Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 Carrera 4S -02
<<   1, 2, 3   >>
23 besök senaste veckan (29423 totalt)
mopack
Löddeköpinge
Här sen Okt 2005
Inlägg: 257



Grattis till en mycket fin Porsche
Mvh / Alex

_________________
Alex Sonesson
"We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Har beställt grejor till IMS lager + packningsbyte. Tror nog jag får vara med hos Porsche Center när de gör jobbet...så jag vet det blir gjort rätt med rätt verktyg. Tack Utzon för bra service thumbs up

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Nu är det bytt. Mesarna vågade inte dra muttern så det fixade jag själv

Äh...bara skämtar, de var schyssta men v
Ldigt medvetna och tydliga kring ansvarsfrågan då lagret var ju inte deras.

Lagret är iafl bytt men det gamla hade nog kunnat leva 10 år till. Fixade iafl läckan runt packboxen. Nu kan man sova gott och köra hårt. Dags för bana snart tror jag men värmer upp med lite slalom om några veckor.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8065



Slalom på lördag men en bit att åka....(Hasslösa)
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Siktar på 21/5 i Sthlm

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Patrik S
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 120



Gattis till den nya bilen thumbs up

_________________
Patrik Selestam
Porsche
993 C2 1994 (igen)
ex-996 C4S 2003
ex-993 C2 1994
ex-964 RS 1992
ex-964 TURBO 1991
ex-911 SC 1978
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
blev inte slalom i maj, men idag blev det av.

Roligt, helt klart otrolig väghållning men halt på gatdäck och grov understyrning i konbana. visst, inte det perfekta verktyget och jämfört med Westfield givetvis väsentlig skillnad, men ändå roligt. Lite kort om tid så hann bara tre vändor. Mersmak pch nästa gång blir fler vändor.

Måste laborera lite med däckstryck för att se om jag kan göra fronten något mer klistrad.

nu ska jag ut och tvätta den

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Här är några bilder som togs av Rosie Karlsson thumbs up






_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Vårtecken! har tvingats byta plats på den, så den fick ut och luftas i 2 mil idag. Attans vad bra den går... Varmdusch i hjulhusen efteråt tack vare varmvatten nu finns i garaget. dock har radion nollställts och har ingen aktiveringskod petitesser

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41645

Forumägare
Forumägare

Westfield skrev:
Vårtecken! har tvingats byta plats på den, så den fick ut och luftas i 2 mil idag. Attans vad bra den går... Varmdusch i hjulhusen efteråt tack vare varmvatten nu finns i garaget. dock har radion nollställts och har ingen aktiveringskod petitesser


Ingen radio? Lika bra att rensa ur inredningen och go all in då.... så försvinner behovet att lyssna på radio

_________________
Magnus Thomé
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
s.k. Porsch Sports Exhaust fyller dock öronen mer än väl med härligt ljud, speciellt nör man varit utan det på sex månader.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Nu är oljetråget tätat och verifierat tätt, inte tillstymmelse till fukt thumbs up Har otroligt svårt för inkontinenta bilar...ny olja och filter (inte ens 100 mil sen det byttes sist, men det är 10 månader). 8.25l var exakt vad den behövde för att fylla mitt på stickan.

Har också fixat lite plasttrim inne på passagerarstolen som var trasigt och börjat klura lite på hur jag ska få ur framdämparen utan att montera av hela hjulupphängningen. Inte akut på något sätt men kan lika gärna fixa det.

Kört lite i fredags när det var torrt, helt underbart. thumbs up thumbs up

Måste säga att bilen är otroligt lättmekad, allting är E-torx eller metriska mått, för det mesta tillgängligt utan avancerade verktyg och verkstadshandboken lätt att läsa ut muttrars inspänningsmoment osv.

Tänkte försöka mig på PCS första banmöte 22 april på Mantorp men mitt i båtisättningssäsong (och ett antal dagars arbete kvarstår med båten innan det är dags för plask) kan bli tufft att hinna plus att alla andra också siktar på det banmötet. Vi får se, hittils är det roligt att bara gasa lite här och där på motorvägspåfarterna.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 387



ååh vad härligt när vägarna torkar och sommarbilarna börjar kika ut. Jag saknar min 993!

Fick du ordning på radion? Fanns nån sajt man kunde peta in sin radiomodell o nåt mer på så fick man en kod tillbaks för billig peng.

_________________
mvh
Anders Frisk

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Anders Frisk skrev:
ååh vad härligt när vägarna torkar och sommarbilarna börjar kika ut. Jag saknar min 993!

Fick du ordning på radion? Fanns nån sajt man kunde peta in sin radiomodell o nåt mer på så fick man en kod tillbaks för billig peng.


det finns många fina 996or att köpa älskar vyn precis rakt bakifrån på wide bodies med de breda däcken och ljudet är helt underbart och rattens små rörelser över vägrulor... bara slippa kortet i kassan

ja, renntech.com, men har man PCM måste man till Porsche och fråga, vilket jag gjorde. thumbs up

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
22 april inbokat på Mantorp med PCS. Det blir kul, gatdäck till trots, men det kommer gå lugnt till i OR

Maskineriet fortsatt torrt undertill!

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3677



Jag skall kola så att du inte kör för fort

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
964RS skrev:
Jag skall kola så att du inte kör för fort


Sätter ni hastigheysgräns i OR?

jaja...det blir skoj ändå! har preppat inför imorgon på typiskt Porsche-manér genom att ta fram hjälmen och handskarna och lägga i passagerarsätet. Allt annat bara funkar ju [peppar peppar]

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
dubbelpost

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Hemma från en dag på banan med PCS. Bilen betedde dig som väntat, dvs felfritt. Köttklumpen bakom ratten däremot behövde ett antal pass innan vinterrosten lagt sig. Många bilar på banan gjorde att man som högst fick ihop ett varv innan det var dags att försöka köra om eller hamna i bilkö. intressant att konstatera att nästa gång måste jag slå av PSM eftersom systemet överhettade bakbromsarna samt att oljetrycksnålen dippade i Parisen och Mjölbykurvan om man svängde för hårt det hade jag inte räknat med med vanliga gatdäck.

Det sistnämnda kräver lite fundering...

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3677



Hej Michael,
Synd att mina pass inte gick ihop så jag kunde åka en tur med dig idag. Det fick istället bli att se din framfart ur posteringsperspektivet. Kanske nästa gång

/Anders

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
thumbs up thumbs up tyckte du det såg ut som jag behövde instruktörshjälp med andra ord...

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 Carrera 4S -02
<<   1, 2, 3   >>
23 besök senaste veckan (29423 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande