Jag tror aldrig Anders körde lille skutt.
Men jag kan garantera att det var inte en lätt bil att köra.
Fast den gillade att bada i träsket på mantorp.
MVH
Eric
_________________ Eric Lycke
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523
03 Nov 2014 09:58
Ericl skrev:
Jag tror aldrig Anders körde lille skutt.
Men jag kan garantera att det var inte en lätt bil att köra.
Fast den gillade att bada i träsket på mantorp.
MVH
Eric
Erik, nu vet jag att det är är offtopic i den här tråden... men det här är för intressant för att inte berätta vidare om......kan du inte göra en beskrivning om hur den bilen var byggd ?? .....
för jag fick förmånen att provköra den på kinnekulle......och det var den första bilen som jag själv vart helt livrädd av att köra......och efter 2 kurvor insåg är helt opålitligt och skulle bara sakta åka varvet ut för att ge upp.... och ÄNDÅ snurra på baksidan utan att kunna motverka det......
herrejösses motor med grym turbolag kopplat till ett chassi med fäste ibland men när det gick över gränsen som tappa då allt typ smörklick i het panna
Hej Fredrik
Jag körde bilen 12 varv på MoiRana. Efter 4 avåkningar så slutade jag att köra.
Nu är jag ingen förare av din rang fredrik så jag antog att det var jag som inte kunde köra bil.
Det var en vacker fin 343 byggd för B14. och med den motorn så var bilen möjlig att köra.
När Bröderna Holm sedan tog en B21 turbomotor med dubbla förgasate och brytartändning så blev bilen en upplevelse att köra.
Som du sa Fredrik så hade den en turbolag som ville skicka ut bil en i omloppsbana.
Bladfädrar bak och förkorta fjäderben i fram med en motor som hänger framför framaxeln så blir bilen inte ett under av stabilitet.
Men den gick många härliga varv på tävlingsbanorna med varierande framgång.
Holmarnas nästa projekt blev liksom inte bättre. Du kanske minns en Cheva Monza med en bakdel från en Porsche 928 och automatlåda jänke servo och 6 bromsok....
Det var efter dessa två bilar som jag slutade åka hiss....
MVH
Eric
_________________ Eric Lycke
JimmyG
Eskilstuna
Här sen Dec 2004
Inlägg: 62
03 Nov 2014 22:11
Skulle Bisting bli allt för dyr i drift som förare så kan han ju alltid ställa upp som teamets grid boy..
_________________
Jimmy Gärling - Tävlingsledare/RaceControl
"Kör ni så viftar jag med flaggorna"
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13300
Trådstartare
04 Nov 2014 08:13
Det finns fler:
_________________ Tord Ringenha11
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13300
Trådstartare
04 Nov 2014 10:56
Massa bilder från Bengt-Åce på Racefoto, utom den första då som är min...
Klicka för större bilder!
Sen lite bilder jag jag snott från Facebook:
_________________ Tord Ringenha11
The Cartorialist
Stockholm
Här sen Nov 2011
Inlägg: 238
05 Nov 2014 14:51
Grattis till segern i Klass 2, RDS Bilverkstad! Ni var för bra, helt enkelt. Stort tack till alla andra i hela serien för er medverkan. 2014 känns som ett lyft över 2013. Vi är på rätt väg.
Vi är sjukt nöjda med vår andraplats i klassen och totala tredjeplats i serien med tanke på att vi byggde en helt ny bil. Det har varit tajt vissa stunder, katastrof andra men på det hela taget har vi haft otroligt skoj och bilen är helt sjukt kul att köra.
Under vintern kommer vi att göra vissa uppgraderingar för att komma tillbaka ännu starkare 2015. Exakt vad är än så länge hemligt men det handlar om att öka vikt/effekt-förhållandet en del. Driftsäkerheten är det inget fel på. Vi har lärt oss en hel del under säsongen vad som fungerar och vad vi absolut inte ska försöka oss på.
Vår gästförare Chrestian Willhans tog en del bilder och sånt är alltid roligt att titta på:
Klicka för större bilder!
_________________ Jens Trulsson
König
Tumba
Här sen Jun 2012
Inlägg: 384
05 Nov 2014 16:15
Och sist kom flat outs egen lilla tomte/spelevink med!!!!
Aldrig sur och grinig utan 110% hela tiden!