Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil sänk fjädrar till alfa 147 | 1 besök senaste veckan (2375 totalt) |
jag har monterat h&r fjädrar på min alfa 147 men jag tycker den ser hög ut fortfarande, så jag har sneglat på lite andra fjädrar cobra har ett par som sänker 50/40 men cobra är det något att ha? eibach har ju ett par som sänker 30mm men man kan ju inte alltid lita på siffrona nån som har erfarenhet?
http://www.alfapower.nu/gallery/albu _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||
Spåntat så får uttrycket sänkfjädrar håret att resa sig i nacken på mig pga att det inte igentligen har ett skit med väghållninga att göra utan utseende på bilen.
Men om nu fjädrarna har rätt hårdhet så är det bara fördelar att få ner bilen om inte bärarmsgymetrin går åt skogen då. När man sänker bilen så måste det finnas tillräklig fjädingsväg kvar så inte fjädingen bottnar. och när man byter fjädrar så bör man även byta stötdämpare eller justera dessa om det finns mölighet. Nu till ett antal frågor 1. Varför vill du sänka bilen??? 2. Hur mycket hårdare är de nya fjädrana??? 3. Vad skall bilen användas till??? _________________ Johan Sjölinder |
||
1: bilen ser hög ut tycker jag
2: jag kan inte hård heten på fjädrarna men den känns helt klart hådare 3: vardags körning kanske någon ban träff för att prova på framöver _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||
citat:
1: bilen ser hög ut tycker jag 2: jag kan inte hård heten på fjädrarna men den känns helt klart hådare 3: vardags körning kanske någon ban träff för att prova på framöver 1. Hmm fel svar 2. Fjäderhårdhet mäts i N/m enligt SI-enheret men mer allmänt tal i N/mm, och sen i kg/mm om man går ifrån SI-enheter. Utan någon form av data går det inte att säga ett skit. 3. Allså bilen bör inte vara för hård för då behövs det bitpinne och njurbälte på gatan. Nu är jag ingen stjäna på spagetti biler men 147 är väll en grävling, eller???? Fram sitter väll det någon lustig framvagn, en korsing mellan Mcpeston och dubbla A-armar. Hmm om jag nu inte är helt ute och cyklar. Vad sitter det bak???? ps jonas Ta och sök lite i forumet på fjädrar, hertz, fjäderkonsteter mm så finns det kopiöst mycket matnyttigt. _________________ Johan Sjölinder |
||
Jag tycker nog att jonaslarsson kan hänga kvar här på Rejsa.nu, men han får vara beredd på att få höra en del obehagliga sanningar; som att om man bygger bil efter spoilernytt, så kommer det sannolikt att gå saktare än om man behåller originalgrejerna. Till jonaslarsson: Ta inte det som fuling säger så hårt, även om man råkar ha rätt, han käkar taggtråg till frukost. Se'n finns det en annan i...t här på forumet du skall passa dig för; för han e', om möjligt, ännu värre än fuling, och de' e' en kille som kallar sig ice. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
Jag tänkte inte så mycket på hur fjädrarna i hårdheten va jag undrade mest om cobra va något att ha. jag vill inte ha den för hård brorsan har en m3 e30 med grp n chassi och det är lite hårt att köra med dagligen på gata. men han har ju andra dämpare också. desutom tror jag dig inte att det blir sämmre väghållning med andra fjädrar. det är som du säger en korsning mellan Mcperson och dubbla a-armar fram. bak är det också Mcperson.
_________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||
Förtydligande: Det jag skrev skall inte uppfattas som: Det Alfa stoppat dit är det bästa som finns. Det jag menar är: S.k. sänkningssatser, är till för att just sänka bilen, de är inte till för att förbättra väghållningen. Det händer att de gör det, men det är i så fall en biverkning man får lära sig att leva med. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
Skruva banåkabil sänk fjädrar till alfa 147 | 1 besök senaste veckan (2375 totalt) |