Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-09-26 GTR LANrace med SLC på Anderstorp | 1, 2, 3 >> 24 besök senaste veckan (12930 totalt) |
RäserGolfen tappade tyvärr turbotrycket totalt på kvalet på lördag kväll och gick inte att fixa på plats
Så jag kom aldrig ner o kikade eftersom det inte skulle bli något 8-timmars rejs för min del på söndagen Så jag hoppas på massa bilder o eftersnack o rapporter i eftersnacksforumet! _________________ Magnus Thomé |
||||
Ja, grattis till tema XFR.
Ja hade iaf hur kul som helst, roligt att få träffa er alla. E juh så typiskt att man inte kan prata när man väl ska iväg på nåt sånt här, fast jag tror ändå att jag gjorde mig något sådär förstådd med hjälp av lite host o pip Sen ett stort tack till alla som har varit med och ordnat allt detta, hur kul som helst Får väl ta ett särskilt tack till Magnus Thomé, var väl mycket din förtjänst att vi fick rejsa med de nya GTR _________________ mvh Viktor Pousette |
||||
Tackar så mycket ...
Man kan nog säga att vi vann trots att jag var med ... en ren säkerhetsrisk på banan var jag!! Behöver nog lite mer inkörningstid för att det skall flyta. Ett stort tack till Christian, Björn och Alx som räddade upp situationen så vi kunde ta hem teamsegern med en STOR marginal, hela 4,5 sec (tror jag) efter 7,5 timmars racing ... Ett stort tack till arrangörerna till detta fantastiska evenmang!! PS. Om någon hittade min nyckelknippa så är jag förståss intresserad att få tillbaka den. Den har förmodligen glidit ur fickan vid bord och stolarna eller vid vår "box" |
||||
Grattis säger jag en gång till!!!! Mycket bra kört alla i lag XFR. Hela laget måste köra bra för att man ska vinna en sån här grej!
Tack alla för att ni gjorde denna tillställning till en riktigt oförglömlig dag! Slänger upp lite bilder här: _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Hej alla!
Jag skulle också vilja passa på att tacka alla deltagare och medhjälpare. Alla anmälda dök upp, inga förseningar, vi kom igång på utsatt tid på Söndagen. Stämningen var god och alla var vi förväntansfulla. Själva rejset var riktigt skoj, speciellt den sista timmen. Tre lag på samma varv med 17 sekunder mellan ettan och trean. Att det endast skulle skilja. 5,3 sekunder mellan ettan och tvåan efter 7.5 timmars rejs hade jag aldrig kunnat gissa. Mycket nerver och rejset var i högsta grad levande in i det sista. Jag skulle även vilja tacka Magnus Tommé som gjorde det möljigt för oss att köra GTR med Simbins utrustning, samt Fredrik Skoghag från SLC för att han lät oss husera på banan. Den här typen av bil-simulator tävling tyckte jag var skoj. Så nu kan jag inte låta bli att blicka framåt och fundera på de där 24 timmarna på Spa... _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
Grattis till Team XFR!
Det var betydligt mer spännande att följade racet än jag trott. Missade precis lördagens "fria träning" men blev riktigt nyfiken på att testa GTR. För säkerhets skull är det väl bäst att säga att jag inte coachade vinnarna, även om jag råkade hamna mitt i segerbilden. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||
Såsom racerförare (Wannabe eller inte ) vill jag bara förtydliga att ALLT var materialets fel!
OM vi inte fått Vipern i lottningen hade vi kunnat jaga folk så de blivit nervösa och gjort missar så vi hade kunnar köra om. och OM datorn då hade hållt hela vägen hade vi kanske kunnat vara lite högre i resultatlistan. Sen ger jag mig också f-n på att våra däcksvärmare var trasiga, för någon annan förklaring till att just vårt team snurrade så många gånger i början på varje stint har jag inte För övrigt åkte jag en 1,29,7-tid med Vette C5 efter att vårt race havererat och vi fick leka på egen hand. Den tiden är jag nöjd med efter 10varvs erfarenhet av en bil. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Synd att jag inte fick se räcergolfen på söndagen, letade o letade efter golfen för lite filmning mm.. Men efter ett tag insåg jag att jag inte kunde hitta golfen o filmade o fotade lite ändå, dels på SLC racet samt på SIMBIN racet. Film kommer från eventet innom kort. så håll ut. Filmade hela varvet på SIMBIN simulatorn om ngn är intresserad av att se detta, annars klipper jag ihop en liten film som täcker det mesta som kunde skådas i söndags. / Martin _________________ |
||||
[Zatzy mode] Wörd [/Zatzy mode] Jättetack till alla som varit med och anordnat detta, var helt enkelt superkul. mvh Andreas, som fortfarande är av alla snurrningar |
||||
Alla körde ju på lika grunder, riktigt kul tillställning..
