Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-05-20 Förarkurs Gelleråsen BMWSC/CS | 5 besök senaste veckan (5674 totalt) |
Ser att ingen har skrivit något om detta så jag får väl börja...
En riktigt kul dag med ett välplanerat upplägg. Bra instruktörer och en hel del körning trots allt. Vädret var riktigt fint på förmiddagen, men på eftermiddagen så var det minst sagt varierande med regnskurar och sol om vartannat... Själv fick jag en buckla med mig hem, inte på bilen då alltså... Jag var övertygad om att det inte skulle bli något pris så jag stod beredd med kameran när prisutdelningen skulle ske, men jag kammade hem andra pris! Matrox/Philip L blev trea och Petter L körde allra bäst, stort grattis till dig! Kul att träffa en del Rejsakändisar också, en del har man träffat tidigare, men en del ansikten var nya. Bland de jag kommer ihåg att jag träffade var Ferenc Papp, Anders Åberg, Janne Nagy, Anders Kaarle, Matrox/Philip Lund, Pål Körlinge, Petter Ledin, Micke Regnell och Anders Bjäregård. Kanske det fanns någon fler också, men tyvärr kände jag inte igen er... Ett stort tack till alla instruktörer med Thed Björk i spetsen samt arrangörerna Lars-Åke Carlsson, Anders Bjäregård och Micke Regnell! _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Ja, det var en riktigt, riktigt SKOJ dag!!
Det blev en hel del körning men lite synd med regnskurarna på eftermiddagen. Det blev ju snorhalt i ejes kurva bla. Jag fick ett redigt uppställ där vid ett tillfälle, samtidigt som jag hade Janne Nagy M3 E46, och en annan M5 E39 jagandes bakom mig.. Grattis till silvret, Sörpan! Hoppas nu man lyckas memorera idealspåret tills nästa BMWSC-träff på gelleråsen i juli. _________________ /// Mvh Ferenc Papp |
||
Jag har några bilder från denna dag.
Finns det något intresse av att se dom? Jag slänger upp dom senare ikväl, hinner inte nu.l Det blev tyvärr inte så många bilder, men några av er fastnade nog på bild. Jag var där för att titta och få min licens påskriven. Köra blev det inget av med, iofs var det inte meningen heller. Fick prata lite med några som jag inte träffat "på riktigt" också. Hej Gunnar och Micke! _________________ /Anton Lillsund |
||
Här kommer mina bilder. Det blev inte så mycket som jag hade hoppats på. Halvdant batteri och lite tokigt väder gjorde det hela lite halvbra fotomässigt.
Körningen var det däremot inget fel på! Även om det var lite segt att titta på när ni hade genomgångar osv. Bättre blev det under den fria körningen! Samtliga bilder finns i väldigt mycket större upplösning om någon önskar! En katt bland hermelinerna.. Dagens sopa? Dagens skönaste bil i mina ögon var lättad.. Två stolar och en massa kolfiber. Helskön bil med seeeena bromspunkter! _________________ /Anton Lillsund |
||
Här är lilla jag, med betoning på lilla...
Citat: Dagens skönaste bil i mina ögon var lättad.. Två stolar och en massa kolfiber. Helskön bil med seeeena bromspunkter! Det är väl tänkt att den ska köras i BMW Cup så småningom. Lars var nog kursens äldsta och tuffaste deltagare! _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Jag vill också tacka så mycket för en rolig dag (och visst blev det roligare av att vinna ) och det var lärorikt att få synpunkter och idéer på spårval mm.
Fick dessutom lite justerings tips för dämparna av Thed efter han åkt med några varv Skoj att få med en hem men det var väldigt jämt och när det är bedömning så gäller det att ha lite tur på sin sida. Har inga bilder på den blå M3:an men jag vet att dagen började i katastrof för honom....han hade glömt snusdosan på hotellet men det ordnade sig nog bra till slut /Petter Ledin _________________ /Petter Ledin |
||
Uppdelat i två grupper och två sektioner av banan. När en sektin var körd så fick man vända (köra moturs) och stanna för bedömning i varje kurva av instruktörer som stod där. Sedan körde åt rätt håll igen
Bild nr 3 så ser man en bil på väg i rätt riktning och resten köandes för sin tur att bli bedömd, men alla hade ratt så det gick bra att starta med en 180° sväng /Petter Ledin _________________ /Petter Ledin |
||
Jag kan bidra med några få bilder till. Tyvärr inga detaljbilder bara "in-action". Jag valde bort dom tidigare pga av allt för undermålig kvalitet, så det få ni/du ha överseende med. Sista bilden är inte jag ansvarig för, men det är min kamera som tagit bilden. _________________ /Anton Lillsund |
||
Kul att glädja dig med bilden! Vill du den i 2560*1920 format så har jag det. Tyvärr är det lite väl mycket "fart" i bilden för att göra den riktigt bra. Bilden ligger här i några dagar framöver. http://w1.220.telia.com/~u22009231/f _________________ /Anton Lillsund |
||
Skriver någon som var där kanske lite kommentarer om spårvalen ni fick lära er jmfrt med de olika glatt färgade linjerna jag ritat in på banskissen över Gelleråsen? https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Magnus Thomé |
||
Det var nån kommentar om det på genomgången på morgonen, men jag har glömt vad det var... Nån som kommer ihåg? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Nu finns det lite bilder från kursen uppe och dessutom är resultatet (som jag vet var efterlängtat) publicerat: www.bmwsc.com
_________________ Mvh/Micke Regnell |
||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Vi kopierade Scuderia Hanseats metod. Den går ut på att få så lite poäng som möjligt på uppkörningen. Instruktörerna var utställda i de olika kurvorna och gav max 10 poäng till en dålig passage och min 1 poäng till en lysande passage.
_________________ Mvh/Micke Regnell |
||
Eftersnack 2004-05-20 Förarkurs Gelleråsen BMWSC/CS | 5 besök senaste veckan (5674 totalt) |