Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Corvette -00
<<   1, 2, 3   >>
8 besök senaste veckan (19841 totalt)
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004
Inlägg: 708



Nice, ser klart rejsigare ut med det svart där bak! Läckert åk!
Har aldrig varit direkt fötjust i Vette men den här var kalajs snygg!

_________________
Nils Erixon
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



thumbs up thumbs up Häftig.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565



en sån skapelse som dom senare "vettarna" är så otoligt brutal, och vackara...
Tack för att du lyser upp vintermörkret med bilderna på bilen. NU saknar jag sommaren lite!

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
seanr
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 225


Trådstartare
Mattias Hahlin skrev:
Jag läste nu på vette.se att ni använder Cartec koppling och att ni bytt ut den långa drivaxeln till nåt som klarar 1300 hk? men hur håller klumpen för såna effekter?
Finns det några bra bilder på bakvagagnen? kanske ska leta på nätet iofs..


Kopplingen är en specialmodell från Cartek som tål det mesta. Drivaxeln från motor till vxl-lådan bak är bytt till en kolfibervariant. Lådan är original. Utgående drivaxlar på diffen är bytta(overkill).
Det är inget problem med att få prylarna att hålla så länge man inte kör dragracing med slicks vilket sliter enormt på drivlinan. Jag kör bara bana o allmän väg, ingen dragracing. Jag skulle kunna köra dragracing om jag ville med de prylar jag har men skulle då behöva förstärka lådan. Det finns bilar i USA med likadana delar i drivlinan men med förstärkt automatlåda som kört 100+ 9sekunders pass utan att köra sönder prylarna.

------------------

Tackar för alla vänliga ord !

God Jul allesammans med hopp om att det blir vår snart

_________________
DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall
http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight
Citera
Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 498



Hej på dig,
Det var kul på Gotland i helgen, jag har bara en liten fundering kring din dräpare, när man tittar noga på bilderna så undrar jag vart den tar in luft till motorn.
Det finns ju inga scoop och det är minimala luftintag i fronten, räcker det verkligen?
Mvh Magnus i 993:an
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324



Nu har jag sett din bil på video (kompisen låna min DV kamera när han var med Alfa på Gotland), vilket jäkla gött ljud det var i den.

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Jag kan intyga att den går fort efter ett pass i passagerarsätet runt gotland ring :woot:

Micke: vet du om Johan har någon möjlighet att få upp det där på nätet?

_________________
Martin Öberg
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324



obizzz skrev:
Jag kan intyga att den går fort efter ett pass i passagerarsätet runt gotland ring :woot:

Micke: vet du om Johan har någon möjlighet att få upp det där på nätet?


Han lånade min DV kamera och använde ett av mina Nürburgringband, mitt Firewirekort är dock trasigt och Johan har inte så mycket hårddiskutrymme i sin dator, så för tillfället ser det tyvärr mörkt ut

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Magnus JE
Sigtuna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 223



Hej Anders!

Nu ramlade poletten ner vad det var för Corvette som var på min arbetsplats (FedEx, Arlanda) förra veckan!

Tyckte den lät riktigt hetsig, men insåg knappast att det var den omtalade "DRM-Corvetten". Men förstod att det var nåt speciellt när jag hörde motorgången och såg att stolen hade ett ordentligt huvud/hjälmstöd.

Blir nog till att ta en närmare koll nästa gång du kikar förbi.

Ha de bra//
Magnus

_________________
Magnus Sandlund
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Det är vackert att se en så fin bild på en så fin bil! thumbs up
(och jag som egentligen inte är så förtjust i jänkejärn... )




EDIT: Kände mig tvungen att bikta mig.
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19499



Jösses vilken liten kränging det är fram på den bilden

Ingen som helst kunskap om hur en bansetup skall vara på en C5a men det ser stelt ut.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



den krängde knappt synligt när man studerade den vid kurvan efter rakan

_________________
Martin Öberg
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



Ååååhh vilken bil!
Det hugger i Porsche-hjärtat men... VILL HA!!

