Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2013-08-10 Slalom KSVK, SYAB Kalmar | 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (13585 totalt) |
Dags för en eftersnacks tråd tycker jag
En kanon dag men riktigt roliga banor!! Så stort tack till arrangörerna, riktigt bra genomfört! Va många som tog kort under dagen såg jag, så fyll gärna på med massa bilder :-) //Jon _________________ Jon Rolfsson |
||
Jag tackar också för en härlig dag. Kul med lite olika banor men den sista passade mig klart bäst då jag fick upp lite värme i däcken o slapp kasa runt som en snorloska:)
I takt med att hornen växte blev starterna och kurvtagningen brutalare och påfrestningen på min gamla slitna koppling blev till slut för mkt så den lämnade in, Lite surt då jag precis hade börjat få upp flytet på körningen. Hann med att besöka vegetationen lite med bilen också men jag hade iaf bakhjulen på asfalten så det räknas väl knappt Beställde precis ett nytt kopplingskit ink nytt svänghjul. Frakten ska ta 2-3 veckor så risken är ju att det inte blir ngn körning för mig den 31:a, Men det återstår att se. Som sagt, stort tack för ett trevligt arrangemang och jag ser fram emot bilder och filmer då jag såg att många hade kameran med sig _________________ Magnus Strömberg MR2 AW11 |
||
Tackar också för en kanondag! Blev aldrig riktigt klok på greppet på förmiddagen hasade runt likt en driftingbil
Eftermiddagen däremot då långa banan öppnades så började det greppa riktigt bra, trots att vi använde förmidagens asfalt som komplement. Krönet och långa kurvan med chikanen är min klara favorit _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||
Tack, tack och åter tack för kameralånet P.P! Väl arrangerat av KSVK som vanligt, var det bokat för körning igen den 31?
Mycket frän liten MR2 och mig veterligen min första bekantskap med denna generation trots att jag intresserat mig en del för de efterkommande modellerna Hoppas få se mer av vagnsparken ute framöver, projekttrådarna följs med stort intresse Blandning av bilar på plats "lyfta en smula på innerhjulet är tufft" Fick min första titt på Jons Volvo Så när dörren lämnades öppen kunde jag inte låta bli att kika in Uppehåll och växlande molnighet mest hela dagen. Fanns dock liknande partier i tre riktningar när bilden togs så får väl visa tacksamhet för att inte en droppe föll på fältet Jag lyssnar gärna till information om ekipaget nedan Ja, gott om godis för ögon och öra i varenda en av de deltagande Hojta förresten om det är något som jag inte fått med ovan 50 bilder blev det hursom, det får räcka för stunden... _________________ Olle Pellby |
||
Bengt är lite "tystlåten", så man får pussla lite vad det gäller bilen. Men jag tror det är nåt sånt här:
Kaross ifrån Christer på Öland, ursprungligen en Butterfly-avgjutning. Hemmagjord rör-ram. Corvette C4 hjulupphängningar. Tror t.o.m. bladfädern sitter kvar bak... Cheva 350, och jag citerar "byggd på ett gammalt block som grävdes upp bakom ladan" slut citat, och överblivna delar ifrån tidigare race-experiment och sprängda motorer. En nödlösning alltså... För de av oss som såg den gå nästan jämt med Öbergs nascar-M1 på Knutan, eller hörde den i lördags låter det som årtiondets underdrift. Nascar-låda (Jerico?). Tidigare gick det åt en Muncie M21 per år ungefär, vilket var lite hämmande... Nu dessutom med lite bättre anpassade utväxlingar. Vad var det den gjorde på ettan direkt efter skiftet? 160? Michelin-slicks hittills i år, men Dunlop på denna slalom. Kan vara för att de alstrar värme snabbare, eller helt enkelt för att de glatt kunde offras i div. test-starter och piruetter. Vinge ifrån Ulf Bolumlid. Hämtad kvällen innan finalracet på Falkenberg 2003. Funktion var tvunget att ta överhand på Cobrans orginalform om seriesegern skulle bärgas. 1½ sekund kapades omgående och bucklan gick till Bengt. Du vet ju hur man handskas med andras prylar, så det är inga problem med lån, Olle. Resultaten blir är dessutom till allas gillande, så det är bara fördelar. Jag hade ju lite annat att pyssla med... Går det att göra något med filmerna tror du? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Tack för ytterligare en kanondag med sportvagnsklubben. Kanonkul med slalom,min bil verkar nästan vara skapt för konkörning.
Blev mycket körande och sladdande denna dagen Stort tack för bilderna, kul och se bilen i action, tillochmed lite hjullyft kul kul _________________ Erik Brundin Mini 2000 -73 http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.php?f=7&t=6628 Och en bruksbil.... |
||
Riktigt trevlig arr! Bra flyt, mycket körning (för de med bil) och trevligt folk
Nästa säsong får jag ta med bilen och några klubbkompisar känns det som Stort tack för rundturen PP, grymt imponerad av hur mycket bana ni lyckas få ur en så begränsad yta! _________________ - Honda CRX ED9 - Porsche 986 Boxster S |
||
Din bil såg fruktansvärt roande ut när jag stod ute o reste upp koner efter Jon _________________ Magnus Strömberg MR2 AW11 |
||
Du var inte så dålig på att nyttja din bil max. Det tyckte jag var trevlig underhållning, många fina ställ bjöd du på. _________________ Erik Brundin Mini 2000 -73 http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.php?f=7&t=6628 Och en bruksbil.... |
||
Tack för en trevlig dag och en rolig bana
Kul också att se Modsportcobran igen (kommer ihåg den från SSM i början av 00-talet) /Victor med den silvergrå MX-5:an _________________ Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06 |
||
Har man inte så mkt motor att komma med får man satsa desto hårdare P.P. -Kommer det att komma upp några tider från dagen? _________________ Magnus Strömberg MR2 AW11 |
||
En fråga: Var vår ide om tre banor på en dag något som uppskattades eftersom att ni då stegvis fick köra in er på de olika momenten, eller hade det varit bättre att gå på den stora banan med en gång och fått fler varv på den istället?
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Jag kommer att sätta mig med tiderna imorgon kväll efter att bilmek och motionerande är avklarat.
I övrigt vill jag tacka alla som kom och körde, det var riktigt trevligt. Jag tycker vi fick lite bättre flyt på konvaktandet denna gången, framförallt på de första två banorna. Det blev lite svårare senare under dagen när det blev lite färre som var kvar, helt naturligt. Så jag tackar alla som ställde upp. Kom gärna med synpunkter eller förslag på förbättringar. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||
P.P. Alltid kul att köra olika sträckningar för att testa, Men den sista långa var ju klart roligast.
2 olika alternativ med svängen kanske vore ngt för ett annat tillfälle? Måste också passa på att ge en eloge för banorna, Riktigt väl utnyttjande av det relativt lilla utrymmet. Joakim, Angående banvaktandet. Jag skrev upp mig på en tidig tid och stod där, Sen körde jag tills bilen gick sönder Sen ställde jag mig o vaktade konor igen. Men jag hade egentligen ingen koll på om det behövdes hjälp innan utan jag passade mest på att köra, Iofs kunde jag såklart ha frågat men ngn form utav system för att veta när det är dags att ställa sig för ett vaktpass igen vore bra. _________________ Magnus Strömberg MR2 AW11 |
||
Även jag tackar för en kanondag!! Mkt bra ordnat på alla vis.
Jag tyckte det var nyttigt att få köra ett par kortare varianter. Det gjorde att man blev lite noggrannare genom hela banan istället för att bara koncentrera sej på långa banans krångligare partier. Det passar ju bra vid en sån här bonuskörning. Kände att detta gav mycket då jag inte har så mkt tidigare erfarenhet av vare sej konbana eller annan bankörning. Vore kul att se lite film (tror jag ) både från min och andras varv P.P. På G kanske? _________________ Jesper Augustine Super seven replica |
||
Eftersnack 2013-08-10 Slalom KSVK, SYAB Kalmar | 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (13585 totalt) |