Vi visste om att bilarna skulle lottas, o tyckte det flöt rätt smärtfritt för att vara första gången en så här tävling anordnas.. Sen kan jag hålla med om att resultatlistan troligtvis sett annorlunda ut med lika bilar.. Körde själv 1,30,1 som bäst med våran Ferrari 575.. lagkompisen hade 1,31,1 med ferrarin, han körde 3varv med vinnarbilen o fick 1,29,0 Även jag provade Salenen precis innan prisutdelningen, fick 1,28,6 efter 3 varv sen gick det ner till 1,27,8 efter totalt 6 varv.. Så visst va det både en snabbare o mer förlåtande bil.. Men det är bara att gratulera Team XFR till segern.. Kanonkul hade vi i Team Mugen iaf.. satt på hemvägen (25mil) o diskuterade hur kul vi haft i helgen Stort tack till arrangörerna!!!!
_________________ /Per Danielsson |
||||
Förbered er på en mycket lång rapport:
Team TouringCarTimes.com En trevlig dag och ett kul arr! Mycket var det som hände och fasen va man gick runt och var nervös i åtta timmar! Gick bort o satte mig på kullen vid första kurvan för att samla mig inför mina stints. Ett stort grattis till det vinnande Team XFR, mycket bra kört! Kul också att Alx var med och styrade. För vår del var andraplatsen en smula sur, och ni vet säkert varför. Att pedalerna pajjade och endast gav ca. 75% gas efter bara någon timmes körning. Vi märkte det först när vi tidigare under passen blåste om de flesta på rakan med vår Saleen S7R, men senare under loppet kunde vi inte ens slipstreama om Vipern. Vi kollade på våra värsta konkurrenter, team xfr som också körde en identisk Lister, och upptäckte att de hade 274 blås i slutet på långa rakan. Vi med vår bil hade svårt att komma över 260 blås i slutet. Först trodde vi att det var vi som helt enkelt körde för dåligt, att vi inte lyckades få till utgången på rakan ordentligt och därav förlorade tid. Men personligen anade jag ugglor i mossen när jag i början av tävlingen körde låga 1.30 tider relativt enkelt och i slutet av tävlingen ungefär samma tider trots att jag visste att jag bromsade långt mkt senare på flera ställen, körde bättre spår och helt enkelt hade lärt mig det bättre men ändå så höjdes varvtiderna. Nåväl, vi vet att det krånglade mycket för alla teamen och att det är sådant som händer. Men trots allt, racet stannades när XFR's bil gick sönder trots att damage inte var på (vilket det var, engine damage). Men iofs stoppades inte racet när andra team hade problem, så som just pedalproblem. Men vi är ändå rätt nöjda. Vi körde låga 30-tider under många varv på 75%'s gas. Vi klarade oss relativt väl utan avåkningar, vilket var en utav anledningarna att det gick så bra för oss. Personligen snurrade jag aldrig utan var endast av lite utanför banan 2 eller 3 gånger. Jag är imponerad av mina teamkollegors framfart och jämnhet, efter första passet så höll vi oss nästan helt på banan trots att vi inte kört hela verisionen av GTR innan. Fantastiskt roligt att det blev så jämnt på slutet! Spänningen var verkligen olidlig när Alx knappade in sekund för sekund på oss när vi låg tvåa. Samtidigt närmade vi oss Lister Stormen som låg i ledningen i sista passet. Både vår man, Bagge, och Alx kände av pressen och brakade av banan både en och två gånger. Men Alx lyckades att dra ifrån och tog målflaggan (eller var den nu var) först och det var välförtjänt! Helt klart ett bra arrangemang av arrangörerna, jag har bara en sak att klanka lite på. och det var under de sista varven när vi hade en viss Lister Storm framför oss och Alx bakom jagandes. Listern var i totalställningen 1 varv bakom oss och borde därför släppt förbi oss med blåflagg. Men det skedde inte och heller gjorde inte ledningen något åt det. Men men, det är ju trots allt en lek och totalt sett var det som sagt himla kul! Hoppas detta kan göras om fast då att köra i sträck utan olika pass. Fast frågan är väl ifall ens nerver klarar av det! Men för att återupprepa sig själv: Stort grattis till XFR och alla andra team. Ett jättestort tack till arrangörerna och folket i mitt team som ställde upp när jag undrade ifall de ville vara med o köra! Thomas, Max och Rickardt. _________________ Johan Meissner |
||||
på alla som jag inte hann med att hälsa på.
Jag kikade in i tältet med jämna mellanrum och såg hela tiden en enorm koncentration som fullkomligen rådde till 100% vid samtliga förarplatser. Kanonskoj att se! Tyvärr fick jag ingen tid över tilll att prova på simulatorn själv. Men av allt att döma så är det väldigt verklighetstroget. En annan sak som slog mig var hur jämt det var mellan teamen in i det sista! otroligt jämt!! _________________ /Anton Lillsund |
||||
Tack för alla gratulationer, jag känner mig riktigt hedrad. Men som ni vet så är förarprestationen inte lika avgörande i dessa sammanhang när vi kör med lottning, det uppstår en del krångel osv. Men kul hade vi alla och det är huvudsaken!
Ett stort tack till alla arrangörer som gjorde detta möjligt! _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||
Sagt och gjort här kommer en liten sneak preweiv för er som missade rejsa eventet samt SIMBIM spelet. Håll tillgodå och se filmen här. Välj spara som.... (eftersom jag så småningom tar bort filen) Spegla gärna. Enjoy! http://see-it360.se.loopiadns.com/xr _________________ |
||||
om man kollar på bildbevisen ni hade så verka de inte va fel på gasen utan att bromsen ligger i lite hela tiden om man släpper gasen. Har samma problem med min ratt om jag kör med delade axlar för broms o gas pedalen. Ställer man in så pedalerna får sin egen axel försvinner problemet för mig iaf. Problemet kan medföra att man får för lite gas oxo. Men det går ofta o ställa in axlarna i spelet så det blir fullgas ändå fast gas pedalen inte går i botten för datorn. Fast bromseffekten blir man inte utan varje gång man släpper gasen. Så de var ju starkt jobbat me tanke på de _________________ Johan Vikström |
||||
Jo, när man tryckte gasen i botten så blev det inte max gas och när man släppte gasen helt så bromsa den ändå. Så det var både och... _________________ Johan Meissner |
||||
Hejan!
En resultatlista skulle kanske sitta på sin plats nu. 1) Team XFR 263 varv 2) Team Touringcartimes 263 varv +5,3 s 3) Team Mugen 263 varv +33,1 s 4) Team MoreBlack Racing 262 varv 5) Team NMP 252 varv 6) Team Wannaberacing? 143+X varv innan dator krasch Lite andra reflektioner. Vid ett par tillfällen under lanet så gick bilar i depå utan att få någon depåflagga att stanna vid. Orsaken är enkel. Ni genade in i depån och korsade första depåplats linje lite väl mycket för att spara tid. Resultat ni fick inte komma in, utan åka ett varv till först. Dvs gör om gör rätt. Trasig maskinvara var lite trist, men tyvärr inte mycket att göra någonting åt. Rasad motor, kraschad bil var det inte tänkt att någon skulle råka ut för. Det blev nog lite missförstånd på den punkten. Däremot trasig hårdvara som gick att laga utan att stanna rejset skulle lagas under på gående lopp för att få så lite avbrott som möljigt. Trist för de som drabbades dock... En sista tanke, är det bara jag som börjat skissa på att bygga ett simulator "rack" typ de vi körde i på lanet. Det störta problemet som jag ser det är hur jag skall få det förbi min fru och in i huset. Men visst förhöjde det känslan några hundra procent. En sådan får det lov att bli. ps underbara borförklaringar av Patrik P. Själv nöjer jag mig med att säga, anledningen till mitt lags dåliga placering är att de andra körde så förbannat dåligt Att jag sedan var tvungen att nöta varv i en italiensk bil gjorde inte vinstchanserna större.... _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
Eftersnack 2004-09-26 GTR LANrace med SLC på Anderstorp | 1, 2, 3 >> 24 besök senaste veckan (12930 totalt) |