Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Fuchsröhre (splittad tråd)
2 besök senaste veckan (4609 totalt)
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8312


Trådstartare
Apropå rävgrytet, hur gör ni där?

Jag håller fullt från och med Aremberg ner till och igenom dippet, enl. passagerare har mätaren visat 210 då.
Jag bromsar sedan en första gång i uppförsbacken, "stjäl" curbsen och bromsar sedan en andra gången innan högern.

Hur gör ni?

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Micke,

Ungefär det samma, bortsett från att jag inte klarar/vågar hålla fullt genom kompressionen.

I min förra bil (993 RS) kunde jag hålle fullt, minns med vällustig rysning hur varvtalsregulatorn kunde slå till precis efter botten, en verklig hastighet av 235 km/h!

Med GT3:an är jag lite mer försiktig, den är helt enkelt för snabb för mig. Desstum är fjädringen lite mjukare (min 993 RS hade supercup fjädring) vilket är en nackdel just här (men kanske en fördel på andra platser).

Jag tycker det är helt rätt att ta lite av vänster curbsen i uppgången, de är så pass flacka att de inte upprör alltför mycket och hjälper att räta ut linjen lite.


MVH
Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41657

Forumägare
Forumägare

Jag hade nåt tokigt spårval i uppförsbacken efter svackan så det har jag kvar på min "att göra" lista tillsammans med Schwedenkreutz...

_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8312


Trådstartare
Anders Jonsson skrev:
Ungefär det samma, bortsett från att jag inte klarar hålla fullt genom kompressionen.


Jag kan förstå det.
I min hjärna sitter en hel hejarklack och skriker "DRA AV!!!" men så sitter det även en kille som osar svavel och har horn i pannan och han säger att det går.

Men med 360 pållar komprmisslöst jobbandes bakom ryggen kan jag förstå att hejarklacken vinner!

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Magnus Thomé skrev:
Jag hade nåt tokigt spårval i uppförsbacken efter svackan så det har jag kvar på min "att göra" lista tillsammans med Schwedenkreutz...


Jag tror nyckeln här är att vara rätt placerad allra längst till höger i uppförsbacken innan man svänger svagt vänster och klipper curbsen.

Dett är i sin tur mycket beroende på hur man tar botten. Jag tror det är rätt att när man närmar sig botten av grytet köra en liten, liten, liten högersväng innan man så svänger vänster uppför backen. Lite svårt att förklara så här utan papper och penna. Detta ger i alla fall en lugnar "uppgång".

MVH
Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Anders Jonsson skrev:
Magnus Thomé skrev:
Jag hade nåt tokigt spårval i uppförsbacken efter svackan så det har jag kvar på min "att göra" lista tillsammans med Schwedenkreutz...


Jag tror nyckeln här är att vara rätt placerad allra längst till höger i uppförsbacken innan man svänger svagt vänster och klipper curbsen.

Dett är i sin tur mycket beroende på hur man tar botten. Jag tror det är rätt att när man närmar sig botten av grytet köra en liten, liten, liten högersväng innan man så svänger vänster uppför backen. Lite svårt att förklara så här utan papper och penna. Detta ger i alla fall en lugnar "uppgång".

MVH
Anders

Precis!!! om man följer de sista curbsen på höger sida innan svackan genom att svänga svagt höger, innan man svänger svagt vänster ner mot
svackan, så får man en bättre linje genom svackan och kan lättare placera bilen längs med högerkanten uppför backen. thumbs up

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8312


Trådstartare
Jepp. thumbs up
Just det spåret är ganska väl beskrivet i CircuitGuide om jag minns rätt.
om vi nu bara kände någon som har en egen site och dessutom har circuitguiden samt möjlighet att lägga upp en liten bild?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41657

Forumägare
Forumägare

Tyvärr är det delat mellan sidorna precis i uppförsbacken. Jag har försökt klippa ihop de två men blir inte riktigt klok på att få till det... Och jag minns inte exakt hur lång backen är o var curbsen började o slutade.

Titta själv och kommentera.

Som ni ser så är spåret ritat olika på de två sidorna... ljusgrått är den ena och svart den andra sidan. brake o turn-in points är lite väl på samma ställe också eller? TP to.m. innan BP....


_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8312


Trådstartare
En viss, vidare ledning får man i texten om jag minns rätt..?

Mvh /Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Men curbsen är helt felritade på höger sida innan svackan!!!
Föreställ er att dessa curbs slutar ungefär vid det inringade "B" och att man då följer curbsen ungefär till "B", så får man en senare TP och
en flackare vänstersväng genom svackan.

Men det är mer som inte stämmer på denna karta...

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41657

Forumägare
Forumägare

Fahrer-handbuch.

Återigen ihoplklistrat från två olika sidor. Nu har jag lagt dom med en skarv mellan...


_________________
Magnus Thomé
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Jag tycker inte någon av ritningarna visar det spår som jag och Peeter förordade. Dessutom är ritningarna som sagt inte överensstämmande med verkligheten.

Som väl är överträffar verkligheten dikten när det gäller Ringen!

MVH
Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Anders Jonsson skrev:
Jag tycker inte någon av ritningarna visar det spår som jag och Peeter förordade. Dessutom är ritningarna som sagt inte överensstämmande med verkligheten.

Som väl är överträffar verkligheten dikten när det gäller Ringen!

MVH
Anders

Jo det bästa är ju att åka dit och testa själv.
Den andra kartan verkar bättre.
Där är det lättare att förstå vad vi menar med att följa högercurbsen innan svackan. Däremot borde rakan mellan sista curbsen på höger sida och själva svackan göras längre. Tycker jag i alla fall...

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Nürburgring
Fuchsröhre (splittad tråd)
2 besök senaste veckan (4609 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande