Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Lite orolig ang rök efter toppbyte
2 besök senaste veckan (1873 totalt)
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208


Trådstartare
Ryker vitt från mitt grenrörsområde efter att jag bytte toppen nu.. ska jag oroa mig?

Rökutvecklingen kommer efter ca 10sek när bilen startats.. det är inte avgaser iaf, kanske lite olja på grenröret eller så men skulle det verkligen börja ryka efter 10sek?


Tacksam för svar

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4224

Hjälpmoderator

Eric Josefsson skrev:
Ryker vitt från mitt grenrörsområde efter att jag bytte toppen nu.. ska jag oroa mig?

Rökutvecklingen kommer efter ca 10sek när bilen startats.. det är inte avgaser iaf, kanske lite olja på grenröret eller så men skulle det verkligen börja ryka efter 10sek?


Tacksam för svar


Nya packningar brukar ryka lite om, jag var orolig första gången jag gjorde vid en topp oxå.
Har du låtit den gå en stund? De motorer jag har varit med om som det rykt om har slutat efter några min.

_________________
Daniel Steiner
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208


Trådstartare
Det VAR avgaser

Antagligen stod packningar o lite olja på grenrör för den stora rökutvecklingen i början (som fick mig att börja slita loss brandsläckaren med paranoid blick) men det fortsatte att ryka ett bra tag.. till slut såg jag att det puffade i skarven grenrör/downpipe när jag gasade

Smart att vägra ge sig i försöken att försöka lukta sig till problemet..

OT: Bilen gick bra dom ca 2mil som gick ikväll thumbs up .. Om man bortser från en smärre miss att glömt att dra hjulbultarna samt upptäcka 2km hemmifrån att fälgkorsliknande verktyg låg kvar hemma

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Skruva banåkabil
Lite orolig ang rök efter toppbyte
2 besök senaste veckan (1873 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande