Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nyhetsbrev BMW Cup
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (10651 totalt)
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019


Trådstartare

_________________
olof Johansson
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019


Trådstartare

_________________
olof Johansson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Jag tror extremt många fler läser pressreleaserna om du lägger upp som separata trådar. Såhär alltså typ:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=86005


_________________
Magnus Thomé
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019


Trådstartare
Tack Har för lite bildskärm för att kunna skärmdumpa allt.

_________________
olof Johansson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Vätterleden Racing skrev:
Tack Har för lite bildskärm för att kunna skärmdumpa allt.
Jag också, jag fick ta det i delar

_________________
Magnus Thomé
Citera
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1449



Johan Sjöström skrev:
klart underhållande bana, lite tight med avåkningsoner på sina ställen men verkligen roligt att kolla på.
Någon som kört där och kan berätta mer?


jag har kört där, banan är grym fler spännande ställen på banan
även deras andra bana alastaro är en kul bana jag oxå kört på
vi borde kanske gästspela i finland nästa år, PCSR ska ha ett race där i sommar ihop med finnarna.

_________________
Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019


Trådstartare

_________________
olof Johansson
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019


Trådstartare
http://admin.getanewsletter.com/t/v/3_MzQ0MTU3NTkx/

BMW Cup Pressmeddelande

#66 Norrman sålde Märklintåget & köpte racerbil.

Ett genuint bilintresse med förkärlek för BMW är grunden - utan kunskap om hjulgeometri, trimning och däcktemp...

Jag har velat prova köra racing ända sedan jag såg Ronnie Pettersson köra av i första kurvan på Knutstorp på sjuttiotalen - men förutsättningarna och tillfälle gavs aldrig riktigt...

MEN hösten 2010 träffade jag en motorfantast som börjat bygga på en e30M3 för klass modifierad - Micke Gson - hos en god vän - och detta blev startskottet till en klåda som inte gett med sig ännu...

Så som 47 år gammal rookie, hittade jag via Patrik Skoog, (obetalbar support!) en gammal e30, 323i till salu inom Cupen...(#66)

Sålde av lite märklinprylar som skräpat ett tag, samt en gammal audicabbe - så var finansieringen klar... Bokade ett möte när jag ändå skulle upp till möbelmässan i Sthlm. Februari månad 2011. Fint väder ända fram till avresedagen - då världens snöstorm slog till... Så upp till Sthlm m biltransportsläp efter bilen och dagen efter kom säljaren m bilen och lastade om på en parkering m flera decimeter snö...

Detta var startskottet som därefter ledde till licenskurs, anmälan till Bmw Cup, första start m tejpat kryss i bakrutan, och ett fint gäng som tålmodigt hjälpte mig på rätt väg.

Speciellt tack till besiktningsman och domare - som har stått ut med alla dumma frågor

Min satsning är ingen "satsning" i ordets rätta bemärkelse, utan en ekonomivariant för att få vara med och "leka". Man behöver inte ha den snabbaste bilen, den värsta motorn eller dom dyraste stötdämparna för att få massera sin klåda. BMW CUP har klassen för dig. Bara att vara med och köra med det trevliga och hjälpsamma gänget som kör BMW CUP ger så oerhört mycket: man byter erfarenheter, utvecklar ett kamratskap, skäller och gormar på varandra, skrattar åt och med varandra - och detta ger mer än att vinna alla race! Visst växer hornen när man närmar sig startflagg, men min målsättning har varit att inte komma sist, och detta har jag lyckats med så här långt.

Jag har kört Bmw Cup så mycket jag hunnit under 2011 och 2012, och hoppas få tid även 2013, fast det blir långt att åka till de flesta racen... Men Rudskogen lockar, kan jag lova!

Varför inte prova du med? Köp en "färdig" cup bil - eller bygg själv... Har du väl kommit så långt har klådan satt sig, och du lär fortsätta ett tag!

Väl mött 2013 - med eller utan bil Peter Norrman BMW CUP #66

_________________
olof Johansson
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019


Trådstartare

_________________
olof Johansson
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019


Trådstartare
http://admin.getanewsletter.com/t/pm/360435584946/

Fick frågan av Olof Lundin om jag kunde skriva en presentation, så då är det väl bäst att jag försöker göra det då! Nu skrev han också "kort", men det får vi se

Till att börja med är jag så lat och fräck att jag helt kallt kopierar presentationstexten från garaget.org så fyller jag på med mer aktuell info efter: " Teknikidiot, egenföretagare i hojsvängen..Ingen större idé att börja räkna upp alla bilar som passerat. Skulle ta upp hela den här sidan, men generellt kan man väl säga att det som intresserade mest förr (ja, på 70-80-talet då) var US muskelbilar, och det har med åren övergått till bilar man kan svänga med Det enda som kan vara värt att notera möjligen är att jag under 30 år bara ägt 2! Fårrdar... den ena var en gammal Falcon Futura som vi eldade upp i Farsta strand nån gång på slutet 70-talet efter att ha kört den dit från Hallunda. 200:- kostade den, och det var väl det verkliga värdet på den oxå Den 2a Fårrden köptes NY 91! En Sierra 2.0 CLXI som jag hade 2 månader innan den raskt byttes bort mot en Porsche 911 Efter det har jag hållit mej hyggligt frisk..."

Nu kan den som orkat läsa texten konstatera att jag dels har ett ursprung i Stockholm och dels inte är en ungdom längre. Bägge stämmer bra eftersom jag passerat 50-strecket för några år sedan, däremot räknar jag mej som Skaraborgare eftersom jag bott här utanför Lidköping i snart 30 år..

Men, varför då BMW-Cup? Av flera orsaker, bl.a. svågern Joakim Ahlberg, vars framfart jag följt från depåräcket ett par år. Racen har alltid varit intressanta och stämningen i depån har känts bra, så mer än en gång har man ju känt suget. Jocke och jag har tävlat mot varandra tidigare, men då i vad som hette Formel C, dvs gokart på Hedenhös tid och tävlingssuget har ju alltid funnits där, men som det blir ibland i livet har dock inte förutsättningarna funnits på plats. Startade bl.a. egen MC-verkstad för 7 år sedan och där försvann den fritiden. Under tiden har jag roat mej sporadiskt med normala banträffar. Först i en av dom roligaste bilar jag vet, en Alfa 75 2.5V6 och när den gick sönder(?) så blev det en Super 7-kopia. Hiskeligt snabb och helt kass som hobbybil.. Man kan väl sammanfatta det med att regnar det blir man blöt. Och regnar gör det ju rätt ofta i det här landet Till slut började sjuan bli så kvick att den började kännas som att man lekte med elden lite grann.. Enkel båge och vänsterarmen utanför bilen kändes inte speciellt tryggt på Kullen längre. Att släpa ut den med karossbilar i Roadsport kändes inte aktuellt.. Så efter en del funderande och konstaterande om att man inte blir yngre, så annonserades den ut med texten "gärna byte BMW Cup-bil". Roffa Stålheim nappade och efter en del mailande fram och tillbaka gick färden hem till Team Stålheim! På släpet hem stod Marcus gamla krigare, en E30 med M52B28! Efter att ha ägt hur många Bumsar som helst i livet, så kändes allting plötsligt ganska tryggt och hemtamt Ja, ända till första testen på bana. Gelleråsen i slutet av oktober var väl inte optimalt om man säger och den här E30'n hade inga direkta likheter med min gamla 320 jag ägde för 20 år sedan. Men trots avåkning på utvarvet, en tappad insugsventil (för att jag inte kunde skilja på 4an och 2an) och lite andra små missöden kändes livet rätt bra när jag åkte hem den eftermiddagen! Lusläsa allting som fanns nedpräntat om cupen var vad som gällde efter det. Så efter många om och men, så står man här nu, anmäld till cupen och licenskörningen på Mantorp. Nervositeten har redan börjat smyga sej på och tiden fram till 4e maj kan inte gå snabbt nog! Så, Olof, speciellt kort presentation blev det inte, men nu är den gjord! Tuta gärna innan ni varvar mej i sommar!

/Stefan Båging E30 328 #42

_________________
olof Johansson
Citera
Allmänt banåkaforum
Nyhetsbrev BMW Cup
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (10651 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande