Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Carrera 4S -02 | << 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (29396 totalt) |
Med barn och båtar och jobb osv blir det inte så många knop, men nu är dammet efter Mantorp-helgen avtvättat och den fick sig till och med ett lager vax idag (tyvärr direkt solsken...men det är smällar man får ta).
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Arbetet börjar så sakteliga.
Först på listan - fixa pallbockar med centerpinne så det inte finns nån risk att bilen glider av dem när den står upppallad. Sen lyfta bakdelen...alltid knepigt eftersom man vill lyfta där man ska ha pallbocken sen. Lyfte under motorn istället i subframen genom att fördela kraften: Ikväll om jag orkar tar jag ned tråget och börjar passa in nya skvalskyddet Bilder på det kommer. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Nån är det i alla fall som läser
Är precis på gång att göra samma modifiering på min Boxster S och är nyfiken på vilket skvalpskydd du valde och var du köpte det? Ser ut att ha bra passform och kvalitet. Funderar själv på att även montera sk. "deep sump" och öka oljemängden. _________________ /Patrik Rylander |
||
Pelican Parts
Återkommer om passform...det är tajt där vingarna ska pressas mellan tråg och block. Kommer behöva dra ihop det med skruvarna vilket ju känns lite sådär. Deep sump skippar jag pga markfrigången är ju begränsat som det är och med motorn bakom när man åker ver fartbula sjunker ju bilen ihop bak...precis där guppet är är motorn. Lätt att det säger smack och blocket blir bojsänke. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Hmm, markfrigången har jag inte tänkt på. Blir väl i och för sig inte riktigt lika känsligt med farthinder när motorn sitter längre fram men det är ju helt klart värt att tänka på.
Ska bli intressant att följa resten av arbetet med att få dit det nya skvalpskyddet! _________________ /Patrik Rylander |
||
Mycket riktigt, fick ta bort lite gummi på ena flärpen för stt få plats:
Lite specialtätningsmassa: Montera och dra m 10Nm: Inte svårt mecka 996, bara lite omständigt. Här fick mycket tas bort för att ge PSE ventilen lite motion. Lite skitigt där bakom....betyder jag måste tvätta bort det, kan inte återmontera när det ser ut så där...! Forts följer.[/img] _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Lätt skadad? stämmer...den blev över ett par år sedan, den perfekta droppstopparen så man slipper olja ned betongen. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Säsongspremiär på Anderstorp idag, kallt och blött på förmiddagen men på eftermiddagen torkade det upp och var riktigt roligt. Bilen gick klockrent!
och efter dagens pass precis utanför grindarna stannade jag och då såg det ut så här på tripmätaren...bara 21 mil kvar i tanken tydligen, trots trekvarts full??? _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Datorn gör en uträkning på hur mycket den gjort i förbrukning på de senaste milen och får därigenom fram hur många mil man kommer på resterande tank.
/A _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Yes, vet det, glömde min smiley räknade lätt ut att den drog ca en liter per varv _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Carrera 4S -02 | << 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (29396 totalt) |