Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2003-09-20 Lazzat RS Challenge Lunda flygfält
<<   1, 2, 3, 4   >>
3 besök senaste veckan (16906 totalt)
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Alla som var med om att arrangerade Lördagens RS-bana skall ha ett stort tack till en kanon dag.

LeWaN:
Underbara bilder, tusen tack

Magnus Thomé:
citat:
Taskig camber...
Hmm ser så ut, men borde inte vara det om inte framvagnen flexar.

Jag är rätt nöjd med resulatet 56,6s, gick lite fortare i sista åket 55.8 med en kon nerkörd så bästa vart i allafall 56,6.

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41614

Forumägare
Forumägare

Fuling>

Gamla bilar brukar ju ha positiv camber
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=547


_________________
Magnus Thomé
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Magnus Thomé:
Nu ska du inte vara sån , ok min bil är en fornlämning men inte från juratid

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



fuling skrev:
Taskig camber...
Hmm ser så ut, men borde inte vara det om inte framvagnen flexar.


Kom inte och snacka om flexande framvagn i en SAAB bara. Titta på detta:

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17370


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Jag hängde inte riktigt med på det här med resultat/tider/fällda koner o allt... men medans vi väntar på en officiell lista (hej Mäkinen ) , kan ni några av era tider?
Jag återkommer med en riktig resultatlista. De flesta av oss funktionärer jobbar även med Blackrace och det är vad vi roat oss med idag nere i Jordbro efter prisutdelningen.
De tre första i varje klass:
Standard:
1. Stefan Söderstedt, vit 911 CS
2. Daniel Bengtsson, röd 911 Carrera 2
3. Jonas Edling, vit M3 E30

Modified:
1. Lasse Falk, silverfärgad Clio sport
2. Stefan Hagberg, ljusmetallic Impreza GT
3. Peter Wärhner, orange Corsa.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
XLR8
Sthlm, Södermalm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 28



Till nästa år tror jag att vi borde se över klassindelningen så att bilar med svansmonterade motorer och mittmotorer automatiskt klassas in i den större klassen. Detta gäller även bilar men fler än 8 cylindrar (läs ferrari osv) samt större motorvolym än X antal liter.

Detta säger jag absolut inte i egenskap av "dålig" förlorare, då jag inte ens hade en sportslig få jag inte körde min egen bil och mina tider inte var bland de tio bästa ens (tror jag inte iallafall).

Kul att se att Lasse körde så jäkulens snabbt, vilken kille. ;-)

/Klaus-Peter Beiersdorf

_________________
Klaus-Peter Beiersdorf
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17370


Trådstartare
Kåpe,
I mitt tycke borde man slå ihop klasserna istället. Förra året hade vi "problemet" med Magnus M3 som råkade ha fyra dörrar och nu har vi nästan 30 år gamla bilar som helt enkelt bara är bra från början och körs aktivt i standardklassen. Det finns alltid bilar som klämmer sig in i ett regelverk om man inte skriver bort specifika modeller och det vill åtminstone inte jag vara med om.
Ett vinnande recept för dig är att köra ett antal banträffar med Integran. Där har du en bil som lätt hade kunnat vinna båda klasserna igår med rätt förare.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
XLR8
Sthlm, Södermalm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 28



Lennart Mäkinen skrev:
Kåpe,
I mitt tycke borde man slå ihop klasserna istället. Förra året hade vi "problemet" med Magnus M3 som råkade ha fyra dörrar och nu har vi nästan 30 år gamla bilar som helt enkelt bara är bra från början och körs aktivt i standardklassen. Det finns alltid bilar som klämmer sig in i ett regelverk om man inte skriver bort specifika modeller och det vill åtminstone inte jag vara med om.
Ett vinnande recept för dig är att köra ett antal banträffar med Integran. Där har du en bil som lätt hade kunnat vinna båda klasserna igår med rätt förare.


Hade jag kört min gamla Barchetta så tror jag att jag hade haft en chans på pallplats i lilla klassen. Utan att vara stöddig så är jag övertygad om att jag åtminstonde hade haft en sportslig. ;-)

Integran vet jag inte om jag kan göra bra tider med ännu, det är svårtkört när den går in i VTEC. Men visst, du kommer nog att få se mig på ett antal banåkningar undr nästa år med den bilen. Vissa modifikationer kommer att göras i vinter. Säger inte vilka! ;-P

Fast man borde ha fler klasser tycker jag, tre blir lagom. Inte färre. ;-)
Jag vill ju också ha en medalj, fast det kanske är lättare att bli en bättre förare istället? *asg*

/Klaus

_________________
Klaus-Peter Beiersdorf
Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 579



Jag ska fösöka lägga upp mina bilder ifrån Lunda under morgondagen. (Bättre sent än aldrig... )
Skyller på att jag bor ca 40 mil ifrån Lunda....

_________________
A n d r e a s O t t o s s o n
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41614

Forumägare
Forumägare

om man har en någorlunda utjämnande bana som den på Lunda så räcker det med två klasser - rdäck & gatdäck. IMo.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Sebastian Petersson
Gävle
Här sen Jul 2003
Inlägg: 322



Magnus Thomé skrev:
om man har en någorlunda utjämnande bana som den på Lunda så räcker det med två klasser - rdäck & gatdäck. IMo.


Kan inte göra annat än att hålla med! thumbs up

Banan var mycket bra utlagd, och tiderna brodde mycket på föraren.

Sen så kan man ju säga att jag skulle behöva vara otroligt bra på att köra för att kunna klå diverse 911:or med erfarna chaffisar...
Citera
stoffe
Jakobsberg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 95

Namndispens
Namndispens

Magnus Thomé skrev:
om man har en någorlunda utjämnande bana som den på Lunda så räcker det med två klasser - rdäck & gatdäck. IMo.



Ja det var grymt jämt mellan mod. Och stand. klassen!

det är ett måste, är fler broms ställen för förra året fanns det en "fålla" mot golfbanan och det satte krav på planering.

Jag körde bara banan med en ford windstar (minibuss) så jag har svårt att utala mig om bana var bra eller dålig, men den var lätt.
Jag körde 2ggr och sen satt den...
Det är lite skilnad mot förra året som krävde en hel den träning.

Märkena finns kvar på lunda och jag kan höra om vi får behålla dom???
problemet är att det är många aktivteter där bla. ambulans utbildningar och mcgäng som har ringritar tävlingar...
I vinter kanske dom sulle ha lite sladdar övningar där också.
Undra om märkena syns?

_________________
Christoffer E
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41614

Forumägare
Forumägare

Mitt förslag till Gustav var att gå o markera konplatserna genom att slå ett cirka 10 mm diam hål/fördjupning i asfalten....

_________________
Magnus Thomé
Citera
stoffe
Jakobsberg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 95

Namndispens
Namndispens

standard Klassen:
Nummer Tid Förare Bil
105 48,2 Stefan Söderstedt Porsche, Vit
103 48,6 Daniel Bengtsson Porsche, Röd
107 50,8 Jonas Edling BMW M3, E30, Vit
120 51,4 Klaus Peter Biersdorf Nissan 240SX
108 52,2 Mattias Forslund Skoda octavia RS
121 52,2 David Särdqvist Volvo S40
106 52,4 Sebastian Petersson Porsche 944, Svart
100 52,6 Johan Wagrénius Mini Cooper S
104 52,6 Jocke Öberg Mini Cooper S
112 52,8 Mikael Gustafsson Nissan 240SX
122 52,8 Emil M Ford Sierra
115 53,8 Erik Häggblom Ford Focus
109 54,2 Jens Larsson Peugot 307 HDI
110 55,0 Mattias Berglind BMW 535i
111 55,0 Leif Björn BMW M3, E30, Röd
102 56,6 Johan Sjölander Saab 95, -69
101 57,0 Martin Schwartz Mini Cooper
118 57,4 Torbjörn Eliassen Honda Civic 1,5GL
117 57,8 Martin Nilsson Honda Civic 1,5GL
116 64,6 Daniel Mauritzell Opel Ascona A

