Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ajdén Sensor GTR -2018 | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 25, 26, 27 >> 12 besök idag (370946 totalt) |
Om ni inte redan byggt klart den, så borde ni passa på och göra en timelapse på monteringen!
Kul med lackade prylar! |
||
Med deras tempo kommer en vanlig film se ut som en timelapse! _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||
Kan inte minnas att jag skrivit i tråden innan.. i.v.f. det så kul att se hur raskt bilen blir verklig. Jag minns att jag diggade karossen redan när den publicerades i Bilsport, sen bronsålder
Man får ju även dumma idéer om att bygga en egen bil när man läser här _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Det gör ont i skallen att försöka följa gaspedalens påverkan på staget som går i tunneln
Självklarheten och briljansen i alla lösningar när de bara faller på plats påminner om dessa bedrägliga beskrivningar av Kitcars som lurat in mer än en in i hobbyn (och skapat många halvfärdiga projekt, men ni kan ju inte hinna med att slutföra alla). |
||
Haha, blev så där för att jag väldigt gärna ville ha en så rak gasvajer som möjligt så inte den kärvar och gasen känns hackig kan ju förstöra hela körupplevelsen. Sen blev den lite underligt formad högst upp eftersom nån tydligen hade placerat en rattstång där. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Haha det där med gaswiren är typiskt en sån där fix idé som även jag får ibland. Men ärligt talat kan man ha ganska många (snälla såklart) böjar på en wire innan det börjar kärva. Speciellt om den fettas vid första montaget. Kolla bara på en mountainbike med ofta flera snäva böjar så fungerar det ju. Och då drar Man ju dessutom bara med fingrarna
Är det kylrör ni isolerat i tunneln?? Borde man inte kunna bara lämna dem öppna för gratis kyleffekt?? _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Har nog inte skrivit i tråden innan, men här behövs applåder!
Vi blir ju bortskämda med finishen och den höga nivån! Riktigt kul att se hur den tar sin slutform. _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||
Ja det är kylrör i tunneln, isolerar vi de inte så kommer ju glassen smälta för fort I hundkojan jag byggde så har jag kylrören i ena tröskeln oisolerade och den blir rätt varm så för att få ner kupe-temperaturen och även skydda kabelstammen till sprutet som går i samma tunnel valde vi att isolera dem. Är rätt säker på att kylaren själv klara av att kyla tillräckligt själv, den är snudd på dubbelt så stor som den jag har i Atomen och den klarar banåkning under en varm sommardag utan att överhetta. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Hehe sant iofs.
I micran jag byggde körde jag ju vatten fram /bak direkt i "buren" eller chassie /golv eller vad man nu vill kalla det. (kylaren med fläktar i bagaget) Den var stört omöjlig att få upp i över dem 82grader som termostaten öppnade vid. Å andra sidan behövde man defenetivt inte frysa i bilen heller kan jag lova _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Vi har börjat på en ram till surfplattan som vi ska använda som instrumentpanel, kommer att kopplas ihop med sprutet via bluetooth. Lite grejer kvar att göra på den som en plåt på baksidan som låser fast plattan, fixa knapp på utsidan så man kan slå på den om den blivit avstängd och sen ska den skickas på anodisering.
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Det mesta av elen börjar vara dragen, tar sin tid.
Växellådan är renoverad och motorn på plats. Den 12-13 maj kommer chassit att vara med på motormässan i Sundsvall. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Vi kör megasquirt 3, appen tror jag är anpassad för MS inte helt säker dock har en kompis som hjälper oss med det "fin elektriska" _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Shadow Dash som är på bilden är är ganska anpassad för Megasquirt men kan "prata" med en del annat också.
En mer "generisk" liknande app är RealDash, utvecklad i Finland. Jag testar/har testat båda och RealDash är kanske lite "snyggare" och i vissa fall funkar den mer stabilt för mig. Den har också mer anpassning för andra styrsystem och ska även funka med OBD2. Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Är inte riktigt nöjd med stolarna jag byggde, de blev lite för mycket skålade, jag skulle vilja ha tag på några som liknar Lotus Elise stolar fast mer bakåtlutande. Vill även ha dem klädda.
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Våra race- och banåkarbilar Ajdén Sensor GTR -2018 | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 25, 26, 27 >> 12 besök idag (370946 totalt) |