Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2013-05-18 SLC Race 2 Mantorp | 1, 2 >> 6201 besök totalt |
Får börja med att gratulera Ahlqvist till ett föredömligt race.
För oss gick det lite blandat, 2:a första racet bröt andra men slutade 6:a tror jag och passerade Norrköping på hemväg när 3:e startade. Verkar vara olja på kopplingen för oss så det var inte så stor mening att fortsätta trots Skoghags rallyknep med en pulversläckare in i kopplingen, blev bättre men inte bra. Lite annorlunda spår som funkade med nya asfalten. Jag skaffar ny sponsor då jag hämtade massa lecakulor då tulpanodlarn här på ön behövde några säckar... _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
<-------- Hela ButterflyRacing _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Tackar Synd ni inte kunde bjuda till mer fight, försökte hetsa men er bil gick inte ordentligt. Det kändes inte helt rättvist Men å andra sidan så höll vi vad vi lovade |
||||||
Tyvärr fick vi kopplingsras i Peggan efter bara några varv så Pelle o co rullade hemåt med "långloppsblues". Men jag var kvar med gott humör ändå. Kanonväder och massa trevligt folk att terrorisera. Antalet pikningar för min fadäs förra helgen stod som spön i backen hela dan Efter några timmars trevligt hängande i depån så började trots allt det glada humöret tackla av så smått och jag tänkte ääähhhh, nu rullar jag hemåt. Tord hade erbjudit ett pass i Kebaben men Bisting sålde inte in upplevelsen så vidare värst: "man känner inte hur den bromsar och ibland måste man dubbeltrampa på bromsen men man vet aldrig när det bromsar bra eller sämre, den hackar vid gaspådrag i vissa svängar och kopplingen slirar"
Men trots den finfina reklamen (Bisting, funderat på att bli copywriter??? ) så körde jag till slut ett pass ändå och jag hade skiiiitkul. Även om allt Bisting sa stämde Jag han aldrig med att bli riktigt helt hemtam i bilen, bromsarna var lite kluriga men det gick att stå på bra. Gjorde en miss i depåkurvan med sen inbromsning och slarv med kopplingsuppsläpp med en liten piruett på asfalten men Team 850 hade koll och undvek mig i mitt "udda spårval" Det tackar vi för Med lite mer konsekventa bromsar och gärna lite mer känsla i bilen hur bromsarna jobbar så finns det lite till att hämta i varvtider helt klart. Blev 1:37 som bäst vilket väl får se som okej efter omständigheterna. Stort tack Tord!!!!! Dessutom måste jag verkligen tacka grävlingsgänget (=sponsorreferens ) i den andra BMW E30'n som erbjöd mig ett pass i deras bil Kanske till viss förvåning(?) så tackade jag men stod över. Lite spökade nog min incident från förra veckan, det kändes kanon att hoppa upp på hästen och stå på i Kebaben. Men det kändes som det var lagom och att jag ville åka hem på topp Jag vill sluta med ett kraftutryck, fy fan vad alla var trevliga Stämningen i depån mellan alla team jag kom i kontakt med var fantastisk _________________ Magnus Thomé |
||||||
Ja det var en fin dag på banan trevligt sällskap och fin racing. och för en gångs skull var det ej någon drivknut som krångla. Men väl bultar som gick av så framvagnen satte lös
Har ej hunnit och tömma kameran än med det sk udda spårvalet kanske har fastnat. En i teamet provade på lite tvåhjuls åkning med peggan och det gick det med att komma ut på långa rakan på två hjul Nu är det bara och ladda till nästa gång _________________ Martin Riheim |
||||||
Fan va ni åker på låga växlar. Jag tror inte någon av oss har tvåan i....någonstanns. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Det gjorde vi inte heller i vår bil "Das Wises König Monster" för den gick inte att få i _________________ Janne Ström |
||||||
Nej det gör iaf inte jag, och hamnat på 1.36 tider många gånger Enligt mig med den bilen så är det helt onödigt, inte för att klaga på körningen i sig...men det var en av anledningarna till att köra med vanos, lite mer drag på låga varv så att man slipper köra skiten ur bilen EDIT: Sen så kan vi ju diskutera vad som är bäst egentligen _________________ Gabriel Roos ButterflyRacing Div. BMW: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=688834 |
||||||
Varven bortåt 11 minuter ser mycket bättre ut. Skumt det där med kopplingen. Ska bli intresant att se vad som orsakade det. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Halloj!
Då var första tävlingen avklarad för egen del Polaren var med och körde winterhell. Sen skaffades en blivande trackdaybil, men denne kom snart på undantag, då han ringde och sa att han var på väg till Eksjö med min trailer... Hem släpades en styck fransyska. Efter testkörning i SLC på Anderstorp, så skulle jag få köra den på Falkenbergsbanan i Onsdags kväll. Polaren skulle bara ut och rulla några varv med den först. Nu blev det bokstavligt, och efter 2 dagars stressmeck så kom vi äntligen iväg.. Kul att sätta sig i en "Ny" bil och köra Körde sista höstträffen på Mantorp, så banan kom man ihåg. Men har man kört brett och vilt med en tyngre 4 hjulsdriven bil , så är det lätt att köra brett med en 400kg lättare bil. Vi var och nosade i baken på en del av er Vi ska ta detta året som det kommer, kul att komma iväg och gasa. Kul att det är flera peggar på banan Ha det gött Vi ses nog snart igen Med vänlig hälsning Emil / Tidsoptimist _________________ Emil Nilsson Ordförande Audi Clubsport Team Tidsoptimisterna Racing Audi Club Sport |
||||||
Härliga bilder som vanligt på:
http://rallybilden.se/Rally_bilder_2 _________________ Janne Ström |
||||||
Tog ett antal varv innan jag förstod att utväxlingen inte var alls som på min M3 Och att man växlade strax över 6000 rpm och inte vid nära 8000 (tänkte faktiskt fan vad låga varv man kör den här motorn på ) . Ställen där trean är en självklarhet i min bil var fyran rätt osv. Tvåan i chikanen eller depåkurvan var ju inte helt rätt heller (är ju inte ens det med M3'an när man väl har lite fart). Snabbtänkt och smart bakom ratten? Nääää... jag kan knappt räkna till tre när jag kör. Snacka kan jag göra. Men inte tänka ut smarta saker. PS: Trodde Tord skulle spara videon av min körning till lämpligt utpressningstillfälle mot mig (tänkte väl främst på piruetten på andra varvet typ) PPS: Ska jag vara ärlig så var jag faktiskt riktigt nöjd med min insats i en ny okänd bil. Kom ner på hyffsade varvtider ganska fort vilket kändes väldigt bra och satte en helt okej tid på mitt snabbaste varv under passet. "Kan man inte slå de andra teamen så kan man fokusera på att försöka slå sina egna teamkompisar" _________________ Magnus Thomé |
||||||
Tack alla för en fin dag på Mantorp!
Som vanligt stog jag och mekade men kommer med nya lösningar till Tierp. Jag körde efter Flat Out när de testade 2 hjulskörning och var övertygad att de skulle se ut som en uppochned vänd sköldpadda på banan. Hur han lyckades klara av det vet jag ej men häftigt(skrämmande) att se. Ha en det bra så ses vi! Erik _________________ Erik König |
||||||
Lite bilder från lördagen!
Starten Race 1 Rickard i teamet lätt, snabb, snygg och grym 3st mästare läser igenom kvällens tv program för att ha koll på alla tider i Melodifestivalen Här får Magnus en kurs i detta av ett riktigt bullerproffs _________________ Janne Ström |
||||||
Eftersnack 2013-05-18 SLC Race 2 Mantorp | 1, 2 >> 6201 besök totalt |