Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Större motorer i ERCup from 2018 | 7 besök senaste veckan (8187 totalt) |
Från och med 2018 är det ok att tävla i ERCup med fri serieproducerad bensinmotor (turbo- eller sugmotor).
Begränsning på däck, 205 breda R-däck samt 225 breda R-däck för bilar över 1150kg tomvikt. Max 66l tank, alternativt att man inte tankar mer än 66l om bilen har större tank. (Tankvolym är alltså fritt.) 90 min-regeln för körtid kvarstår, samt minimikrav på 4 depåstopp. Bromsar fritt för dessa bilar. I övrigt enl. ERCup:s ordinarie tekniska reglemente. 2018 & 2019 prisbedöms dessa bilar i en tabell "ERCup for all" där även ordinarie ERCup-bilar ligger med. I serietabellen "ERCup" där man tävlar om vandringspokalen ligger inte dessa bilar med. Den framhjulsdrivna cupen kvarstår. _________________ Clas Fransson Kör ERCup-långlopp med BMW 320i |
||
Är det ok att köra en seat leon supercopa då? 2,0tfsi _________________ Joakim Lundius |
||
Hej
Står regler om drivlina i vårt tekniska reglemente http://www.ercup.se/download.asp?F=1 Du kan även mail teknik@ercup.se _________________ Clas Fransson Kör ERCup-långlopp med BMW 320i |
||
Du har rätt, läser man alla ord så hittar man: Att bygga om bilen från tvärställd 2 eller 4-hjulsdriven ("sidewinder") till rak bakhjulsdriven ("inline") konfiguration är tillåtet. _________________ Tord Ringenha11 |
||
Det krävdes nytt framåttänkande folk för att anpassa serien för framtiden. Kul att se. Tog visserligen 7 år sedan jag skrev mitt lilla avskedsbrev som inte fick publiceras på ERC's forum för O (Olyckan) Odsell, och hamnade här istället. Men knappast idé att gråta över spilld mjölk. Nu händer det som skulle hänt för länge sedan, om det inte vore för vissa som skyddade egna intressen och samtidigt satt i styrelse/reglemente.
Lycka till med det nya reglementet. Motorer som slipper stressas ihjäl i trimningsbänken är vägen till billigare racing. _________________ Peter Larsen |
||
Lyfter tråden
De är dax o damma av alla gamla bilar o börja skruva lite Vi i Allt i Däck team 68 visade på RM racet att en gammal rödblockare kan vara nog så bra i sällskap med stora V8 maskiner. Därför så tror vi i ER cup på att motorn har inte alltid så stor betydelse. _________________ Joakim Karaus BMW.n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34735 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23940&start=63 |
||
Då är frågan om vi ska bygga en tvålitare igen och köra om seriepokalen, Eller bygga en störra motor och köra Ercup for all. _________________ Niklas Bengtsson #8 CitiusMotorsport |
||
Hej
Oavsett vad man väljer ... En 2 liters motor eller den större varianten av motor Så är det viktigaste ... Att man väljer att tävla tillsammans med ERCUP 2018 -En mycket trevlig serie att tävla i -Ordning och reda i serien -ERCUP tävlar på många olika banor -Välskruvade bilar med mycket god väghållning -Många intresserade , kunniga och trevliga personer i serien Kom och tävla med ERCUP 2018 Välkomna _________________ T.Soderberg Tornado Racing BMW M3 3.2 L Allt i Däck Falkenberg #68 |
||
Allmänt banåkaforum Större motorer i ERCup from 2018 | 7 besök senaste veckan (8187 totalt) |