Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil BMW-tråden - platsen för märkesspecifika frågor | << 1, 2, 3, ... 158, 159, 160 >> 79 besök idag (691769 totalt) |
Svarar på min egen fråga så ni andra som är nyfikna på svaret blir lugna Bromsoken från följande modeller är bolt on, samma bromsrör och skivor går att använda.Det som skiljer är att kolvarna har en större diameter. 5' E34: 518i (M40) 518i (M43) 520i (M20) 520i (M50) 524td (M21) 525i (M20) 525i (M50) 525ix (M50) 525td (M51) 525tds (M51) 530i (M30) 530i (M60) 535i (M30) M5 3.6 (S38) EDIT: före oktober -89 då det kom ventilerade skivor bak) 7' E32: 730i (M30) 730i (M60) 730iL (M60) Infon hittades här: http://www.318ti.org/forum/showthrea _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
När jag kör på banmöten så har jag två bilar med mig, Porschen på släpet som är det egentliga banredskapet och en BMW 330i Touring som jag släpar med.
Nu är det så att jag oftast kär några pass på banan med BMWn och bilen som har M chassie känns som ett gungande hangarfartyg än som den lite småstötiga bil som jag upplever den vara i stan och på småvägar. Finns det något rimligt sätt att styva upp chassiet utan att rensa ur plånboken och göra den okärbar på allmän väg. Eller skall jag leta efter ett beggat M3 chassie, går det ens att montera nya topplagringar etc. Jo visst är det så att frågan är på gränsen med tanke på trådreglerna, men jag använder faktiskt bilen på bana. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||||
Äsch dubbelpost...
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||||
Både krängisar och M3 chassien begagnat finns att hitta till vettiga pengar. M3 E46 original chassie är enligt mig ganska stötigt även jämfört med eftermarknadschassie.Iallafall enligt mig
Sen kan du ställa släpet hemma Edit: menar M3 E46 _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Eller släpa med Porschen Var hittar man alla dom här prylarna, ebay, blocket, autopower? Hälsningar Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||||
_________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Kör själv min E90 330 på bana ibland och har haft div. M3:or. Och att uppgradera till M3-chassi kanske är prisvärt. Men det känns inte som det blir sådär stor skillnad. Isåfall måste man byat till M3:ans krängare och bussningar om man ens ska få det som det är på M3:an. Och då kommer du ändå tycka att det är för mjukt på bana. Men det finns ett chassi till din bil som heter Bilstein PSS Ridecontrol. Då kan man ned en magisk knapp inne i bilen ändra bilen från väldigt komfortabel till räserhård. Mycket vettigt för oss som kör bana ibland. Har själv ett sådant. |
||||||||
Hej Anders, Det är gatdäck som gäller då va? (Inte r-däck?) Hämmarna är väl det som man kommer att tänka på som "rimligt enkel" uppgradering för att räta upp båtkänslan lite iaf. Hämmare är löjligt dyrt på H&R, Bilstein, Koni m.fl. för två järnpinnar men det går kanske att köpa M-versionernas på skroten till försvarliga _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||||||
köpte min M3 E46 för en femhundring, finns en här på rejsa som begär 700:- jag PM:ar Anders
Nyprist på BMW ligger runt 1600 innan ev. rabatter. Men på frugans 318 var det ingen natt o dag skillnad med krängaren på plats. _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
BMW sålde förut ett paket , med front och bakvinge , sitter orginal BMW M3 GT , och är en fungerande enhet , enligt en gasglad norrman som gillar Mo i Rana banan. http://images.google.se/imgres?imgurl=http://files.conceptcarz.com/img/BMW/95_BMW_M3_LghtWt_DV_05_HH_01.jpg&imgrefurl=http://forums.vwvortex.com/zerothread%3Fid%3D4151681&usg=__nENYOIaOL_1BCKGB-zUVs7Go4XA=&h=681&w=1024&sz=120&hl=sv&start=28&um=1&tbnid=JONIFv5YlaIGDM:&tbnh=100&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dbmw%2Bm3%2Be36%26ndsp%3D21%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26start%3D21%26um%3D1 _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||||||
Det är olika 316,318,318is har samma 320,323,325 har samma denna finns även i vissa E28 & i Z1 _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
Surt. Tack! _________________ |
||||||||
EDIT: Det enklaste är väl att jag går ut på gården och testar....jag har både modellerna sående. Men...fästena i innerskärmen är väl samma. Eller..? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Håkan, jag tror Nicke egentligen behöver en överdel till en 318is burk. Om jag fattat rätt så har han en frisk underdel. Föregående ägare har slarvat bort halva luftburken. om du har nå'n liggande kan du väl PM'a Nicke... |
||||||||
Jag håller på att skrota en e36. Men skulle vilja starta den innan jag river ur motorn.
