| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 -94
|
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 10 besök senaste veckan (36262 totalt) |
|
BMW M3 E36 -94
Etter och ha lest mange fina tråder her inne så får jaf også prove och bidra Har kjopt en M3 94 mod sammen med en kompis ,som skal byggas i Nurburg for moro på Ringen och evnt VLN V5 Ble mott på flygplatsen i Dusseldorf av Darius Drzensla,sen åkte vi ned och kjopte bil och kjorte til Nurburg
På kvelden ble det en tur på Dorint med Darius(bilbyggaren) og Sabine,han er mek hos Frikadelli.
Jag och Sabine
_________________ Are Gunnar Hertzenberg Sagen |
||||
|
Re:
Ja det kanske jag har gjort, precis som någon före mig har bidragit till det jag åstadkommit. hoppas vi kan ses där nere och tampas lite både på och utanför banan
Slut på OT nu vill vi se en låååång byggtråd med massor av högupplösta bilder på gräddiga svetsar i helburen
Re:
Kan inte annat än att hålla med!! |
||||
|
Takk for oppmuntringar
Da har det blivit BMW M3 på meg och en kamerat,mest for at kjora TF på Ringen Blir regad i Tyskland grunnat Norska avgifter:-) Planen er at bygga den eftter VLN V5 reglement (grupp N) Har kjopt inn alt av foringar(kun gummi,VLN) och hjul lager,nya skivor fra 3,2 M3 E36(alu senter) Har også kjopt ny oljapump(typ M3 GT) och brukt olja tråg från M3 GT Skal også bytta lager(råde/bære) i motoren for sekret skyld:-) Ny vatenpump,og div pakningar er også innkjopt Har fått garage plats hos Darius Drzensla( mek hos Frikadelli) i Herschbroich( som ligger midt inni Nordsloyfan),han kommer også at hjelpa oss med bygget. Har plokkat ut intr og levrad bilen til burbygge i Mayen etter VLN reglemangen. Bilen er en AC Schnitzer utgava från borjan,men regner med at man må bytta ut det orginala Bilstein understellet til något annat. Har inte bestemt hva det blir for Stotdempare/fjærar,nogon som har noget forslag? Hoppas ni forstår min Svorsk:-)
||||
|
Da blev det spoiler fra 1995 M3 GT,kjopt på tyska e bay(brukt,må lakkas) for 99 Euro (ny pris 680 Euro i tyskland, i Norge over 13 000 nok)
||||
|
Re:
Ser nestan slik ut Vibbe:-)
Takk for det Magnus
||||
|
Re:
En del att göra där :-) Tycker ändå att det ser ut att vara förvånansvärt lite elgrejer på passagerarsidan jämfört med vad jag minns det var i min -96 limo (som jag hade ut handskfacket på en gång och blev förbluffad över helt galet mycket med kabel och relän).
_________________ Magnus Thomé
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 -94
|
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 10 besök senaste veckan (36262 totalt) |