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



om du undrar vem det var som fotade bilen vid Alvik där idag så var det lilla jag var bara tvungen o skicka en bild till Lewan

Trots knorrande av min kollega om att man inte kunde fota bilar sådär (Hej Harri )

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
StefanN
Blåögd 08
Här sen Dec 2002
Inlägg: 37



Hur går det

_________________
Stefan Nord
Citera
seanr
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 225


Trådstartare
Stefan Nord skrev:
Hur går det

Bättre sent än aldrig .....

Har haft så mycket på min firma vette.se att göra så jag har inte hunnit med att hänga på några forum eller ens ta mig till några banträffar under -06 sen har familjen mycket att säga till om .....

Jo det sker kontinuerliga förbättringar, nu är bränslesystemet helt nybyggt för att klara de effekt jag tar ut. Öhlinsdämparna och fjädrar är uppdaterade efter många diskussioner med en av toppförarna/ägare av en banracer som kör i Speed World Challenge GT serien i USA ( http://www.lgmracing.com ). Effektmässigt har jag förmodligen tillräckligt men man vill ju alltid prova nya prylar. Nu står ett 8-spjälls insug på hyllan samt en LG Race kam som väntar på att monteras, målet är 700hk dvs 100hk/liter på en ren sugmotor med stötstänger

DRM (vette.se) bilen 2005



Nya insuget ......

_________________
DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall
http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Nice.. det där är fortfarande den brutalaste sak jag fått åka i

Helt rätt med de där fälgarna också thumbs up

_________________
Martin Öberg
Citera
seanr
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 225


Trådstartare
Ska köra på Mantorp 9-10aug ... kanske



Bilen i småbitar motor, låda, diff, a-armar, hjulhubbar, bromsok mm i USA för renovering.
Motorn kommer tillbaks som ny med 718hk i motorbänk, inte illa för en 7liters sugmotor med stötstångsteknik.
ARE Torrsump installerad.
Lådan helrenoverad och modifierad/förstärkt så att nu är 6e växeln inte en överväxel längre utan en naturlig efterföljare till 5an, ett måste eftersom varvstoppet går i på 5an i 278km/h
Diffen helrenoverad och förstärkt, dock fortfarande 3.73 utväxling
Övre/undre lederna utbytta i hållaren för hjulhubben (vad f.. det nu heter på svenska)
A-armarna har fått sina polybussningar utbytta till leder(heim-joints) så nu är det metall/metall, ingen mer flex
oken har fått nya packningar.

Fronten ombyggd för bättre kylning - bilder kommer

o mycket, mycket mer. Om jag nu bara kunde få ut bilen så det blir nån åka i år

_________________
DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall
http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight
Citera
seanr
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 225


Trådstartare
Jag har öppnat upp i större lokaler i Motortown (bredvid Eurostop, Arlandastad) med trevliga grannar som Lamborghini på ena sidan och Von Braun Ferrari på andra





Jag bygger om Corvette, Camaro, Trans-Am, Firebird, Mustang GT på alla tänkbara sätt efter kundens önskemål. Jag mappar också dessa bilar i vår Rototest som är den enda Rototest R8 i Sverige som är tillgänglig för dig som kund. Den klarar upp till 1250hk/4100Nm på bakhjulen om du vill effektmäta eller komma hit och mappa vilket borde vara tillräckligt för de flesta.



Det finns några filmer upplagda på youtube http://www.youtube.com/user/RtuneRototest

_________________
DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall
http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7739



Fan man kanske skulle tjacka en c5a, verkar vara potenta bilar + att vill man åka sugis och ha mycket mos så måste man, 1 antingen varva 12k eller 2 gå upp i volym, det sista verkar vettigast!

Snygga lokaler!

MVH Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5165



Din bil har smutsig rumpa

Riktigt fint åk. Skönt att det finns flera som vill bevisa att amerikanska bilar kan ta sig runt en bana hyfsat fort

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Corvette -00
<<   1, 2, 3   >>
8 besök senaste veckan (19841 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande