Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Uppdatera Bromsar på Vectra B till C-OK | 2004 besök totalt |
Broms OK Vectra B/C
Gemensamma nämnare: Skiva 288mm x 25mm Bromsbelägg OK Vectra B: ATE FN3 57 / 25 Infästning för OK i hjulnav ca8,1cm cc Infästningen för OK i platta ca11,4cm YTERKANTER PÅ PLAST HATTARNA OK Vectra C: ATE FNG 57 / 25 Infästning för OK i hjulnav ca12,7cm cc Infästningen för OK i platta ca12,2cm YTERKANTER PÅ PLAST HATTARNA Skulle det kunna vara möjligt att få på dessa ok? Större kolvar = bättre bromsverkan Fjäderbens infästningar är samma å kulleden under, Det jag är undrande över är att jag inte vet om drivaxeln också måste bytas för att passa Vectra B Med Vectra Cs hjulnav?? Vad tror ni?? _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
Det första jag tänker på är att inlägget borde ha legat i "Skruva banbil"-s forumet.
Det andra jag tänker på är att bägge oken verkar ha 57 mm kolvar, varför då byta? Det tredje jag tänker på är varför du skulle vilja ha mer bromsverkan i fram? Har du ändrat bilens viktfördelning eller något annat som gör att du vill ha större andel av bromskraften fram jämfört med bak? om du har problem med att frambromsarna överhettar är det bättre att lägga energi på att få till kylning av dessa. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
Vectra C oken har ett annan "glid" ok som verkar fördela kraften på ett effektivare sätt över klossarna, samt att min B-vectra kan endast låsa hjulen när klossarna börjar bli "banåkar varma" fast samma klossar på f & f bil gör det även att de är kalla??? (ferodo ds2500)
På så sätt skulle det vara intresant å se om det går! _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
Skruva banåkabil Uppdatera Bromsar på Vectra B till C-OK | 2004 besök totalt |