Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2013-06-23 Konbana med Raceinorr, Fällfors | 6 besök senaste veckan (2241 totalt) |
Vi körde konbana i söndags igen, i bra väder och med 15 glada bilar, 16 lika glada förare. Kul att se att så många Umeåbilar dök upp, hoppas ni kommer fler gånger.
Vi testade att lägga en helt ny bana, den blev lite trång på någon sektion kanske men jag tyckte ändå att den var rolig och utmanande. Kom gärna med synpunkter så kan vi förbättra den ytterligare. Mattias H med sin Corsa 4x4 var länge ganska ohotad i toppen men i näst sista rundan klämde Rickard Niva till med en riktig rökartid i RX7:an. Bra chaufför och bra bil ger alltid resultat! Här är bästa tiderna: 70 00 : 01 : 18 : 600 Rickard Niva RX7 FB 48 00 : 01 : 19 : 800 Mattias H Corsa 4x4 67 00 : 01 : 22 : 300 Mikael F Escort MkI 45 00 : 01 : 22 : 500 Magnus Å Impreza GT 55 00 : 01 : 24 : 600 Fredrik L Mazda 6 MPS 64 00 : 01 : 25 : 000 Benny S Porsche 996 63 00 : 01 : 25 : 900 Christian L Mustang 65 00 : 01 : 26 : 800 Opel GT 36 00 : 01 : 27 : 200 Marcus H Cayenne 57 00 : 01 : 27 : 200 Alexander S Sierra Cossie 15 00 : 01 : 30 : 800 Spiidfriik M3 39 00 : 01 : 31 : 100 Mikael W BMW E30 Turbo 51 00 : 01 : 31 : 500 Gustaf Capri 47 00 : 01 : 32 : 800 Viktor O Sierra Cossie 37 00 : 01 : 34 : 600 Peter L Jaguar XJR ....och här kommer alla tider; 70 00 : 01 : 18 : 600 Rickard Niva RX7 FB 62 00 : 01 : 19 : 400 Rickard Niva RX7 FB 48 00 : 01 : 19 : 800 Mattias H Corsa 4x4 68 00 : 01 : 20 : 000 Rickard Niva RX7 FB 66 00 : 01 : 20 : 100 Mattias H Corsa 4x4 42 00 : 01 : 20 : 400 Mattias H Corsa 4x4 53 00 : 01 : 20 : 900 Rickard Niva RX7 FB x 56 00 : 01 : 21 : 000 Magnus Å Impreza GT x 60 00 : 01 : 21 : 300 Mattias H Corsa 4x4 x 27 00 : 01 : 21 : 800 Mattias H Corsa 4x4 67 00 : 01 : 22 : 300 Mikael F Escort MkI 45 00 : 01 : 22 : 500 Magnus Å Impreza GT 61 00 : 01 : 23 : 300 Mikael F Escort Mk1 29 00 : 01 : 23 : 400 Magnus Å Impreza GT 50 00 : 01 : 23 : 700 Mikael F Escort Mk1 40 00 : 01 : 24 : 400 Mikael F Escort Mk1 32 00 : 01 : 24 : 500 Mikael F Escort Mk1 55 00 : 01 : 24 : 600 Fredrik L Mazda 6 MPS 64 00 : 01 : 25 : 000 Benny S Porsche 996 17 00 : 01 : 25 : 100 Fredrik L Mazda 6 MPS 69 00 : 01 : 25 : 300 Benny S Porsche 996 63 00 : 01 : 25 : 900 Christian L Mustang 44 00 : 01 : 26 : 500 Fredrik L Mazda 6 MPS 19 00 : 01 : 26 : 700 Mikael F Escort Mk1 65 00 : 01 : 26 : 800 Opel GT 58 00 : 01 : 26 : 900 Opel GT x 54 00 : 01 : 27 : 000 Benny S Porsche 996 18 00 : 01 : 27 : 200 Magnus Å Impreza GT 21 00 : 01 : 27 : 200 Opel GT 36 00 : 01 : 27 : 200 Marcus H Cayenne 57 00 : 01 : 27 : 200 Alexander S Sierra Cossie 2 00 : 01 : 27 : 300 Mattias H Corsa 4x4 43 00 : 01 : 27 : 700 Benny S Porsche 996 x 52 00 : 01 : 27 : 800 Christian L Mustang 7 00 : 01 : 27 : 900 Fredrik L Mazda 6 MPS 38 00 : 01 : 27 : 900 Alexander S Sierra Cossie 24 00 : 01 : 28 : 800 Alexander S Sierra Cossie 31 00 : 01 : 29 : 100 Christian L Mustang 6 00 : 01 : 29 : 400 Mikael F Escort Mk1 14 00 : 01 : 29 : 500 Alexander S Sierra Cossie 20 00 : 01 : 29 : 500 Marcus H Cayenne 41 00 : 01 : 29 : 800 Christan L Mustang 8 00 : 01 : 29 : 900 Magnus Å Impreza GT 25 00 : 01 : 30 : 100 Benny S Porsche 996 9 00 : 01 : 30 : 800 Marcus H Cayenne 15 00 : 01 : 30 : 800 Spiidfriik M3 39 00 : 01 : 31 : 100 Mikael W BMW E30 Turbo 16 00 : 01 : 31 : 300 Benny S Porsche 996 51 00 : 01 : 31 : 500 Gustaf Capri 71 00 : 01 : 31 : 900 Gustaf Capri 35 00 : 01 : 32 : 800 Opel GT x 47 00 : 01 : 32 : 800 Viktor O Sierra Cossie 33 00 : 01 : 33 : 300 Viktor O Sierra Cossie 46 00 : 01 : 33 : 400 Opel GT 59 00 : 01 : 33 : 400 Spiidfriik M3 26 00 : 01 : 34 : 100 Gustaf Capri x 37 00 : 01 : 34 : 600 Peter L Jaguar XJR 13 00 : 01 : 34 : 900 Chrsitian L Mustang 23 00 : 01 : 34 : 900 Viktor O Sierra Cossie 11 00 : 01 : 35 : 500 Viktor O Sierra Cossie 10 00 : 01 : 35 : 800 Opel GT 5 00 : 01 : 37 : 000 Viktor O Sierra Cossie 1 00 : 01 : 40 : 000 Gustaf Capri 34 00 : 01 : 40 : 500 Spiidfriik M3 4 00 : 01 : 42 : 400 Opel GT 22 00 : 01 : 43 : 600 Peter L Jaguar XJR 30 00 : 01 : 47 : 700 Mikael W BMW E30 Turbo 49 00 : 01 : 57 : 200 Mikael W BMW E30 Turbo 12 00 : 01 : 57 : 700 Mikael W BMW E30 Turbo 28 00 : 01 : 59 : 400 Fredrik LMazda MPS x /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
Vi har ett datum bokat 7/7 men då är nog jag inte på plats, jag vet inte om det blir körning ändå. Nästa bokning är 28/7.
Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
Tackar för en trevlig eftermiddag. Ser att det blev 6 varv som jag han med. Hade önskat några till men kommer man sent så... fick njuta mer av Silver på 30mils transporten, tor Gammelstad/Luleå.
Gustav och Daniel Tackar för en trevlig tillställning med många bilar. Escorten och Mustangen rakt in i hjärtat! Ingen kritik, ang. banan tycker jag att den hade några för trånga passage. Lite öppnare skulle jag nog föredra. Kanske man kan få ner farten genom en "tvingade" konkurva med radie. Eller något annat. Gillar när man kan få lite mer flyt och åka genom kurvorna. Sen har jag aldrig gillat att man ska stanna i en fålla. Tar onödigt på materialet. Om man inte vill ha fullfartsfritt efter målgång. Kan man dra ut fållan en 50-100 meter efter målgång, för mjukare nedbromsning. Bonus att få sätta snabb tid. //Rikard _________________ Rikard Niva |
Relevant och saklig kritik är inga problem :-)
Som sagt, vi kände själva att det blev väl tajt. Målgång kan man fundera på, kanske skulle det gå lika bra att ha fritt efter målet, i alla fall när man går i mål åt det håll vi gjorde nu, då är det ju fritt fram så att säga. Bra tanke! Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
Egentligen enda jag tyckte inte kändes helt rätt var långkurvan på betongen, för mig låg man nästan fulla varv på 3:an på en väg som inte riktigt var jämn samt att det var en vattenpöl före.
En liten chikan eller annat i mitten för att hålla nere farten hade känts bättre Annars tyckte jag den var rätt bra, många luriga kurvor och sånt som verkligen satte press på en att hitta rätt linje. _________________ AIexander StenvaII |
Kul med ny bana och lite fler roliga bilar
Banan i sig hade ju som Rikard är inne på några trånga passage ,framförallt kanske där man viker av stora flygrakan (där man kunde gena lagom över gräset) och nån kurva där bakom på småvägarna. Är väl både och med sånt, utmanade och utslagsgivande är det dock Avåkningszonen vid betongkurvan på slutet är ju inte den bästa och det är halt på gräset som ni säkert såg, värt att tänka på kanske. Svåra högfartspartier har jag dock gärna kvar men kanske med lite mer avåkningszon. Ingen som knäppte eller har sett några bilder? tyckte jag såg några kameror vara igång under dagen? _________________ Mattias Holmgren |
Bra input. Det skulle gå att göra om slingan på "baksidan" så man använder de två vägarna vi kört på förut, med asfalt istället. Det kanske är bättre.
Tanken med "avfarten" från stora rakan är att det inte bara ska bli motorvägsavfart liksom men som sagt, det blev väl tajt. Vi försöker provköra banan ordentligt innan alla kommer men det är svårt att göra det representativt. Spårval och vagnsmaterial påverkar ju hur fort det går... Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
Hej allsammans och stort tack för en mycket trevlig tillställning!!
Jag har faktiskt aldrig haft så roligt i en bil någonsin. Jag hade verkligen SKITKUL och escorten skötte sig otroligt bra, och med runt 45mil totalt underdagen har den verkligen fått smaka. Och jag njöt av varenda minut! Jag kan väl hålla med föregående talare om att den var lite trång på ett par ställen, men det ställde ännu högre krav på både material och tajming. Och eftersom alla som körde hade samma förutsättningar "banan" blev det ju ändå riktigt spännande med att jämföra/förbättra tiderna mellan åken/bilarna. Det är ju inte så lätt att göra en bana som är helt rättvis mot alla biltyper men jag personligen önskar mig lite längre svepande partier med både nypande och öppnande kurvor där man har lite mer fart. Men som sagt så hade jag en kanondag och önskar mer än gärna att jag får möjlighet att komma upp en sväng till i sommar. _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
Eftersnack 2013-06-23 Konbana med Raceinorr, Fällfors | 6 besök senaste veckan (2241 totalt) |