Nu hade jag sönder kontaktstycket till tändningslåset, när jag försökte få bort det. (har ingen nyckel) Är den någon som har ett kopplingsschema till tändningslåset.....där man ser vilka bläck som ska ha ström, vid "tändning på" och "startläge"....? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Håller ju på att lägga i en M50 i min E30 enligt projekttråden.
Försöker få ihop värmesystemet nu så det ska bli rätt. Bak på toppen är ju en utgång där vattnet kommer ut, och fram vid oljefilterhuset är en ingång där vattnet ska in igen. Jag vill ha det till att dessa två ska vara ihopkopplade för man ska få cirkulation och kylning i toppen... Så långt är allt lugnt. Men sen kommer värmepaketet in i bilden också, där är nedre anslutningen vatten in, och övre anslutningen vatten ut. Dessa kopplar man ju med enkelhet ihop med motorn, MEN, på utgående rör till värmeelementet sitter en vattenventil. Denna antar jag utan att veta, öppnar och stänger beroende på hur man ha valt värme inne i bilen. På sommaren när motorn går som varmast och man inte vill ha värme i bilen, kommer ju denna ventilen vara stängd, mao ingen cirkulation i toppen... Micke, jag vet att du pluggade anslutningarna, men fick väl lite varmgång i motorn också? Jag själv har innan bara kopplat ihop anslutningarna på toppen med varandra med gott resultat, men nu ska ju kupévärmen igång också... Hjälp bitte... _________________ Peter Sternersson |
||||||||
Tjena,
Nu kmr jag med en rolig torsdags fråga om man råkar ha en e30 (-89 320) stående med fin fina koni gul dämpar på och en e21a (-76) som skulle behövas styvas upp lita Finnes det då någon möjlighet att flytta över dämparna? Passar det i huvudtaget? elr kan det vara så vackert i livet att fjäderbenen passar över rakt av ? Jag har inte ens lagt mig ner å kollat och mätt mellan bilarna, det är ju kallt ute å det är ju så varm kundskap här på forumet Mvh Simon _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||||
Påbyggnadsfråga. Jag har en 530 med m60... funderar på att bara för att jag tror mina ok bak är dåliga... finns det flerkolvsok att "slänga dit" istället. Eller mer specifikt frågan. Vilka ok är flerkolvsok av ovanstående? _________________ Martin Fåglefelt VW Passat 2.0tdi 4motion -14 BMW 530 E60 -04 (till salu) Volvo C30 -10 DrivE 0725-423500 |
||||||||
Vart hittar jag en hylsa som passar för muttern för hjullagrena bak på E36 325? letar och letar men hittar inget till dom där 12kantiga rackarna ..
Edit: har nu förstått att det är en vanlig 12kantshylsa storlek 30. _________________ Viktor Starkman |
||||||||
Skruva banåkabil BMW-tråden - platsen för märkesspecifika frågor | << 1, 2, 3, ... 158, 159, 160 >> 79 besök idag (691769 totalt) |