Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -83 Projekt 1 *SÅLD*
<<   1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13   >>
8 besök senaste veckan (54749 totalt)
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Martin L skrev:
Här är stolen på plats. Observera även att asfaltsmattorna är på väg av på kardan tunneln.

Hysch, inte så högt, då får jag skrapa rent min kardantunnel oxå! Andreas L är på mig varje gång om det där.
Martin L skrev:
Test installation av mina nya stolar. med konverterat underrede så man kan skjuta stolen i längdsled.
Kan inte bli bättre än såhär. blev riktigt nöjd faktiskt!

Dom ser rätt OK ut, thumbs up vad är det för modell av stol? FIA-godkända?

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579


Trådstartare
Magnus K skrev:
Martin L skrev:
Här är stolen på plats. Observera även att asfaltsmattorna är på väg av på kardan tunneln.

Hysch, inte så högt, då får jag skrapa rent min kardantunnel oxå! Andreas L är på mig varje gång om det där.
Martin L skrev:
Test installation av mina nya stolar. med konverterat underrede så man kan skjuta stolen i längdsled.
Kan inte bli bättre än såhär. blev riktigt nöjd faktiskt!

Dom ser rätt OK ut, thumbs up vad är det för modell av stol? FIA-godkända?



Heeh Det gick faktiskt över förväntan att skrapa av dessa asfaltsmattor. Jag gick på taktiken med att jobba i kyla först vliket inte var att rekomendera, Testade sedan med värmepistolen, och det var som himmelriket öppnade sig, mattorna bara gled av dock blir det lite lim kvar med det löser nog rondellen.

Stolarna är av modell MOMo Course typ gjorda -98-99 Det finns FIA stämpel på dessa men om dom forfarande gäller vet jag ej. Har hört att stolarna har typ "Bäst före datum" ?? Stämmer detta.

_________________
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579


Trådstartare
Magnus K skrev:
Martin L skrev:
Här är stolen på plats. Observera även att asfaltsmattorna är på väg av på kardan tunneln.

Hysch, inte så högt, då får jag skrapa rent min kardantunnel oxå! Andreas L är på mig varje gång om det där.
Martin L skrev:
Test installation av mina nya stolar. med konverterat underrede så man kan skjuta stolen i längdsled.
Kan inte bli bättre än såhär. blev riktigt nöjd faktiskt!

Dom ser rätt OK ut, thumbs up vad är det för modell av stol? FIA-godkända?



2004-01-21 Dagens arbete.
Här är asfaltsmattorna äntligen borta. Uppskattad vikt på passargerar sidan var ca 2-3 kg. Gick som sagt över förväntan med värmepistol. Dock blir det ett lager med "addesiv" (lim) kvar efter mattorna. Får väl lista ut ngn metod för att rengöra dessa till plåtrent. tror det ska gå bort med stålborsten fastsatt i vinkelslipen.

_________________
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Martin L skrev:
"det var som himmelriket öppnade sig, mattorna bara gled av"


Där hör du Magnus!

*hua vad bekant detdär golvet ser ut...undra om man får mardrömmar...*

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 794



thinner-trassel...men glöm inte masken
Torkade klister resterna i min bil...utan mask ingen hitt

_________________
Pelle Persson
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579


Trådstartare
Pelle Persson skrev:
thinner-trassel...men glöm inte masken
Torkade klister resterna i min bil...utan mask ingen hitt


ok ska testa det o se om det funkar, verkar sitta bra mot plåten.
Mask hmmm beror på hur roligt man vill ha i garaget Kanske ett billigt nöje, Nej skämtåsido
det får nog bli mask som du säger.

_________________
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579


Trådstartare
Andreas Lidström skrev:
Martin L skrev:
"det var som himmelriket öppnade sig, mattorna bara gled av"


Där hör du Magnus!

*hua vad bekant detdär golvet ser ut...undra om man får mardrömmar...*



Vadå mardrömmar! berätta mer! nyfiken!

