Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Hållfasthetsklasser? | 7048 besök totalt |
Hmm inte 8.0 men kanske 8.8
Fösta 8:an i 8.8 är 800N/mm2 i brottgräns andra 8:an är flytgränsen 80% av brottgränsen. Tex 10.9 skruv 1000N/mm2 i brottgräms och 900N/mm2 i flytgräns. Hmm flytgräns/sträckgrens eller vad det nu heter och för typ 10.9 12.9 och 14.9 har jag för mig att .9 är Rp0,2 gränsen. _________________ Johan Sjölinder |
||||
Stämmer, 8.8 borde det vara om det är enl. SMS2265 8.8, Rm=800N/mm2 och sträckgräns, ReL eller Rp0,2 skall vara MINST 0,8x800=640N/mm2 _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
tyvärr var man ju så dum att man inte kollade vad det stod på skruvarna på karten innan man åkte
o köpte en massa. 12.9 stod det på de flesta skruvar.. O de jag köpte var 8.8 :/ nåja.. lär väl märkas om det håller _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Största belastningen hamnar alltid på skruvarna, muttrar går mao att använda av något sämre kvalitet. |
||||
hade jävligt brådis en gång, behövde lite småskruv, köpte snabbt som f_n en sortimentslåda på Claes i sjön eller nått. När jag sedan kollade på skruvarna hade de klass 4.6, tur de bara skulle hålla fast lite smågrejor, men man blir förvånad att de är klassade över huvud taget. När det gäller karten skulle jag köra 12.9 för ofta är det konstruerat så skruvarna utsätts för onormala belastningar (enkel skjuvning) _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||
ok, här är resultatet av biltemas hållfasthet iaf :/ http://w1.131.comhem.se/~u13137233/b
jäkla tur att jag inte körde med karten när de gick av iaf!. _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Skruva banåkabil Hållfasthetsklasser? | 7048 besök totalt |