Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Gotland Ring | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 67 besök senaste veckan (12205 totalt) |
Det gynnar ingen (förutom Miljöpartister och en sur granne) att aktiviteten skulle ligga nere, så det är nog ingen fara.
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||||
Menar Du på grund av dåliga asfalten eller att de ser ut att bli en redig röra runt styrelse och ägande med mera? _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||||
Röran runt styrelsen och stämningar fram och tillbaka. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||||
Går banan i KK tillexempel så är det ju inte så lyckat att man köpt pressentkort/årskort? Men att det körs på banan låter väldigt troligt ändå, även om de kanske drivs av en konkursförvaltare eller annat bolag? _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||||
Ja, presentkort / årskort är nog dumt att köpa just nu, men säsongen är ju en bit bort som tur är. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||||
Magnus Wennerberg: Ja det känns faktiskt skönt, men ändå rädd att de kan vara rörigt när de väl blir april-maj och vi är kör kåta som tusan...
_________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||||
Ser med förvåning och ledsamhet hur man som förare kan sitta och skriva ner banan.
STEC har kört nu flera år på banan både korta och långa slingan. Ingen har skadats Ingen bil har kraschat Men massor med körglädje. Vi hoppas klimatet kan ändras generellt på Rejsa forumet och hylla förare, banägare, arrangörer. För vad är syftet på att klaga, på banan? Blir hoppet mindre av det? Jag vill hylla Gotland Ring ägare, styrelse, och hoppas fler tar chansen att köra 2023 för varje varv är en upplevelse. 16 September har stec bokat 2,4,6 timmar men även 1000 kilometer racing och vi bjuder gärna in alla positiva förare & Team. Upp med humöret snart kommer en fantastisk Trackday och tävlings säsong. Alla duktiga Förare Banägare Arrangörer Ni är samtliga fantastiska så gläds åt vilket fantastisk racing land vi har trots 6 månader is, snö, kyla Nu ser vi framåt och önskar alla i forumstrådarna en riktigt fin säsong. Mvh Hasse en del av teamet bakom bla STEC Krutcupen Bavaria Racing, Legend Cars, V8 Nordic Nascar och Motorkultur. |
||||||||
Vad då snacka skit om banan?? vilken sten har du sovit under? , det handlar om om man kan köra på banan 2023 pga interna konflikter i styrelsen, stämningar mot banans ägare för obetalda fakturor mm... därav oron att om det vill sig riktigt illa så kanske man inte kan köra på banan alls. Sen att du vill hylla banans ägare , tolkar jag mer som du är partisk med Alec , anser du att stämningarna är obefogade eller??? jag anser att det får väl avgöras rättsligt för att reda ut . Jag gillar Gotland ring grymt bra bana mm... men hoppas man kan köra där i år bara _________________ Micke Bernebrandt NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET |
||||||||
Dravel. Banan har stora organisatoriska och ägarrelaterade problem. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
Om du anser mig partisk så får du tycka det för jag är gärna partiskt då med alla banägare. Så otroligt duktiga föreningar och bolag som skapar möjligheter för tävling och träning ska alla hyllas. För utan dessa banbyggare och risktagande människor som lägger ner kraft och energi så blir det ingen körning. Sen ska även alla arrangörer också hyllas som skapar möjligheter till tävling, Trackdays, ihop med funktionärer och tävlingsledning. Skapa samverkan med alla duktiga förare och team som är de som ofta betalar stora pengar för sin hobby och passion. Jag vill hylla samtliga engagerade i dessa grupper. Och ser fram emot att besöka och tävla på Gotland Ring även 2023. [/img] |
||||||||
Det är väl så att det inte handlar om själva banan. Jag tror alla gillar banan och Alec ska ha all kred för att han fått till den.
Det som händer nu är inget som har med själva banan att göra utan hur affärer genomförts. Det vi kunnat läsa i tidningen är att Roma grus, som gjort arbetet med nya banslingan har agerat efter uteblivna betalningar, sen har även delägare gjort polisanmälan och stämningar för olika saker, så det finns nog anledning att vara lite orolig för kommande säsong... Nu har det varit tyst i några månader så det kanske ordnar sig. Jag hoppas det! _________________ Anders Littorin, Volvo C70 banprojekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till Chrysler Crossfire |
||||||||
Rörigt värre , ska dit helgen 03-04JUN Lotus och CCS som kör på Söndagen , hoppas allt ordnat upp sig tills dess . får se om det är Alec som står där eller en konkursförvaltare !?
