Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Sparade trådar/FAQ Bromsvätskor - sammanställning (Uppdaterad 2013-07-30) | 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (54978 totalt) |
Priser och adresser är första bästa träff på google i sverige där det fanns priser angiva. Jag editerar gärna originalet om det är avvikelser värda att ändra så att säga. Lite nördigt kanske men jag tar den grejen. Uppdaterad 2013-04-16 OBS priser och länkar ej uppdaterade
Aktuell lista finns längre fram i tråden _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||||
Jepp. YPPERLIG värmetålighet! Kommer inte köra med något annat tills vidare. _________________ Magnus Thomé |
||||||||||
Samma här! Har den i min Corsa och har några flaskor till i garaget till andra bilar med, funkar väldigt bra! Sen om jag skall vara helt ärlig så vete tusan om man märker nån skillnad mot vanlig RBF600, men där jag köpte var priset samma på 600 och 660 och då var valet lätt _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||||
En gång per år blir bra _________________ Magnus Thomé |
||||||||||
Har kört cupen på både 660 och 600 och inte märkt någon som helst skillnad. en säsong per styck. Kommer köra på 600 i år. _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||||||||
Håller med föregående, för mitt amatörmässiga bruk anser jag inte merkostnaden överhuvudtaget befogad. Jag luftar oken efter varje trackday och 600:an har aldrig varit orsaken till något bromsproblem mig veterligen.
Detta känns bara som ett sätt att rycka bra mycket mer slantar från dom av oss som köper 660 _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||||
Jag har märkt skillnad. Beror väl helt enkelt på om man behöver de där sista graderna i temptålighet eller inte. Bl.a. PEAN har testfärger man kan måla på som en prick och efteråt se hur varmt det varit som max. Blir det inte extremt varmt funkar ju 600 finfint _________________ Magnus Thomé |
||||||||||
Kan ju ha något att göra på storleken och kylningen på cupbromsarna, bilarna har ju snurrat på mycket längre lopp än sprintrace och bör därför vara dimensionerade för det. På nya cupen har jag tom svårt att få upp tempen på warmupen inför race. Dia 380 mm fram. _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||||||||
Magnus jag tolkar det som att jag kör för sakta då alltså?
Eller bromsar du för mycket? Kan tänka mig att csl originalbromsar i en konbana med Magnus bakom ratten genererar bra med värme såklart. Hade varit intressant att höra HUR du märkt skillnad på dm där 13 graderna i kokpunkt (torr) _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||||
En bromsvätska som utlovar egenskaper som ingen annan har...OM det stämmer så är 265 kronor litern väldigt billigt tycker jag.
Skulle man gå ihop och köpa fyra flaskor sä är literpriset 200 kronor........i USA men det finner jag direkt prisvärt. _________________ Fredrik Reichel |
||||||||||
40 dollar flaskan och varje flaska innehåller 0.5 liter, låt säga att ett normalt prispåslag innan produkten är i din hand i svensk butik kan vara 50%? ( för att få en rättvis/jämförbar prisbild så förutsätter jag att man köper den i svensk butk) typ 120 dollar per liter vilket isåfall motsvarar 830 spänn.
Kanske prisvärt för folk med speciella behov men inte för mig _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||||
Oj oj, jag gjorde misstaget att ta för givet att det var en liter i flaskan.
Nope! då blir det helt galet även om jag köper direkt i butik i USA utan att behöva betala extra för transport. Om man sedan räknar med 12-14 kronor dollarn för att få hem det, så blir det fel. Som jag skrev innan, inget jag hoppar på i vilket fall som helst innan jag vet att det finns pålitlig feedback. _________________ Fredrik Reichel |
||||||||||
Sparade trådar/FAQ Bromsvätskor - sammanställning (Uppdaterad 2013-07-30) | 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (54978 totalt) |