_________________
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Martin L skrev:
Andreas Lidström skrev:

*hua vad bekant detdär golvet ser ut...undra om man får mardrömmar...*

Vadå mardrömmar! berätta mer! nyfiken!

Tror att Andreas menar att golvet ser likadant ut i min 924 som han "tvingas" assistera med rostlagningen på... Bildbevis finns på min hemsida.

Är bara *liiite* avis på din välbehållna 944:a. Med lite mer pengar + att inte 924:an avskräcker mig så kanske jag byter upp mig till en 944 om några år. Läcker bil med vettigare motor. thumbs up

Mvh
Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Du Mangan! Här säljs inget här inte! >

Efter alla timmar på den bilen får du nog behålla den till dödagar...eller
donera den till "teamet" som leksak...

Sen vet i tusan. "...govet ser likadant ut som i min 924..." Skönt att se att du har ironin i behåll!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579


Trådstartare
Magnus K skrev:
Martin L skrev:
Andreas Lidström skrev:


Vadå mardrömmar! berätta mer! nyfiken!

Är bara *liiite* avis på din välbehållna 944:a. Med lite mer pengar + att inte 924:an avskräcker mig så kanske jag byter upp mig till en 944 om några år. Läcker bil med vettigare motor. thumbs up
Mangan


Välbehållen Nja! den är ju inte i superskick direkt, dock verkar den ha mindre rost än va din 924 har. Tur man har helgalvad karross, så man kan koncentrera insatserna på det roliga. Visst ska du ha en 944 så småningom. kanske kan köpa min då jag köper mig en 911 om nåt år eller så

_________________
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579


Trådstartare
Hej jag här igen! Sitter redan och funderar på vad som ska göras nästa vinter 04/05. Grynnar bla på att fälla ner pop-up ljusen som finns på min bil. Dessa verkar orsaka en massa onödigt luftmostånd på banan och måste därför bort. Dock vet jag inte om SBP blir så glada om jag förändrar strålkastarna som till bilen under? Är det någon som har erfarenhet av detta?

Här ser ni en liten modefiktation som är gjord i daton.Detta för att ge er ett hymm om hur den kan komma att se ut 2005

_________________
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Jag har sådana på min bil och det är inga problem med SBP. Dock sa föregående ägare till mig att skruva bort den transparanta plasten till besiktning, eftersom den lär förvränga ljusbilden. Gjorde det och den gick rakt igenom besiktningen.

Intressant flödessimulering, har du gjort den själv?

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



om det bara pga flöde + banåka så behåll ljusen i nedfällt läge. Du har inte dimljus som kan användas istället för halvljus på dagtid?

Dock brukas det byta till de infällda lysena pga det ska sparas in på vikten till mekaniken till att öppna och stänga lysena. Plus för att det ser himla fräckt ut!

Men jag skulle nog satsa på en aningens mer diskret vinge? Kanske en ställbar Porsche-kopia?

Mvh
Mangan, som har lite andra bekymmer...

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579


Trådstartare
Pär Hylander skrev:
Jag har sådana på min bil och det är inga problem med SBP. Dock sa föregående ägare till mig att skruva bort den transparanta plasten till besiktning, eftersom den lär förvränga ljusbilden. Gjorde det och den gick rakt igenom besiktningen.
Intressant flödessimulering, har du gjort den själv?


ok! då vet jah iaf att det är "lagligt" med dessa ljus.
Ang flödes simuleringen så har jag inte gjort den själv utan hittat den på nätet.
Men så snart vi har köpt licens på jobbet kanske det blir en del simuleringar


Min källhänvisninig ang flödessimuleringar är till.
http://www.club944.net/nuke/html/modules.php?name=News&file=articl . . . .
http://www.club944.net/nuke/html/modules.php?name=News&file=articl . . . .

Håll tillgodo!
/ Martin

_________________
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Var försiktig med vinkelslip och stålrondell, om 5-6 år är det skönt att ha galven kvar..........


Maten vänder nästan i magen när man ser bilder på ett renskrapat 944 golv. Skall du ta underredsmassan med?

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579


Trådstartare
FSN skrev:
Var försiktig med vinkelslip och stålrondell, om 5-6 år är det skönt att ha galven kvar..........
Maten vänder nästan i magen när man ser bilder på ett renskrapat 944 golv. Skall du ta underredsmassan med?


Ååå fan kan man slippa bort galven?? Är det den gråa beläggningen? = Novice
Hur menar du att det vänder sig i magen av olust eller vällust?
Klart underredsmassan ska av med dock nästa vinter då pelarlyften förhoppningsvis är installerad.
/Martin

_________________
Citera
red44
skåne
Här sen Mar 2003
Inlägg: 187



det räcker du slippar med ett 80paper så kan det försvinna ska man rikta en yta som e galvad så får man inte ha grövre papper än 120 när man ska slipa

_________________
Jörgen Nilsson
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579


Trådstartare
RED44 skrev:
det räcker du slippar med ett 80paper så kan det försvinna ska man rikta en yta som e galvad så får man inte ha grövre papper än 120 när man ska slipa



Perfekt! tack för tipset thumbs up
Ska tänka på detta i forsättningen. Får väl gå på mer med T-röd o Thinner.
/Martin

_________________
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



När ni kommit ner i en vikt på era bilar på under 960kg kan ni väl posta mig så får jag gå ner i garaget och borra lite hål så jag inte hamnar på efterkälken.....

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



Martin L skrev:
Magnus K skrev:
Martin L skrev:
Här är stolen på plats. Observera även att asfaltsmattorna är på väg av på kardan tunneln.

Hysch, inte så högt, då får jag skrapa rent min kardantunnel oxå! Andreas L är på mig varje gång om det där.
Martin L skrev:
Test installation av mina nya stolar. med konverterat underrede så man kan skjuta stolen i längdsled.
Kan inte bli bättre än såhär. blev riktigt nöjd faktiskt!

Dom ser rätt OK ut, thumbs up vad är det för modell av stol? FIA-godkända?



Heeh Det gick faktiskt över förväntan att skrapa av dessa asfaltsmattor. Jag gick på taktiken med att jobba i kyla först vliket inte var att rekomendera, Testade sedan med värmepistolen, och det var som himmelriket öppnade sig, mattorna bara gled av dock blir det lite lim kvar med det löser nog rondellen.

Stolarna är av modell MOMo Course typ gjorda -98-99 Det finns FIA stämpel på dessa men om dom forfarande gäller vet jag ej. Har hört att stolarna har typ "Bäst före datum" ?? Stämmer detta.


Fias "bäst-före" på 5år efter tillverkning gäller inte i Sverige. Här räcker det att de är FIA godkännda. Provsit dock stolen innan du köper, det är j_t stor skillnad på oliak stolar.

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



Martin L skrev:
FSN skrev:
Var försiktig med vinkelslip och stålrondell, om 5-6 år är det skönt att ha galven kvar..........
Maten vänder nästan i magen när man ser bilder på ett renskrapat 944 golv. Skall du ta underredsmassan med?


Ååå fan kan man slippa bort galven?? Är det den gråa beläggningen? = Novice
Hur menar du att det vänder sig i magen av olust eller vällust?
Klart underredsmassan ska av med dock nästa vinter då pelarlyften förhoppningsvis är installerad.
/Martin


Ett hett tips är att strunta i pelarlyften och istället lägga bilen på sidan. Att arbeta uppåt är ett h_e.

Vi använde vinkelslip med "halvhård" radialstålborste (biltema). Ta det försiktigt så håller galven (det gråa matta är primer, det metalliska under är galv, sedan stål), det tog många timmar.......

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -83 Projekt 1 *SÅLD*
<<   1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13   >>
8 besök senaste veckan (54749 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande