Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2003-09-20 Lazzat RS Challenge Lunda flygfält | << 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (16906 totalt) |
Alla som var med om att arrangerade Lördagens RS-bana skall ha ett stort tack till en kanon dag.
LeWaN: Underbara bilder, tusen tack Magnus Thomé: citat: Taskig camber... Hmm ser så ut, men borde inte vara det om inte framvagnen flexar. Jag är rätt nöjd med resulatet 56,6s, gick lite fortare i sista åket 55.8 med en kon nerkörd så bästa vart i allafall 56,6. _________________ Johan Sjölinder |
||
_________________ Magnus Thomé |
||
Kom inte och snacka om flexande framvagn i en SAAB bara. Titta på detta: _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
De tre första i varje klass: Standard: 1. Stefan Söderstedt, vit 911 CS 2. Daniel Bengtsson, röd 911 Carrera 2 3. Jonas Edling, vit M3 E30 Modified: 1. Lasse Falk, silverfärgad Clio sport 2. Stefan Hagberg, ljusmetallic Impreza GT 3. Peter Wärhner, orange Corsa. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Till nästa år tror jag att vi borde se över klassindelningen så att bilar med svansmonterade motorer och mittmotorer automatiskt klassas in i den större klassen. Detta gäller även bilar men fler än 8 cylindrar (läs ferrari osv) samt större motorvolym än X antal liter.
Detta säger jag absolut inte i egenskap av "dålig" förlorare, då jag inte ens hade en sportslig få jag inte körde min egen bil och mina tider inte var bland de tio bästa ens (tror jag inte iallafall). Kul att se att Lasse körde så jäkulens snabbt, vilken kille. ;-) /Klaus-Peter Beiersdorf _________________ Klaus-Peter Beiersdorf |
||
Kåpe,
I mitt tycke borde man slå ihop klasserna istället. Förra året hade vi "problemet" med Magnus M3 som råkade ha fyra dörrar och nu har vi nästan 30 år gamla bilar som helt enkelt bara är bra från början och körs aktivt i standardklassen. Det finns alltid bilar som klämmer sig in i ett regelverk om man inte skriver bort specifika modeller och det vill åtminstone inte jag vara med om. Ett vinnande recept för dig är att köra ett antal banträffar med Integran. Där har du en bil som lätt hade kunnat vinna båda klasserna igår med rätt förare. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Hade jag kört min gamla Barchetta så tror jag att jag hade haft en chans på pallplats i lilla klassen. Utan att vara stöddig så är jag övertygad om att jag åtminstonde hade haft en sportslig. ;-) Integran vet jag inte om jag kan göra bra tider med ännu, det är svårtkört när den går in i VTEC. Men visst, du kommer nog att få se mig på ett antal banåkningar undr nästa år med den bilen. Vissa modifikationer kommer att göras i vinter. Säger inte vilka! ;-P Fast man borde ha fler klasser tycker jag, tre blir lagom. Inte färre. ;-) Jag vill ju också ha en medalj, fast det kanske är lättare att bli en bättre förare istället? *asg* /Klaus _________________ Klaus-Peter Beiersdorf |
||
Kan inte göra annat än att hålla med! Banan var mycket bra utlagd, och tiderna brodde mycket på föraren. Sen så kan man ju säga att jag skulle behöva vara otroligt bra på att köra för att kunna klå diverse 911:or med erfarna chaffisar... |
||
Ja det var grymt jämt mellan mod. Och stand. klassen! det är ett måste, är fler broms ställen för förra året fanns det en "fålla" mot golfbanan och det satte krav på planering. Jag körde bara banan med en ford windstar (minibuss) så jag har svårt att utala mig om bana var bra eller dålig, men den var lätt. Jag körde 2ggr och sen satt den... Det är lite skilnad mot förra året som krävde en hel den träning. Märkena finns kvar på lunda och jag kan höra om vi får behålla dom??? problemet är att det är många aktivteter där bla. ambulans utbildningar och mcgäng som har ringritar tävlingar... I vinter kanske dom sulle ha lite sladdar övningar där också. Undra om märkena syns? _________________ Christoffer E |
||
standard Klassen:
Nummer Tid Förare Bil 105 48,2 Stefan Söderstedt Porsche, Vit 103 48,6 Daniel Bengtsson Porsche, Röd 107 50,8 Jonas Edling BMW M3, E30, Vit 120 51,4 Klaus Peter Biersdorf Nissan 240SX 108 52,2 Mattias Forslund Skoda octavia RS 121 52,2 David Särdqvist Volvo S40 106 52,4 Sebastian Petersson Porsche 944, Svart 100 52,6 Johan Wagrénius Mini Cooper S 104 52,6 Jocke Öberg Mini Cooper S 112 52,8 Mikael Gustafsson Nissan 240SX 122 52,8 Emil M Ford Sierra 115 53,8 Erik Häggblom Ford Focus 109 54,2 Jens Larsson Peugot 307 HDI 110 55,0 Mattias Berglind BMW 535i 111 55,0 Leif Björn BMW M3, E30, Röd 102 56,6 Johan Sjölander Saab 95, -69 101 57,0 Martin Schwartz Mini Cooper 118 57,4 Torbjörn Eliassen Honda Civic 1,5GL 117 57,8 Martin Nilsson Honda Civic 1,5GL 116 64,6 Daniel Mauritzell Opel Ascona A _________________ Christoffer E |
||
modfiy klassen:
Nummer Tid Namn 202 48,2 Lars Falk Renault Clio 201 48,6 Stefan Hagberg Subaru Impreza 209 48,8 Peter Wärhner Opel Corsa DC 207 50,0 Björn "Nalle" Nordman Lancia Delta HF 203 50,2 Tom Benkert Mazda MX5 206 52,6 Martin Wessberg Lancia Delta HF 200 53,4 Emil Andersson Suzuki Swift Gr N 210 53,6 Jimmy Särås Lancia Delta EVo1-92 208 53,8 Johan Jansson Mitsubishi EVo6 240 64,6 Kenneth Westin Volvo 240, -75 _________________ Christoffer E |
||
Angående banläggningen tror jag den var skitbra pga att tittar man på tiderna så spelade förarna betydligt större roll än bilen.
Jag fick aldrig nått flyt genom hela banan men det beror bara på taskig träning. Men måste säga attt det käns mysigt att ha betydigt nyare och värre bilar innom räckhåll bara klantarselt som håller i kringlan lärs sig utnyttja fornlämning fult ut. I bästa fall kommer det med tiden. Tack ännu en gång till arranskörena _________________ Johan Sjölinder |
||
Personligen så hade jag inte en ledig stund från kl 9 till ca 16:00 stog inom 4 meter från startkonen hela tiden förutom 2-3 ggr då jag gick för att antingen prata med tävlingsledningen eller flytta koner. Tyvärr så kom jag inte ihåg att banka ner märkena i asfalten. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
Jo, med tanke på att Lasse var snabbast i en, förutom däcken, helt original Clio så känns de vanliga bortförklaringarna med taskig bil ovanligt svåra att tro på. Imponerande! Är det ICC/NC-körandet som gjort susen? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
<----Tom Bengter heter jag... Annars instämmer jag i att det är roligt med utjämnande banor, jag har bara 115hk i motorn och original stötdämpare men det går att hänga med vassare bilar ändå. För övrigt åkte jag norrut genom skogarna efter tävlingen till mina föräldrar och samma väg tillbaks till Stockholm igen på söndagen, det finns en del minimala vägar där som jag gärna skulle se att man satte armco runt och gjorde om till betalvägar! Hastighetsbegränsningen på 70km/h räcker gott och väl till eftersom man kan känna att fästet börjar sina redan där med kalla R-däck. _________________ /Tom Bengter Porsche 981 M3LR |
||
Eftersnack 2003-09-20 Lazzat RS Challenge Lunda flygfält | << 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (16906 totalt) |