Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? DEN LÅNGA TRÅDEN OM - Kinnekulle | << 1, 2, 3, 4, 5 26 besök senaste veckan (118885 totalt) |
Tack D bra film. Ska försöka köra det spåret på lördag. _________________ |
||||||
Lite småryckiga justeringar med vänsterfoten när bromstryck ska finjusteras under inbromsning men inte så att det blev tokfel, trots lite oprecishet så gick det klart mjukare med vänsterbromsandet än höger Problemet när det går fortare är att jag inte litar 100% på mina fötters snabbreflexreaktioner, händer det något, gör fötterna rätt? Med högerbroms så sitter reflexerna rätt. _________________ Magnus Thomé |
||||||
Precis så tänker jag med; litar inte på fötterna! _________________ |
||||||
Men svaret är ja. Hottade Peugeot 205 GTi klarar detta under tävling. -2-3 sek för bättre bil +2-3 sek för brist på tävlingsmoment. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Jupp Men att "sätta" alla partier är IMHO viktigare än att stirra sig blind på varvtider Men det är klart, råkar man sätta en bra tid så ska man ju ta tillfället i akt och vara stolt som en tupp _________________ Magnus Thomé |
||||||
Så är det Men jag letar efter ett riktvärde. Nått att sikta på. Lite grovsortering, typ. Tack för ditt svar, för mig var det bra _________________ |
||||||
Jag ska testa det spåret jag med. Ang vänsterbroms så tänkte jag att eftersom man bara kör på 3:an borde det vara lite lättare, men vi får se om jag vågar. _________________ Douglas Lerwall 996 TT Renn Schnecken |
||||||
Men så är det; känslan och flytet är viktigt. Men får man en bra tid... _________________ |
||||||
Hm, du har en poäng. Jag borde kunna köra 3:an o lite 4:an, dvs testa att v-bromsa. Kan sluta hur som helst _________________ |
||||||
Jag kör också 3an hela varvet utom lite på rakan, växlar nog upp strax innan depåutfarten och ner igen strax innan turn-in i Kvarnen.
Har också reagerat på "farthindren" nere i svackan efter Mohlins, riktigt jobbigt ibland. Jag inbillar mig att det har blivit lite värre på senare år? Körde första gången på Kullen -99 tror jag, sen dess har det blivit några varv. Dock alldeles för sällan så jag har ingen koll på vilket spårval som är bäst. Jag kör så mjukt som möjligt, kanske ligger på 80% av max. Man ska ju ta sig hem också Ska köra på Kullen med OSC den 30 juni, ska bli kul! Jag gillar banan, passar ganska bra till min gamla slöa bil _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||
Jeg venstrefodsbremser også.
I T2 - det lange hojresving går jeg i 4. gear. Og ned i 3. gear igen, inden det går til venstre i T3. Resten af banen er i 3. pånær råkan. _________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||||||
Tar upp den där igen. :-) Jag har provat den linje ege ritat in som svart och var inte alls nöjd med den utan kör på den blå. Detta beror kanske på bil med och det jag knör runt Kullen är en Saab 9-3 -06 kombi. Vi snackar typ 1700kg bil på vanliga gatdäck. Kör jag som ege har jag ingen fart med mig alls då höger hjul konstant spinner bort all effekt (ca 320hkr / 430Nm). Ser dock många andra köra "svarta spåret" under STCS banträffar men får det aldrig att fungera. Tesat nått varv var träff. Hade jag fått tag på R-däck till hyggligt pris så skulle jag testa igen och se om bättre fäste gör skillnaden. _________________ Pelle Ahlqvist "If you're in control, you're not going fast enough." // Rufus "Parnelli" Jones |
||||||
Jag upplever att det svarta spåret (eller att smita mycket längst med innerkanten) funkar dåligt med bilar som har en tendens att understyra mycket speciellt på attack/gas, däremot funkar det perfekt med bilar som styr in bra tex min nuvarande 996GT3 som sätter sig ordentligt på gas och styr dit man vill. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? DEN LÅNGA TRÅDEN OM - Kinnekulle | << 1, 2, 3, 4, 5 26 besök senaste veckan (118885 totalt) |