_________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||||||||
Här kommer en film från Gotlands 7.3km långa bana. Jag kör en 100% original 992 GT3 på CUP2R.
Lyckades köra 3.04+min varvet innan (den filmen ligger oxå på min kanal) men lägger ut 3.05+min varvet då det är en bättre kameravy på den filmen tycker jag. Personligen gillar jag Sydslingan mest, har tyvärr inte hunnit köra den med CUP2R däck. Endast kört den med CUP2 däck. Nackdelen med Nordslingan är den grova beläggningen samt banlayouten där som sliter ut de mjuka CUP2R däcken på ett par varv tyvärr. Men utan tvekan är Gotlands långa den banan i SWE som utan tvekan är mest utmanande och kul att köra tycker jag _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Tack för din kommentar🏁👍🏻 Här är bäst lap. Bör kunna åka 3.03+ tider men tror det blir tuffare att gå under 3.03 min med original 992 GT3. Enligt min dataanalys bör en 992 GT3 RS däremot kunna gå just kring 3 blankt eller just under 3. Den som lever får se när det händer gissar jag. (254km är verklig Vmax GPS fart på långa rakan) Aero bromsen i 992 RS kommer göra under för varvtider just in här med kortare bromssträcka tror jag 🤓 [/img] _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Kör du autoläge hela tiden?
Funkar det bra nog? Såg bara någon enstaka nerväxling med paddeln när du behövde få upp varven. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||||
Jösses vad det gick undan, ett supervarv! Spåret över krönet var innovativt, spännande touch-down. Förmodar att det spåret är snabbare. Hursomhelst, bra kört som alltid 👏
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||||
När jag provkörde polarens 991 gt3 rs så var jag övertygad om att köra i manuella läget, visade sig att jag gick i varvstopp hela tiden pga att jag varken kände eller hörde när det närmade sig 9k 😁 Mvh Erik Wedlund _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
Jo jag kör auto för jämnan, lådan är sannerligen bra och ju hårdare man kör så adapterar lådan och hänger med. Så min personliga åsikt är att jag snabbt kom fram till att jag inte kunde göra det bättre själv. Vill även minnas att t o m Sport Auto kör auto läget när dem sätter varven på NBR. Svagt minne att även sett Porsche göra det när dem satt varv på NBR ( kan ha fel men går ju lätt att kolla upp) Dessutom finner jag ingen inlevelse eller ökad körglädje i att dra i en paddel så då kan den lika gärna göra jobbet åt mig. Förvisso måste jag säga att det är mycket tråkigare & lättare att köra PDK bil. (Vs manuell) Så har varit sugen på en manuell 992 GT3 ett tag faktiskt 🏁🤘🏻 _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Oh tack Anders 👋🏻🤘🏻🏁😊 Jag skulle tro att 3.03 + (hög eller låg) är fullt möjligt med original 992 GT3. (Hehe jag kör t o m original bromsbelägg & bromsolja 🤓) Om man får till allt vill säga, jag kör ju bort mig lite här på ett par ställen men overall är jag verkligen nöjd att jag kunnat åka sub 3.05. Det är inte helt enkelt skulle jag säga iallafall 🤓🏁 _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Göte var ju på andra plats på långa Gotland Ring med en std 992 GT3 med tiden 3:04,90 och en 992 GT3RS lär nog kunna komma under 3 minuters tiden som pratas om här ovan, så det har ju bara varit en tids fråga..
Men lite kul att det fick bli en Koenigsegg Jesko som blev första bilen under 3 minuter Dock lite roligt att dom jämför mot Håkan Backlunds tid på 3:04,83 i sin gamla Porsche 991.2 GT3RS MR -19 Är flera i kommentarerna som verkar tro att det är en Cup bil på slicks med raceförare och även någon som undrar vad Mantley Racing kommer tycka när deras tid blev slagen med 8 sekunder Men det går sjukt snabbt med 289km/h på lång rakan och en liten flygtur i hoppet i 171 km/h osv. se filmen: Niklas Lilja kör bilen och dom kör här med 98 oktan så bara 1280 hk _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||
Allmänt banåkaforum Gotland Ring | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 67 besök senaste veckan (12205 totalt) |