Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Bridgestone Potena S-03 Pole Position
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (7941 totalt)
M Scotte
Vellinge
Här sen Jan 2003
Inlägg: 450



Jag blev upprörd då du tvekade på om jag hade haft däcken eller inte.
om du såg bilden i mitt tidigare inlägg borde du kunnat avgöra om det var pilot sport eller ett HX/SX.
Det jag kommer är att de såg ut så här:
Frågan är då är detta ett pilot sport eller har jag helt fel?
Finns det olika pilot sport med samma typ av mönster?
Anledningen till att jag undrar är då det var inte jag som köpte däcken utan de satt på fälgarna när dessa köptes. Hade jag själv köpt däcken från början hade jag haft bättre koll.
Man lär sig något nytt hela tiden.
När jag hade Porschen med 225-45 och 255-40 GYF1 i början på -97 tyckte jag det däcket var väldigt bra till en början. Efter att ha åkt med en kompis med likadan bil med samma setup men i Yokohama AVS falnade mina däck avsevärt.

_________________
Martin Scotte

-Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak.

Honda Civic
Superstage: 1.22.44
Citera
Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1084



Vad var det för däck som ALPINA B10 utrustades med som original?, Pilot Sport SX MXX3?, såna som klarar av runt 270-300km/h i B10 Bi-Turbo och B12 Coupe.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



M Scotte skrev:
om du såg bilden i mitt tidigare inlägg borde du kunnat avgöra om det var pilot sport eller ett HX/SX.
Det jag kommer är att de såg ut så här:
Frågan är då är detta ett pilot sport eller har jag helt fel?
Finns det olika pilot sport med samma typ av mönster?
Anledningen till att jag undrar är då det var inte jag som köpte däcken utan de satt på fälgarna när dessa köptes. Hade jag själv köpt däcken från början hade jag haft bättre koll.
Man lär sig något nytt hela tiden.
När jag hade Porschen med 225-45 och 255-40 GYF1 i början på -97 tyckte jag det däcket var väldigt bra till en början. Efter att ha åkt med en kompis med likadan bil med samma setup men i Yokohama AVS falnade mina däck avsevärt.


Det finns eller rättare sagt har funnits flera däck från Michelin med det mönstret har jag för mig bl a Pilot Sport och Pilot SX MXX3.

Beroende på när du köpte däcken går det dock att sluta sig till vilken modell det var.

Ett av problemen med att jämföra däck från en lång tidsperiod är att de ofta kommer en ersättare med ett snarlikt namn, t ex så tror jag inte de GYF1 som jag åkte på 89 är samma som du åkte på 97 och inget av dessa är samma som den senaste varianten av GYF1. Mao så kan de däcket var bättre än många andra däck idag även om den förra generationen var sådär.
Citera
Däck för banåka
Bridgestone Potena S-03 Pole Position
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (7941 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande