Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nybörjarsvängåkaforum Justera Öhlins Road&Track | 9 besök senaste veckan (700 totalt) |
Köpte nyligen en fin M2 som föregående ägare monterat Öhlins Road&Track-kit på
Jag förstår principen av hur man justerar styvheten, jag förstår inte VART detta sker! Måste jag lyfta bilen för att göra den mjukare alt. hårdare? Explain like i'm five _________________ Pett3r B3rggren |
||
Sitter en ratt längst ner på stötdämparnas ändar. Går utmärkt att nå när bilen står på backen. Eller utmärkt o utmärkt... Jag har gjort det många ggr på min M2 men man får lägga sig på rygg på backen, sträcka in armen o famla runt för att känna efter var fan dämparens nedre ände är. Sen är det bara att vrida Ratten på framdämparna är hyffsat lätt att vrida på och även känna varje klick. Där bak är det en större ratt som har urfasningar runt om så man får bättre grepp, vilket behövs för där är varje klick redigt trögt. Grundsetup för bana, börja på 6 klick från hårdast fram och 9 klick från hårdast bak. Jag körde hårdare för lite direktare respons på 3-4 från hårdast fram och 6-7 från hårdast bak. _________________ Magnus Thomé |
||
Som att stänga en kran, japp. Sett underifrån alltså _________________ Magnus Thomé |
||
20 klick ca.
Speciellt de tre - fyra hårdaste klicken till fullt hårdast blir det ganska tydlig skillnad mot resten. I resten av justerområdet känner man ingen skillnad på gata på enstaka klick. Från fullt hårdast till mjukaste läget märks mycket tydligt _________________ Magnus Thomé |
||
Nybörjarsvängåkaforum Justera Öhlins Road&Track | 9 besök senaste veckan (700 totalt) |