_________________
Christoffer E
Citera
stoffe
Jakobsberg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 95

Namndispens
Namndispens

modfiy klassen:
Nummer Tid Namn
202 48,2 Lars Falk Renault Clio
201 48,6 Stefan Hagberg Subaru Impreza
209 48,8 Peter Wärhner Opel Corsa DC
207 50,0 Björn "Nalle" Nordman Lancia Delta HF
203 50,2 Tom Benkert Mazda MX5
206 52,6 Martin Wessberg Lancia Delta HF
200 53,4 Emil Andersson Suzuki Swift Gr N
210 53,6 Jimmy Särås Lancia Delta EVo1-92
208 53,8 Johan Jansson Mitsubishi EVo6
240 64,6 Kenneth Westin Volvo 240, -75

_________________
Christoffer E
Citera
stoffe
Jakobsberg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 95

Namndispens
Namndispens

212 48,2 Magnus Thomé BMW M3

_________________
Christoffer E
Citera
Sebastian Petersson
Gävle
Här sen Jul 2003
Inlägg: 322



106 52,4 Sebastian Petersson Porsche 944, Svart <----

Tack för en trevlig dag med fint väder!
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Angående banläggningen tror jag den var skitbra pga att tittar man på tiderna så spelade förarna betydligt större roll än bilen.

Jag fick aldrig nått flyt genom hela banan men det beror bara på taskig träning. Men måste säga attt det käns mysigt att ha betydigt nyare och värre bilar innom räckhåll bara klantarselt som håller i kringlan lärs sig utnyttja fornlämning fult ut. I bästa fall kommer det med tiden.

Tack ännu en gång till arranskörena thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Magnus Thomé skrev:
Mitt förslag till Gustav var att gå o markera konplatserna genom att slå ett cirka 10 mm diam hål/fördjupning i asfalten....


Personligen så hade jag inte en ledig stund från kl 9 till ca 16:00 stog inom 4 meter från startkonen hela tiden förutom 2-3 ggr då jag gick för att antingen prata med tävlingsledningen eller flytta koner. Tyvärr så kom jag inte ihåg att banka ner märkena i asfalten.

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



fuling skrev:
Angående banläggningen tror jag den var skitbra pga att tittar man på tiderna så spelade förarna betydligt större roll än bilen.

Jo, med tanke på att Lasse var snabbast i en, förutom däcken, helt original Clio så känns de vanliga bortförklaringarna med taskig bil ovanligt svåra att tro på.
Imponerande! Är det ICC/NC-körandet som gjort susen?

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Tom Bengter
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 298



stoffe skrev:

203 50,2 Tom Benkert Mazda MX5


<----Tom Bengter heter jag...

Annars instämmer jag i att det är roligt med utjämnande banor, jag har bara 115hk i motorn och original stötdämpare men det går att hänga med vassare bilar ändå.

För övrigt åkte jag norrut genom skogarna efter tävlingen till mina föräldrar och samma väg tillbaks till Stockholm igen på söndagen, det finns en del minimala vägar där som jag gärna skulle se att man satte armco runt och gjorde om till betalvägar! Hastighetsbegränsningen på 70km/h räcker gott och väl till eftersom man kan känna att fästet börjar sina redan där med kalla R-däck.

_________________
/Tom Bengter
Porsche 981
M3LR
Citera
Eftersnack
2003-09-20 Lazzat RS Challenge Lunda flygfält
<<   1, 2, 3, 4   >>
3 besök senaste veckan (16906 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande