ändå, eller hur?
En sån där bil kan du ju inte ha _________________ Mvh/Magnus Persson ***Opel Speedster*** Stötdämparverkstan www.sdv.se l R-däck.se l STACC-racing.com |
||||
_________________ Patrik Rosén Speedlab Crew - http://www.speedlab.se 3D-printing/Design - http://www.brainglow.se Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/ |
||||
"gatregistrerad banbil" är bilen reggad för 2 istället för 5 redan eller behöver man hinka i all inredning inför besiktning?
Sen hittar jag inte hur långt bilen gått, kanske missat det bara? Mvh Matte _________________ Mathias Hellström |
||||
Man behöver inte slänga i all inredning för att besikta... Det räcker med att bältena sitter där. Det står i blocketannonsen hur långt den har gått. _________________ Mvh/Magnus Persson ***Opel Speedster*** Stötdämparverkstan www.sdv.se l R-däck.se l STACC-racing.com |
||||
Tack Eviloution.
Du är snabbare än jag är... och helt rätt som du säger, att säten + bälten är det enda man behöver sätta tillbaka för besiktning. Och på de här bilarna är det riktigt enkelt. Inte minst när all annan inredning är borta. Men tanken har hela tiden varit att regbesiktiga den i samband med nästa årliga besiktning (mars -maj)med två säten och bur, vilket senast kostade 1870 SEK inkl. vägning. Lägre skatt på köpet... och miltalet är 14 500 mil. _________________ Patrik Fahlström |
||||
Tror tom att det räcker med att bara bälten finns på plats, tror inte själva sätet måste va i Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||
Precis som jag och Houke skrev behöver man inte ha sätena i... Det räcker med bälten.
Det ringde jag och frågade besiktningen om när jag rev ur inredningen ur min förra s14a. _________________ Mvh/Magnus Persson ***Opel Speedster*** Stötdämparverkstan www.sdv.se l R-däck.se l STACC-racing.com |
||||
Sorry för OT men det stämmer bra. Bälten måste vara där men ej sätet. Besiktigade min utan problem 2008-08 utan baksäte. Kommentaren var: Bra att du har bältena bak iaf. (corradon är 2+2 normalt sett. Hoppas du får bilen såld =) Fin! _________________ Ulf Bjuris |
||||
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar S: Gatregistrerad banbil M3 E36 1994 i superskick **SÅLD** | 1, 2 >> 14894 besök totalt |