Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Svart Wrinkle Finish
1 besök senaste veckan (4390 totalt)
Stridell
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 6


Trådstartare
Jag söker nånstans (gärna i Göteborg) där man säljer sån här "skrynkel-lack" eller wrinkle finish på sprayburk.

Nån som har koll i sprejburksdjungeln och kan hänvisa mig nånstans?

_________________
Fredrik Stridell
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12868



Finns ett märke som heter plasti-kote som har skrynkellack på sprayburk.. Om jag inte missminner mig kostade burken 200 spänn drygt...
Han använda den en gång och tappade den sen i golvet så att munstycket gick av o tog röret med sig...

Kan rekommendera den, men prova först på något annat så du ser hur skrynkligt det blir (inte särskilt mycket...)
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705



Stridell skrev:
Jag söker nånstans (gärna i Göteborg) där man säljer sån här "skrynkel-lack" eller wrinkle finish på sprayburk.

Nån som har koll i sprejburksdjungeln och kan hänvisa mig nånstans?


Hallå där...jag frågade samma sak tidigare i vår på forumet...fick en del tips,bl.a Hansen Racing
http://www.hansen-racing.com/index.php
Jag har iof inte själv köpt nån spray ännu så jag hoppas det stämmer att det går att köpa där.. :question:

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12868



mölndal -ligger inte det i gbg?

där finns nåt som heter mölndals speedshop... de borde ha skrynkelfärg (o lite annat med för den delen )
Citera
Gran Tourismo
Danderyd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 90



Jag köpte svart krympfärg för att lacka instrumentpanelen (i aluminium) i min gamla Triumph Spitfire 4, mk II -66. Fick inför sökningen av lämplig leverantör höra av förståsigpåare att man förbjudit import av dessa färger pga av de cancerogena "kinesiska oljor" som utgjorde huvudbeståndsdelen i gamla sorters krympfärg. Nåväl, detta var givetvis en "sanning" som skulle utmanas och jag fick napp hos Thomas Brandt på British Motor, Lidingövägen, Stockholm (http://www.britishmotor.se/). thumbs up Han har också postorder för utsocknes. Jag köpte min färg där för ett par år sen men jag tippar på att han säkert har någon burk kvar.

Jag experimenterade med lösa aluminiumbitar som sprayades och sedan torkades i hustruns bakugn ( ). Luktade mumsigt. Vill minnas att en ugnstemp runt 80 grader (på ca 1.5-2.0 mm tjock plåt) funkade hyfsat för att driva ut lösningsmedlen lagom snabbt för snygg skrynkelverkan.

_________________
//Jens Hansson

BMW 335i -07
Saab 9-3 SE TungtrycksTURBO -99
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18635



Rogers Kostym (Rogers Custom då) har slut för tillfället, inget datum för leverans.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Skruva banåkabil
Svart Wrinkle Finish
1 besök senaste veckan (4390 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande